سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایرلند در آتش هرج‌ومرج راست‌های افراطی وابسته به اسرائیل/ رژیم صهیونیستی چگونه دولت‌های اروپایی را ساکت نگه می‌دارد؟

ایرلند در آتش هرج‌ومرج راست‌های افراطی وابسته به اسرائیل/ رژیم صهیونیستی چگونه دولت‌های اروپایی را ساکت نگه می‌دارد؟

ایرلند اخیرا شاهد آشوب‌های خشنی از سوی گروه‌های راست‌ افراطی در دوبلین، پایتخت این کشور بوده است. این آشوب‌ها باعث آتش سوزی‌ها و درگیری‌های زیادی در این کشور شده است. بسیاری از تحلیلگران که از وقوع این حوادث در ایرلند تعجب کرده‌اند؛ ردپای رژیم صهیونیستی در این آشوب‌ها را عاملی موثر و محوری می‌دانند.

ایرلند به عنوان مهمترین حامی فلسطین در اتحادیه اروپا، اخیرا شاهد اعتراضات گسترده و خشونت‌باری بوده است. اعتراضاتی که غالب کارشناسان را متعجب کرده است؛ زیرا اگرچه جریان راست افراطی سال‌هاست زیست سیاسی منزویانه خود در ایرلند را دارد اما هرگز چنین اقدامات خشونت‌آمیزی از آن‌ها سرنزده بود.

از زمان پیوستن ایرلند به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۷۳، ایرلند مهمترین حامی فلسطین در این قاره بوده است. این کشور اولین کشور اتحادیه اروپا بود که صحبت از تشکیل «دولت فلسطینی» در مجامع بین‌المللی به میان آورد و همچنین آخرین کشور اروپایی بود که در سال ۱۹۹۳ سفارت اسرائیل در آن افتتاح شد.

در همین ایام ایرلند مواضع تندی علیه جنایات رژیم صهیونیستی گرفته است و از حامیان فلسطین در صحنه بین‌الملل به حساب می‌آید. لئو وارادکار نخست‌وزیر ایرلند چندی پیش با انتقاد از معیارهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال موضوعات مربوط به فلسطین و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: «اما مواضع و ادعاهای دوبلین(پایتخت ایرلند) در قبال مسائل فلسطین با یکدیگر مطابقت دارد».

نخست وزیر ایرلند همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های اخیرش گفت: «این در حالی است که ما معتقدیم در بحث حقوق بشر هم در قبال اسرائیل و هم در قبال فلسطین باید یکسان رفتار کرد و مواضع ما با ادعاهای ما در این باره مطابقت دارد و به همین دلیل به ارتش آمریکا اجازه نمی‌دهیم از فرودگاه شانون یا هر فرودگاه دیگری در ایرلند برای حمایت از اسرائیل استفاده کند».

 

اخیرا اما به طرز مشکوکی همزمان با حمایت دولت ایرلند از فلسطین، آشوب خشن و عجیبی در خیابان‌های دوبلین، پایتخت این کشور، در حال وقوع است. آشوبی که توسط راست‌های افراطی این کشور و در اعتراض به سیاست مهاجرپذیری دولت آن رخ داده است. اگرچه چندی پیش اتفاقاتی نظیر قتل یک کشیش توسط مرد ۲۹ ساله اسلواکیایی راست‌های این کشور را برآشفته کرده بود اما چنین رفتاری توسط این گروه سیاسی آن هم در این زمان تعجب تحلیلگران را برانگیخته است.

گاردین در گزارشی که درباره این اعتراضات نوشت (که در آن تمام تلاشش برای عادی جلوه دادن اعتراضات انجام داده است) نوشته است: «اگرچه می‌شد تقویت جریان راست افراطی در ایرلند را حس کرد اما خشونت‌ورزی شدید و ناگهانی بودن اعتراضات همه را شوکه کرده است».

 

گزارش گاردین درباره اتفاقات ایرلند

 

ردپای رژیم صهیونیستی در این ماجرا کجاست؟

راست‌های افراطی در اروپای امروز تهدیدی جدی محسوب می‌شوند. رسانه‌ها و اندیشکده‌های اروپایی مثل یورونیوز، فرانسه۲۴ و… اخیرا به بهانه آشوب‌های ایرلند و همچنین نتیجه انتخابات هلند، مطالب زیادی درباره این جریان تولید کردند. این جریان از لحاظ فکری قرابت زیادی به جمهوری‌خواهان کلاسیک آمریکا دارند.

آن‌ها مواضع تندی علیه مهاجران و سیاست‌های مهاجرپذیری دارند، در مسئله فلسطین نیز شدیدا حامی رژیم صهیونیستی هستند و این رژیم را بر حق می‌شمارند. در گذشته دولت‌های اروپا این طیف را به نقل دقیق گاردین «توطئه پردازهای دیوانه» می‌دانستند اما اکنون تهدیدی جدی برای آن‌ها به شمار می‌روند.

آشوب‌های تحت‌ حمایت و راهبری این جریان در اروپا، در کشورهایی همچون فرانسه نیز دیده شده بود. با در کنار هم قرار دادن تکه‌های پازل می‌توان متوجه شد که احتمالا اسرائیل از این گروه جهت فشار بر دولت‌های اروپایی استفاده می‌کند و برای کنترل دولت‌های اروپایی می‌خواهد از خشونت و بنیادگرایی این افراد بهره حداکثری ببرد.

موج نفرت از رژیم صهیونیستی محدود به کشورهای منطقه نبوده و در کشورهای اروپایی و غربی نیز این نفرت با راهپیمایی‌های متعدد و چندهزار نفری دیده شده است. رژیم صهیونیستی که امروز خود را در گوشه رینگ و منفور در افکار عمومی جهان می‌بیند از مافیای اقتصادی و رسانه‌ای خود استفاده می‌کند که می‌توان گفت علاوه بر این‌ها در حال طراحی اهرم فشاری دیگری در حوزه سیاست است.

ردپای اسرائیل در اتفاقات ایرلند دیده می‌شود. بنظر می‌رسد اقلیت خشن راست‌گرای افراطی در اروپا با اقداماتی که نظم دولت‌ها را می‌تواند برهم بزند اهرمی در دست اسرائیل به شمار می‌رود که کارکرد اصلی آن جلوگیری از اقدامات ضدصهیونسیتی دولت‌های غربی است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جولان چاقوکش‌ها و راست‌های افراطی در ایرلند ضدمهاجرها دوبلین را به آتش کشیدند

ایدئولوژی راست افراطی

اوکراین؛ خانه‌ی امن تکفیری‌های اروپا/ سم نئونازیسم زیر پوست قاره سبز چه می‌کند؟

شبه نظامیان گردان‌ آزوف نئونازی‌ های تکفیری‌ اروپا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.