سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اقدامات اسرائیل در غزه جنایتکارانه است

اقدامات اسرائیل در غزه جنایتکارانه است

اقدامات اسرائیل در غزه جنایتکارانه است

معاون نخست وزیر ایرلند سیاست رژیم صهیونیستی در تحمیل کردن گرسنگی به مردم نوار غزه را «جنایتکارانه» و وضعیت انسانی در این باریکه را «فاجعه‌بار» خواند.

«مایکل مارتین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایرلند از رژیم صهیونیستی خواست «انسانیت نشان دهد» و وضعیت انسانی در نوار غزه را «فاجعه‌بار» خوانده و خواستار وارد شدن کمک‌های بیشتر به این باریکه شد.

خبرگزاری «پرس اسوسیشن» ، سازمان ملل اعلام کرده بالغ بر یک چهارم از جمعیت۳ .۲ میلیون نفری غزه با قطحی روبرو هستند و حدود ۸۰ درصد از آنها از زمان اجرای عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بعد از هفتم اکتبر علیه این باریکه از خانه‌هایشان گریخته‌اند.
.دیوان بین‌المللی دادگستری روز پنجشنبه به رژیم صهیونیستی دستور داد تدابیری برای گشایش گذرگاه‌های زمینی بیشتر با هدف اجازه دادن به ورود حجم بیشتری از مواد غذایی، آب، سوخت و اقلام دیگر به نوار غزه اجرا کند.
.این دیوان که به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم به اتهام نسل کشی در غزه رسیدگی می‌کند در چارچوب این پرونده دو دستور را علیه این رژیم صادر کرد. «لئو وارادکار» ،
نخست وزیر ایرلند گفت اسرائیل باید فورا به دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری عمل کند.
معاون نخست وزیر ایرلند در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یانتس لنارچیچ» ، کمیسیونر مدیریت بحران و کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا در شهر دوبلین گفت: «این که کودکان سوءتغذیه پیدا کنند، نیمی از جمعیت با قطحی روبرو شوند و ناامنی‌های دیگر ایجاد شود جنایتکارانه و مطلقا یک رسوایی است.»
او اضافه کرد: «در مرزها بازرسی‌های افراطی اجرا می‌شوند. من صبح امروز با ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن گفتگو کردم دیروز هم با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و همچنین نخست وزیر فلسطین صحبت کردم.»
مارتین خاطر نشان کرد: «آنها به من گفته‌اند وضعیت وخیم و مطلقا فاجعه‌بار است. من از اسرائیل تقاضا دارم در زمینه تسهیل ورود اقلام ضروری زندگی به غزه برای جمعیت غیرنظامی، انسانیت نشان دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خیزش دانشجویی در کشورهای جهان برای حمایت از فلسطین

اعتراضات دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

کاریکاتور/ خط دفاع ناموفق حامیان اسرائیل

وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.