سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تاوان حمایت از زنان و کودکان فلسطینی در غرب مدعی آزادی بیان

تاوان حمایت از زنان و کودکان فلسطینی در غرب مدعی آزادی بیان

اصل غیر قابل خدشه «حمایت از رژیم صهیونیستی تحت هر شرایطی» این روزها در اروپا و آمریکا کاملاً خود را عیان کرده است. سران غرب در اعلام همبستگی با صهیونیست‌ها به خط شده‌اند و همزمان حمایت‌ها و اعلام همبستگی‌ها از زنان و کودکان فلسطین در این کشورها به شدت سرکوب می‌شود. محتوای حمایت از غزه در شبکه‌های اجتماعی سانسور و هنرمندان، ورزشکاران و دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب حتی، تهدید به مرگ، اخراج و… می‌شوند.
22 روز از جنگ غزه می‌گذرد. طی این مدت خانه‌ای نمانده که سر اهلش خراب نشده باشد، کودکی نمانده که شهید یا مجروح نشده باشد بیمارستانی، مدرسه‌ای‌، مسجدی و کلیسایی نمانده که در اثر بمباران تخریب نشده باشد. طی این مدت رژیم اسرائیل تقریباً تمامی اصول و بندهای کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو را مبنی بر حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ نقض کرده است. در این جنگ رژیم اسرائیل بر خلاف جنگ‌های گذشته که به شدت مراقب بود تا آمار تلفات خود را پنهان کند برای جلب ترحم جهانی پیوسته اخبار کشته‌ها و زخمی‌های خود را منتشر می‌کند و در این میان حتی به انتشار گزارش‌های دروغ نیز مثل سربری ده‌ها کودک یا کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان توسط حماس متوسل شده است تا شاید بتواند افکار عمومی جهان را با خود همراه کند. در این روایت‌‌سازی، جریان اصلی سیاسی و رسانه‌ای غرب نیز به کمک صهیونیست‌ها آمده است. تقریباً تمامی سران و مقامات بلند پایه کشورهای مطرح غربی مثل آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان طی این مدت برای ابراز همبستگی با صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند. رسانه‌های جریان اصلی نیز طی این مدت با نماد‌سازی به کمک روایت‌سازی اسرائیل آمده و سعی داشته‌اند از حماس و نیروهای مقاومت، داعش دیگری را در اذهان مردم جهان بسازند. دلیل اصلی حمایت‌های گسترده از رژیم صهیونیستی علی‌رغم این وحشیگری گسترده و زیرپا گذاشتن تمامی اصول انسانی و اخلاقی و قانونی را می‌توان این نکته اساسی دانست که حمایت از رژیم صهیونیستی جزو اصول خدشه‌ناپذیر کشورهای غربی است و در راه این هدف حاضرند حتی خود را در مقابل افکار عمومی جهانی قرار دهند و آبرو و حیثیت نداشته خود را نیز به حراج بگذارند. در کنار این حمایت‌های گسترده دولت‌های غربی شمشیر را علیه حامیان فلسطین از رو بسته‌اند و حامیان فلسطین در اروپا و آمریکا طی 22 روز گذشته تاوان سنگینی برای این حمایت خود داده‌اند که در ادامه این گزارش به برخی از آنها اشاره می‌شود:
مجله تایم: آزادی بیان در خطر است
طی سه هفته گذشته شهرهای بزرگ و کوچک غربی از واشنگتن، نیویورک و شیکاگو گرفته در آمریکا تا لندن‌، پاریس‌، برلین و مادرید در اسپانیا شاهد تجمعات میلیونی غربی‌ها در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده است. همزمان با این تجمعات کشورهای غربی نیز فشارها را بر حامیان فلسطین بیشتر کرده‌اند. مجله تایم در گزارشی در همین زمینه نوشته است: «در اروپا، آزادی بیان برای حامیان فلسطین در معرض خطر قرار دارد و در برخی از کشورهای این قاره به شکل فزاینده‌ای درباره حمایت از فلسطین جرم‌انگاری می‌شود.».
براساس گزارش این رسانه آمریکایی در لندن جدای از بازداشت شماری از معترضان به جنایت‌های اسرائیل پلیس اعلام کرده است که هر فردی که پرچم حماس را در دست داشته باشد بازداشت می‌شود. تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین همچنین دولت‌های فرانسه و آلمان را وادار به ممنوعیت برگزاری اعتراضات کرده و وزیر کشور فرانسه تظاهرات در حمایت از فلسطین را تنها با این بهانه که ممکن است باعث اختلال در نظم عمومی ‌شود، ممنوع کرده است. وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که تظاهرات در حمایت از فلسطین، مجازات ۵ سال زندان را در پی خواهد داشت. در برلین، علاوه‌بر ممنوعیت تظاهرات‌ها با این بهانه، مقامات آموزشی مانع استفاده دانشجویان از چفیه و برچسب‌های با مضمون فلسطین را آزاد کنید، شده‌اند. همچنین دولت آلمان با خطاب قرار دادن کسانی که در این کشور از نیروهای مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند، هشدار داده است که برخی اقدامات ممکن است به سلب تابعیت در آلمان منجر شود. همزمان یکی از رهبران اپوزیسیون آلمان پیشنهاد کرده است «قبول حق موجودیت اسرائیل از این پس به عنوان یکی از شروط پذیرش مهاجران خارجی در این کشور باشد.» هفته گذشته، «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس، به افسران ارشد پلیس گفت که تکان دادن پرچم فلسطین یا سردادن شعارهایی خاص در حمایت فلسطین، مانند «از بحر تا نهر، فلسطین آزاد خواهد شد» ممکن است جرم باشد. همزمان «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس از همه نهادهای دولتی خواست تا پرچم اسرائیل را در ساختمان‌های خود به نمایش گذارند. انگلیسی‌ها همچنین محدودیت‌هایی نیز برای اطلاع‌رسانی پیرامون تحولات غزه وضع کرده‌اند و بی‌بی سی رسانه دولتی روباه پیر‌، حداقل ۶ خبرنگار خود را به خاطر انتشار و لایک پستهایی در حمایت از مردم فلسطین از کار تعلیق کرده است. علاوه‌بر این، «استیو بل»، کاریکاتوریست روزنامه گاردین در لندن به دلیل ترسیم کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کار اخراج شده است. دیگر کشورهای اروپایی مانند مجارستان‌، اتریش و هلند نیز از تاریخ هفتم اکتبر(15 مهر) یعنی آغاز عملیات طوفان الاقصی، راهپیمایی در حمایت از فلسطین را منع کرده‌اند.
شبکه‌های اجتماعی خطاب به اسرئیل: در خدمتم!
همزمان با ممنوعیت اعتراضات ضدصهیونیستی در غرب که تایم از آن به خطر افتادن آزادی بیان حامیان فلسطین یاد می‌کند شبکه‌های اجتماعی نیز محدودیت‌ها و سانسور شدیدی را بر محتوای مرتبط با فلسطین اعمال کرده‌اند، تا آنجا که شرکت آمریکایی متا در کنار شرکت تیک تاک، با۹۰ درصد از درخواست‌های رژیم صهیونیستی برای حذف محتوای مرتبط با حمایت از فلسطین موافقت کرده و بیش از یک میلیون مطلب و یادداشت در حمایت از فلسطین را حذف کرده‌اند. کانال‌های رسمی تلگرام جنبش مقاومت حماس و گردان‌های القسام برای کاربرانی که یکشنبه شب این اپلیکیشن را از طریق «گوگل پلی» دانلود کرده بودند، غیرقابل دسترس شد. تلگرام یکشنبه شب گفت: «برخی از کانال‌هایی که دنبال می‌کنید ممکن است به دلیل دستورالعمل‌های گوگل پلی در نسخه تلگرام شما از دسترس خارج شوند.» پیش از این اتحادیه اروپا به برخی پلتفرم‌ها هشدار داده بود تا مطالب مربوط به حماس را پاک کنند. در این راستا یوتیوب اعلام کرد که ده‌ها هزار ویدئوی را حذف و صدها کانال را بسته است. روزهای گذشته شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) اعلام کرد  که حساب‌های وابسته به جنبش مقاومت حماس که به ادعای این پلتفرم در جهت یهود‌ستیزی، نفرت‌پراکنی و اخبار جعلی فعالیت داشته‌اند را حذف کرده است.
تهدید کریم بنزما
عرصه در اروپا و آمریکا به حامیان فلسطین هر روز تنگ‌تر می‌شود تا کسی جرأت انتقاد از اسرائیل و حمایت از فلسطین را نداشته باشد. این تهدید و ارعاب‌ها به سلبرتی‌های معروف دنیای ورزش و هنر نیز کشیده است در همین راستا «کریم بنزما» فوتبالیست معروف که تابعیت فرانسوی دارد، با اعلام حمایت از مردم غزه در صفحه توئیتر خود نوشت: «تمام دعای ما برای ساکنان غزه که بار دیگر قربانی این بمباران‌های ناعادلانه شدند که از هیچ زن و کودکی دریغ نمی‌کنند» اما همین توئیت کافی بود که وی به ارتباط با تروریست‌ها متهم شد. پس از این توئیت «جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه، بنزما را به داشتن ارتباط با گروه «اخوان‌المسلمین» که توسط برخی از کشورها به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود، متهم کرد و گفت: «همان‌طور که همه ما می‌دانیم کریم بنزما پیوندهای ناپسندی با اخوان‌المسلمین دارد» «والری بویر» سناتور فرانسوی هم با تهدید کریم بنزما گفت که اگر سخنان وزیر کشور فرانسه درست باشد، باید تابعیت این ستاره فوتبال لغو شده و هم توپ طلایی که سال ‏گذشته به بنزما داده شده بود پس گرفته شود. ‏
به راهبر قطار هم رحم نشد
روند مقابله و اخراج و اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای انتقاد از کشتار فلسطینی‌ها به دست اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین در اروپا و آمریکا همچنان ادامه دارد. شنبه هفته جاری فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که یک راننده مترو لندن در همراهی با جمعیت طرفدار فلسطین در واگن‌های قطار از بلندگوی مترو با شعار «فلسطین را آزاد کنید» همراهی می‌کرد. این راننده پس از شعار گفت: «امیدوارم روزی خوب داشته باشید، مواظب خود باشید و دعا برای مردم فلسطین را فراموش نکنید.» پس از پخش این فیلم، پلیس لندن اعلام کرد درباره این حادثه تحقیق خواهند کرد و در نتیجه تحقیقات اعلام شد این راننده به دلیل سوءاستفاده از سیستم بلندگوی قطار برای همراهی با شعار برخی مسافران در حمایت از فلسطین، از کار تعلیق شده است.
تهدید و ارعاب دانشگاهیان و نخبگان
حمایت دانشگاهیان و نخبگان علمی و دانشگاهی آمریکا نیز مقامات این کشور و لابی صهیونیستی در آمریکا را به شدت عصبانی کرده است. خبرگزاری فرانسه در گزارشی در همین زمینه نوشته است: با اینکه آمریکا با قاطعیت و بدون هیچ ابهامی از اسرائیل پشتیبانی می‌کند، اما دانشجویان و استادان دانشگاه‌های این کشور در این مورد اتفاق نظر ندارند. در‌ هاروارد، استانفورد و دانشگاه نیویورک، بحث حماس و اسرائیل به‌شدت بالا گرفته و در شبکه‌های اجتماعی و محیط سیاسی- رسانه‌ای آمریکا توفان به پا کرده است. این موضوع حتی در برخی موارد بر آگهی‌های استخدام و تقاضا‌های کار تأثیر گذاشته است.
بر اساس این گزارش در پی جنگ اخیر، نزدیک به 30 انجمن دانشجویی دانشگاه ‌هاروارد بیانیه‌ای را امضا کردند که باعث آغاز جنجال شد. این بیانیه «رژیم اسرائیل» را «تماماً مسئول خشونت‌ها» می‌داند و تأکید می‌کند که «خشونت اسرائیل حتی کوچک‌ترین جنبه‌های زندگی فلسطینیان را طی ۷۵ سال اخیر تحت تأثیر قرار داده است» در واکنش به این بیانیه «با اینکه مدیریت دانشگاه در این مورد واکنش نشان داد، اما حامیان رژیم صهیونیستی بیانیه رسمی دانشگاه را محافظه‌کارانه و حتی بزدلانه دانسته‌اند. همچنین به‌دنبال بالا گرفتن جنجال، فهرست انجمن‌های دانشجویی که بیانیه نخستین را امضا کرده بودند، از متن بیانیه حذف شد. حتی برخی از این اسامی همراه با عکس‌های امضاکنندگان روی یک صفحه ویدئویی، سوار بر یک خودرو در نزدیک دانشگاه نمایش داده شد. در زیر تصاویر، نوشته شده بود: «بزرگ‌ترین یهودستیزان‌ هاروارد»! در نتیجه، برخی از انجمن‌های دانشجویی مجبور شدند امضای خود را پس بگیرند. اما ظاهراً، کار از کار گذشته، زیرا یک سرمایه‌دار آمریکایی به نام «بیل آکرمان» اعلام کرده که مدیران شرکت‌ها خواهان انتشار عمومی اسامی همه امضا‌کنندگان هستند، با این هدف که این افراد هیچ‌وقت در هیچ کجا استخدام نشوند. در دانشگاه نیویورک نیز‌، رئیس‌انجمن دانشجویان رشته حقوق به عواقب همین تهدید گرفتار شده است. این دختر جوان که قبلاً «مقاومت فلسطینیان» را تأیید کرده و اسرائیل را مسئول تلفات انسانی دانسته بود، پیشنهاد کاری را که از سوی دفتر وکالت معروف «وینستون و استراو» دریافت کرده بود، از دست داده است. در کالیفرنیا، دانشگاه استانفورد نیز به نوبه خود هدف انتقاد‌ها و حملات زیادی قرار گرفته، زیرا نصب یک بَنر طرفداری از فلسطین را با اتکاء به اصل آزادی بیان دانشجویان محکوم نکرده است. با بالا گرفتن حمایت‌ها از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا «ران دسانتیس» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار اخراج دانشجویان حامی فلسطین از دانشگاه‌های این کشور شده است. فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا هشدار داده و گفته است تمام دانشجویان خارجی که از جنبش حماس و اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باید روادیدشان لغو شود.
تهدید سیاستمداران
 نماینده مسلمان کنگره آمریکا نیز عنوان کرد که به دلیل اظهاراتش در رابطه با محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حماس امنیت خانواده‌ و فرزندانش به خطر افتاده است.  به گزارش «گاردین» ایلهان عمر‌، عنوان کرده به دلیل انتقاداتش از رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها در جریان جنگ این رژیم علیه حماس مورد هجوم سیل گسترده‌ای از تهدیدات قرار گرفته که امنیت خانواده‌اش را به خطر انداخته است. نماینده دموکرات کنگره آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفته است او و دیگر آمریکایی‌های مسلمان در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس به نحوی منفی تحت تاثیر کارزارهای «بدنام‌‌سازی غیرصادقانه» قرار گرفته‌اند.
کارزارهایی که او و همراهانش را به مثابه تهدید در نظر می‌گیرند و دلیل اصلی این مسئله هم این است که آنها رفتار اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها در بحبوحه جنگ غزه را محکوم کرده‌اند. او در این رابطه به طور خاص، به لفاظی‌های مطرح شده از سوی چندین قانون‌گذار راست‌گرای افراطی اشاره می‌کند که وی و سایر نمایندگان حامی غزه را با حامیان تروریست برابر دانسته‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

گسترش اعتراض‌های ضد صهیونیستی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تا اقیانوسیه و آفریقا

اعتراض‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.