سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / موجودیت اسرائیل در خطر است

موجودیت اسرائیل در خطر است

نتانیاهو: موجودیت اسرائیل در خطر است
«شکاف داخلی»، از جمله مسائلی است که به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «باید برطرف شود» چرا که «اسرائیل با خطر موجودیتی مواجه است.»
صهیونیست‌ها چند ماهی است، در شرایط جنگی بی‌سابقه‌ای قرار دارند. بی‌سابقه از این جهت که این بار، از سوی محورهای متعدد مقاومت به رهبری ایران تحت فشار قرار دارند آن هم به صورت همزمان و بی‌سابقه از نظر شدت و پیچیدگی. بعد از چهل و اندی سال نیز ایران-راس این محور قدرتمند- یک بار و برای نخستین بار شخصا وارد معرکه شد و صهیونیست‌ها و متحدانش را آن طور، تحقیر کرد. در این شرایط، «چه کار باید کرد؟» شاید مهم‌ترین سؤالی است که صهیونیست‌ها شبانه‌روز از خود می‌پرسند. عده‌ای می‌گویند باید وارد جنگ مستقیم با ایران شد، عده‌ای می‌گویند اول باید با حزب‌الله لبنان سرشاخ شد و عده‌ای دیگر هم معتقدند، باید اول مسئله غزه و حماس و اُسرای صهیونیست حل شود. گروه بزرگی از صهیونیست‌ها هم معتقدند، اصلا نباید با محوری به بزرگی ایران، حزب‌الله لبنان، مقاومت‌های یمن و عراق و… درگیر می‌شدیم. باید آتش‌بس کرد. دلیل عده آخر هم منطقی به نظر می‌رسد. صهیونیست‌ها بیشترین تلفات و خسارات را در همه حوزه‌های اقتصادی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی متحمل شده‌اند و در دنیا تبدیل به رژیم منفور شده‌اند. نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم هم که می‌داند، با پایان این جنگ-به هر شکلی- عمر سیاسی‌اش تمام و وارد زندان خواهد شد، کاملا سردرگم است. از یک‌سو «خود را تمام شده می‌بیند» و از سوی دیگر «رژیم اسرائیل را در خطر می‌بیند.»
 نقل از خبرگزاری «سما» نوشته است: «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب گفت: شکاف داخلی در اسرائیل باید اکنون برطرف شود، چرا که ما با تهدید موجودیت روبه رو هستیم… ما متعهد به پیروزی بر محور تروریسم [مقاومت] در غزه، آزادی گروگان‌ها و مقابله با تهدیدات آینده از ایران هستیم.» نتانیاهو در حالی این سخنان را بیان می‌کند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تشدید بی‌سابقه اختلافات در کابینه جنگ خبر دادند. شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داده بود که اختلافات بین وزرای شورای جنگ این رژیم درخصوص روند جنگ در غزه بالا گرفته است. بر اساس این گزارش، اختلافات میان نتانیاهو و اعضای شورای جنگ از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسبق و عضو کنونی این شورا شدت یافته است. در این گزارش آمده که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته است جنبش حماس را شکست دهد. همین امر خشم صهیونیست‌هایی که منتظر تحقق وعده نتانیاهو مبنی بر «پیروزی کامل بر حماس» بودند، به دنبال داشته است.
اخیرا «وال استریت ژورنال» نیز با اشاره به اختلافات بین نتانیاهو، گانتس و گالانت، نوشته بود که با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در مورد عاقبت این جنگ دچار اختلافات بسیار شده و سه چهره اصلی نظامی این رژیم، در تلاشی مذبوحانه به ‌دنبال رفع تشویش از اذهان عمومی هستند.
یک وتوی رسوای دیگر!
«عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل»، از جمله مسائلی است که برخی کشورها در واکنش به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه، مطرح کرده‌اند تا بدین ترتیب، فشاری به صهیونیست‌ها وارد شود. اما آمریکایی‌ها این را هم تحمل نکردند و مثل چند موردی که قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کردند، این قطعنامه را هم وتو کردند!
 نقل از المیادین نوشت: «رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد….همزمان الجزیره گزارش داده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند…»
واکنش فلسطین
از سوی دیگر، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین‌المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند… عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین‌المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی‌کند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هم به این شکل به وتوی آمریکا واکنش نشان داد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و تنها یک اشتباه لازم است تا به یک درگیری گسترده‌تر و ویرانگر تبدیل شود… زمان آن فرا رسیده است که به این چرخه خونین انتقام‌جویی پایان دهیم. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی می‌کند. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی شعله‌ور را بر جای گذاشته است…
یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در نوار غزه خبر داده است. این در حالی است که محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل ارائه خدمات و کمک به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده کرده است. اسرائیل اخیراً بیش از ۴۰ درصد از درخواست‌های سازمان ملل را برای ارسال کمک به نوار غزه رد کرده است. بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارند و هر گونه عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد.»
شمار شهدای غزه از 34هزار نفر عبورکرد
دیروز وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، شمار شهدای غزه به 34 هزار نفر رسیده است. حداقل 74 و حداکثر 95 درصد این شهدا غیرنظامی‌اند و صهیونیست‌ها با حمایت‌های آمریکا و چند کشور مرتجع عربی و اروپایی، عملا از این نسل‌کشی، دفاع می‌کنند. دادگاه لاهه هم مدتی است محاکمه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی را آغاز کرده است. وزارت بهداشت  غزه دیروز شمار مجروحین غزه را هم 76 هزار و 833 نفر اعلام کرده است.
وال استریت ژورنال دیروز و همزمان با انتشار آخرین آمار شهدای غزه نوشت: «دولت آمریکا درصدد تحویل یک محموله تسلیحات نظامی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به اسرائیل است.»

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی حماسی شهید مطهری درباره فلسطین در عاشورای ۴۸

ويدئو/ نابودی اسرائیل

ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

عملیات وعده صادق /پیمان نصیری قهرمان و مدال‌آور دومیدانی پارالمپیک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.