سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ارتش اسرائیل درباره آمار تلفات دروغ می‌گوید

ارتش اسرائیل درباره آمار تلفات دروغ می‌گوید

65 روز بمباران هوائی و نبرد زمینی همه‌جانبه با تسلیحات سنگین در منطقه‌ای به مساحت نصف شهر تهران یعنی فقط 365 کیلومترمربع. این کوتاه‌ترین جمله برای توصیف آن چیزی است که تا دیروز بر سر نوار غزه آمده اما هرگز تمام ماجرا نیست. فقط طی 45 روز نخست تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، بنا بر گزارش واشنگتن‌پست 22هزار بمب «آمریکایی» توسط نظامیان صهیونیستی بر سر ساکنان این منطقه فرو ریخته شده است.

ویرانگری به اندازه 3 بمب اتم

طبق آخرین گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 52هزار تُن مواد منفجره را بر منازل، بیمارستان‌ها، مدارس و مؤسسات غیرنظامی پرتاب کرده‌اند. این یعنی آنها در هر کیلومترمربع از باریکه غزه به طور میانگین بیش از 142 تُن مواد منفجره ریخته‌اند. بمب هسته‌ای «پسر کوچک» که در 6 آگوست 1945 از سوی آمریکا طی جنگ جهانی دوم بر سر مردم هیروشیما انداخته شد، ۱۵هزار تُن مواد منفجره داشت. حالا صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا رکورد جدیدی در جنایت به جا گذاشته‌اند و به اندازه بیش از 3 بمب هسته‌ای هیروشیما بر سر مردم غزه مواد منفجره ریخته‌اند، با این تفاوت که مساحت باریکه غزه تقریبا نصف شهر هیروشیماست!

چه می‌خواستند؟ چه شد؟

هدف از این جنایت افسارگسیخته آزادی اسرای صهیونیستی و نابودی «حماس» عنوان می‌شود اما نظامیان صهیونیست که حالا حضور مستشاران آمریکایی و انگلیسی در میان‌شان نیز علنی شده، طی این مدت حتی نتوانستند به یکی از اسرای خود دست یابند و با گذشت 65 روز از این جنایت‌ها جنبش مقاومت اسلامی حماس حتی به شکل چشمگیری تضعیف هم نشده، چه رسد به نابودی! علی‌رغم سانسور اخبار خسارات و تلفات در ارتش اسرائیل اما آنچه به هیچ عنوان قابل کتمان نیست نبرد سازمان‌یافته حماس در نوار غزه و ادامه حملات موشکی آن به اراضی اشغالی است و این یعنی توانایی نظامی حماس تقریبا دست‌نخورده باقی مانده است. همین ویژگی به تعبیر جرمی بوئن، سردبیر بی‌بی‌سی جهانی «اسرائیلی‌ها را ناامید خواهد کرد».

به گفته ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس تنها در 10 روز گذشته بیش از ۱۸۰ خودروی زرهی رژیم صهیونیستی به طور کامل یا جزئی منهدم شده است. طی 48ساعت گذشته گردان‌های قسام از انهدام 44 خودروی نظامی ارتش اسرائیل خبر دادند و تأکید کردند، در نتیجه هدف قرار دادن نیروهای رژیم صهیونیستی با گلوله‌های ضد استحکامات، راکت‌ها و بمب‌های ضد نفر، درگیری از فاصله صفر و منفجر کردن تعدادی از ساختمان‌ها با تله‌های انفجاری ۴۰ نظامی صهیونیستی کشته و ده‌ها نفر از آنها زخمی شدند. در یکی از این عملیات‌های موفق، آنها توانستند در منطقه المعری واقع در شمال‌شرق خان‌یونس با کارگذاری یک بمب ضدنفر 15 نظامی صهیونیست را به هلاکت برسانند. مجاهدان گردان‌های قسام پس از این عملیات بدون هیچ تلفاتی به پایگاه خود بازگشتند.

آمار دروغ ارتش رژیم صهیونیستی صدای رسانه‌های اسرائیلی را هم درآورد

ارتش رژیم صهیونیستی از مجروحان و کشته‌شدگان خود در این عملیات‌ها چیزی به رسانه‌ها نمی‌گوید و در مواردی که ناگریز به ارائه گزارش است، تلفات را بسیار کمتر از آمار واقعی اعلام می‌کند. با این حال تا این جای کار روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده است که دست‌کم 5هزار سرباز اسرائیلی از آغاز جنگ در 7 اکتبر تاکنون زخمی شده‌اند. به گفته این روزنامه وزارت دفاع رژیم صهیونیستی معلولیت 2هزار سرباز این رژیم را تأیید کرده است. همچنین منابع آگاه به این روزنامه گفته‌اند بخش توانبخشی وزارت دفاع رژیم روزانه پذیرای 60 سرباز است که برخی از آنها به شکلی خطرناک و وخیم آسیب دیده‌اند. 12درصد از زخمی‌ها دچار پارگی اعضای بدن شده‌، 7درصد از علائم روانی رنج می‌برند و بنابر اظهارات منابع این روزنامه حداقل 100 سرباز ارتش صهیونیستی نابینا شده‌اند. در گزارش دیگری خبرنگار الجزیره از بالگردهای یگان نجات 669 ارتش اسرائیل خبر داد که برای انتقال مجروحان در شمال غزه فرود می‌آیند و سربازان زخمی را از میدان نبرد به داخل اراضی اشغالی منتقل می‌کنند. طبق این گزارش فقط طی 48ساعت گذشته بیمارستان سوروکا در بئرالسبع بیش از 40 سرباز اسرائیلی را پذیرش کرد که حال 10 نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

در همین زمینه روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» فاش کرد، اطلاعات منتشرشده از سوی ارتش اسرائیل درباره شمار مجروحان نظامی بسیار کمتر از آماری است که بیمارستان‌های اسرائیلی آن را ثبت کرده‌اند. ‌هاآرتص با زیر سؤال بردن آمار مجروحانی که ارتش رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه برای اولین‌بار بر روی تارنمای رسمی خود منتشر کرده، دست به تحقیقات مستقل از بیمارستان‌های اسرائیل زده است. این روزنامه اسرائیلی برخی موارد از تحقیقات خود را منتشر کرده که طبق آن از تاریخ هفتم اکتبر(آغاز عملیان طوفان ‌الاقصی) تاکنون تنها به بیمارستان «بارزیلای» در عسقلان حدود ۱۹۴۹ نظامی مجروح منتقل شده و بیمارستان «سوروکا» در بئرالسبع(جنوب فلسطین اشغالی) حدود ۱۰۰۰ نظامی اسرائیلی و بیمارستان «شیبا» در تلاویو حدود ۵۰۰ نظامی پذیرش شده است. علاوه‌بر این در بیمارستان‌ «آسوتا» در اشدود حدود ۱۷۸ نظامی، در بیمارستان «ایخیلوف» در تل‌آویو ۱۴۸ نظامی، در بیمارستان «رامبام» در حیفا حدود ۱۸۱ نظامی، در بیمارستان «هداسا» در قدس اشغالی ۲۰۹ نظامی، در بیمارستان «بیلنسون» ۲۸۷ در تل‌آویو و در بیمارستان «شاعریه تسیدیک» ۱۳۹ نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند. این تناقضات آماری باعث شد تا «آریل شمعون»؛ روزنامه‌نگار اسرائیلی، زبان به اعتراض بگشاید: «چرا دولت آمار حقیقی کشته‌ها و مجروحان و خسارات وارده به خودروها و ادوات جنگی در غزه را اعلام نمی‌کند؟»

روزنامه عبری معاریو نیز با انتقاد از کتمان حقایق در فضای رسانه‌ای داخل اراضی اشغالی می‌گوید، شعار «ارتش ما قدرتمند است» دروغی است که ما آن را باور کردیم. این روزنامه با اعتراف به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی توانایی شکست غزه را ندارد می‌نویسد: «سال‌هاست که می‌خواهند به ارتش برای کسب پیروزی فرصت بدهند و اکنون ما این فرصت را دادیم اما نتیجه چیست؟ خیلی ساده باید گفت که ارتش قادر به پیروزی نیست.»

با این اوضاع میدانی، نتانیاهو که حتی پیش از شروع جنگ نیز از وضعیت سیاسی مناسبی برخوردار نبود حالا کاملا در لبه پرتگاه ایستاده است. مارتین ایندیک سفیر سابق آمریکا در اسرائیل از نتانیاهو خواست همین حالا استعفا دهد. به گفته او «عزم نتانیاهو برای ماندن در قدرت بدون توجه به هزینه‌اش، در حال حاضر خطری آشکار برای اسرائیل است.»

گاو سامری دوقلو زایید/ موج جدید حمایت از فلسطین با اعتصابات جهانی

اما اینها فقط بخشی از بار سنگینی است که دولت نتانیاهو باید در داخل اراضی اشغالی تحمل کند. بار بزرگ دیگری نیز خارج از اراضی اشغالی بر شانه‌های آنها سنگینی می‌کند؛ در واقع گاو سامری دوقلو زاییده است. پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حمایت‌های جهانی در پشتیبانی از مردم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. مردم در کشورهای مختلف مانند دانمارک، بوسنی هرزگوین، کانادا، آمریکا، ایرلند، انگلستان و… حتی با وجود وضعیت آب و هوائی نامناسب در برخی مناطق به خیابان آمده و با محکومیت نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، حمایت خود از مردم فلسطین را با شعار «آزاد باد فلسطین» اعلام کردند. چهره‌های مشهوری در سراسر جهان تاکنون به این اعتراضات پیوسته‌اند و روز گذشته «شان بین» بازیگر مشهور انگلیسی در تجمع مردمی ونکوور کانادا برای محکومیت جنایت نسل‌کشی علیه ساکنان غزه حضور داشت. علاوه‌بر تجمعات جهانی طی روزهای گذشته موج تازه‌ای در حمایت از مردم فلسطین شکل گرفت. ماجرا از جایی شروع شد که فعالان اجتماعی پویشی برای اعتصاب بین‌المللی جهت اعلام همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند. آنها از تعطیلی فروشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس در جریان این اعتصاب خبر دادند و هدف‌شان را افزایش فشار بر دولت‌های حامی اسرائیل برای متوقف کردن جنگ در غزه عنوان کردند. تاکنون کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه، عراق، لبنان، اردن و برخی شهرهای اراضی اشغالی مانند قدس، بیت‌اللحم و… به این پویش پیوسته‌اند و مردم در این شهرها فروشگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

اوضاع اصلا خوب نیست

فضای افکار عمومی در جهان کاملا به زیان اسرائیل است و با توجه به اوضاع نابسامان داخلی در دولت جعلی اسرائیل و همچنین ناکامی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف اعلام‌شده‌اش؛ باید گفت اوضاع برای اسرائیل و حامیانش اصلا خوب نیست. آمریکا در اوایل هفته قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را که با اجماع خوبی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بود، وتو کرد. این اقدام، انزوای ایالات متحده را در عرصه بین‌المللی به عنوان تنها حامی اصلی رژیم کودک‌کش اسرائیل نشان داد. حالا تحلیلگران بین‌المللی می‌گویند: «بعد از وتوی آمریکا یک اجماع بین‌المللی علیه ایالات متحده به وجود آمده که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ آمریکا بهای سنگینی را خواهد پرداخت.» آمریکا علاوه‌بر وتوی قطعنامه آتش‌بس مشروعیت دیوان بین‌المللی دادگستری را هم برای صدور حکم علیه اسرائیل زیر سؤال برد. اقدامی که با واکنش روزنامه فرانسوی «لومانیته» مواجه شد و این روزنامه در عکس اصلی صفحه اول خود با اشاره به جنایات اسرائیل، بایدن را بهترین وکیل اسرائیل خطاب کرد! بنابر اعلام رسانه‌ها روز سه‌شنبه هفته جاری مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال ناکامی شورای امنیت، قصد تصویب قطعنامه‌ای در زمینه آتش‌بس فوری در غزه را دارد. اگرچه قطعنامه‌های مجمع عمومی از ضمانت اجرائی برخوردار نیست اما حاکی اجماع جهانی و فشار سیاسی قابل ملاحظه‌ای بر دولت ایالات متحده به عنوان اصلی‌ترین حامی اسرائیل در جنگ غزه است. تحت این فشارها نشریه اکونومیست به نقل از چند منبع آگاه نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به مقام‌های اسرائیل اطلاع داده است که موضوع غزه باید تا شروع سال جدید میلادی حل شود و به پایان برسد.

آمریکا در حالی این چارچوب زمانی را برای اسرائیل تعیین کرده که چشم‌انداز موفقی پیش‌روی رژیم صهیونیستی قرار ندارد و به نظر نمی‌رسد ارتش این رژیم طی هفته‌های آینده تا پایان سال میلادی دستاوردی در میدان جنگ داشته باشد. شاید عنوانی که هفته‌نامه آمریکایی نیشن(Nation) برای گزارش روز جمعه خود(8 دسامبر 2023) انتخاب کرد گویای همه‌چیز باشد: «اسرائیل این جنگ را می‌بازد.»

سایر رویداد‌ها

* ابوعبیده دیروز در کنفرانس خبری: ارتش اسرائیل تنها ارتشی در جهان است که در جنگ سربازانش پوشک به پا می‌کنند، به طور مشخص مارک پمپرز!

* حمد سلیمان از کشاورزان اهل غزه در این‌باره گفت که قبل از شروع جنگ 7 اکتبر همواره به خاطر وجود روبات‌های اسرائیلی که به طور خودکار به طرف مردم شلیک می‌کردند، با ترس به زمینش در روستای خزاعه می‌رفت.

* منابع خبری دیروز از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از محله القصاصیب اردوگاه جبالیا پس از نبرد سخت با مقاومت خبر داده‌اند.نظامیان صهیونیست به دنبال نفوذ به عمق این منطقه بودند که به سبب مقاومت شدید رزمندگان فلسطینی ناکام مانده و سرانجام مجبور به عقب‌نشینی شدند.

* سایت عبری کیبه: حتی در بین مردم اسرائیل محمد الضیف(فرمانده کل نیروهای قسام) به عنوان یکی از محبوب‌ترین و شجاع‌ترین فرماندهان جنگی شناخته می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

رسانه صهیونیستی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.