سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جولان چاقوکش‌ها و راست‌های افراطی در ایرلند ضدمهاجرها دوبلین را به آتش کشیدند

جولان چاقوکش‌ها و راست‌های افراطی در ایرلند ضدمهاجرها دوبلین را به آتش کشیدند

پس از آن‌که پنج نفر از جمله سه کودک خردسال بعد از یک حمله با چاقو در مرکز شهر دوبلین به بیمارستان منتقل شدند، معترضان که پلیس آنها را تحت تأثیر «ایدئولوژی راست افراطی» خوانده، اعتراضات خشونت‌آمیزی به راه انداختند و با پلیس زدوخورد داشتند و با مواد آتش‌زا به نیروهای امنیتی حمله کردند.
پلیس ایرلند روز پنجشنبه اعلام کرد پنج نفر از جمله سه کودک خردسال بعد از یک حمله با سلاح سرد در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در مرکز شهر دوبلین به بیمارستان منتقل شده‌اند.
«لئو وارادکار»، نخست‌وزیر ایرلند، گفت که پلیس یک مظنون را دستگیر کرده است. به گفته پلیس ایرلند، مظنون این جنایت مردی ۵۰ ساله است.
پلیس گفته یک دختربچه دچار جراحت‌های جدی شده و دو کودک دیگر برای جراحت‌های خفیف‌تر در حال درمان در بیمارستان هستند. یک زن بزرگسال نیز به‌صورت جدی زخمی شده است. یک مرد بزرگسال جراحت‌های کمتری برداشته است. روزنامه ایریش‌تایمز گزارش داده که فرد بازداشت‌شده نیز زخمی شده و در حال حاضر گمان می‌رود که او خودزنی کرده باشد.
درگیری در مرکز شهر دوبلین، پایتخت ایرلند، بین پلیس و تظاهرکنندگان پس از حمله یک فرد ناشناس با چاقو به کودکان در نزدیکی مدرسه آغاز شد. رسانه‌های ایرلندی گزارش دادند که تظاهرکنندگان رفتار خشونت‌آمیزی داشتند و به افسرانی که آنها را محاصره کرده بودند، حمله کردند. تظاهرکنندگان همچنین با استفاده از کوکتل‌مولوتف و آتش‌بازی به سمت نوار پلیس، یکی از خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.
یکی از مسئولان ارشد پلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی، تظاهرکنندگان را گروهی خواند که که توسط «ایدئولوژی راست افراطی» هدایت می‌شوند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، وی از معترضان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و به خانه‌های خود بازگردند و به ماموران نیروی انتظامی فرصت دهند تا تحقیقات را به درستی انجام دهند.
گفتنی است، از زمان تصویب مصوبه‌های اتحاد ۱۸۰۰ ایرلند به بخشی از کشور «پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند» بدل شد. گرچه از دهه ۱۸۸۰ احساسات ملی‌گرایانه و ابراز علاقه به ایجاد حاکمیت محلی در ایرلند شکل گرفت، اما دیدگاه‌های تجزیه‌طلبانه در اقلیت قرار داشتند. بالاخره در انتخابات اواخر ۱۹۱۸، حزب جمهوری‌خواه شین‌فین در ایرلند پیروز شد و در آغاز سال ۱۹۱۹ آنان دولتی جداشده تشکیل دادند و استقلال ایرلند را اعلام کردند. البته در این راه درگیری‌ها و کشتار عجیبی رخ داد که بررسی آن مجال دیگری می‌طلبد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عمران‌خان با شیعیان پاکستان ائتلاف می‌کند

عمران‌خان نخست‌وزیر سابق

اسرائیلی‌ها مقابل خانه نتانیاهو چادر زدند

توافق فوری ،فریاد خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای توافق با حماس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.