سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آیت‌الله رمضانی: مکتب لیبرالیسم اهانت به پیامبران الهی را آزادی می‌داند

آیت‌الله رمضانی: مکتب لیبرالیسم اهانت به پیامبران الهی را آزادی می‌داند

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم السلام) در نشستی با شخصیت‌های مسیحی در مالاوی: معنویت تنها با خدا حقیقت پیدا می‌کند و دین در تمام صحنه‌های زندگی جریان دارد.

  آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌ السلام که به دعوت شیعیان و مسلمانان کشور مالاوی به این کشور سفر کرده است، در نشستی با جمعی از شخصیت‌های مسیحی کشور مالاوی با تشریح انحرافات جامعه لیبرالی گفت: از انحرافات لیبرالیسم این است که اهانت به پیامبران الهی را آزادی می‌دانند.

وی ادامه داد: اهانت به حضرت عیسی، موسی، ابراهیم و نوح علیهم‌السلام برای ما غیرقابل قبول است و فرقی بین پیامبران قائل نیستیم. متأسفانه الان قرآن را آتش می‌زنند، به پیامبر اسلام توهین می‌کنند و آن را خوب جلوه می‌دهند. قداست‌شکنی یعنی هیچ امر مقدسی وجود نداشته باشد و اگر چیزی مقدس شمرده شد، یک تیغ به ریشه آن می‌زنند.

آیت الله رمضانی تسامح در شریعت را به عنوان دومین انحراف جامعه غرب برشمرد و نتیجه آن را از بین رفتن اصل دین دانست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با اشاره به جدایی کامل دین از سیاست در جوامع غربی، گفت: خطر آنجا است که سیاست از دین جدا شد و حکومت نیز منحرف شد و حالا قصد دارند تا دین و کلیسا را نیز همراه خودشان کنند، لذا ازدواج همجنسگرایان را در کلیسا برگزار می‌کنند. در نهایت خانواده‌ها نیز به انحراف کشیده شدند؛ ما می‌گوییم که خانواده از زن و مرد و فرزندان تشکیل می‌شود، در حالی که آنان به هر دوتایی که زیر یک سقف قرار بگیرند، خانواده می‌گویند؛ خواه دو زن، دو مرد یا یک انسان و یک حیوان باشد.

آیت‌الله رمضانی با تأکید بر مقابله عالمان دینی با انحرافات جامعه گفت: امروزه می‌خواهند بشریت را به یک معنویت بدون خدا دعوت کنند، در حالی که باید با آن مبارزه کنیم و بگوییم که معنویت تنها با خدا حقیقت پیدا می‌کند؛ متأسفانه الان در اروپا و آمریکا حدود چهار هزار معنویت جعلی و بدلی ساخته شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) درباره ارتباط با نسل جوان اظهار کرد: ارتباط با این نسل نباید فقط در مجلس دعای روز یکشنبه در کلیسا باشد بلکه باید به سؤالات آنها در زمینه‌های مختلف پاسخ بدهیم. به جوانان باید گفت که تنها به سراغ ایمان نروند؛ قرآن وقتی درباره جامعه اسلامی و انسانی صحبت می‌کند، به دو امر اصالت می‌بخشد که یکی ایمان و دیگری عمل است.

وی رجوع به کتب مقدس را ضروری دانست و گفت: شایسته است تا انحرافات ایجاد شده را شناسایی کنیم و با استفاده از دستورات انجیل مقدس و قرآن کریم به آن پاسخ بدهیم. باید آیات مرتبط با انحرافات جامعه را در قرآن و انجیل به طور مداوم مطالعه کنیم.

آیت الله رمضانی با تأکید بر این مسئله که عده‌ای به دنبال محو کردن دین هستند، گفت: من با سر اسقف ارتدکس در گرجستان جلسه داشتم. به من گفت که شما دوران تلخ 70 ساله کمونیست را تجربه نکرده‌‌اید؛ آنها به هیچ وجه اجازه عبادت را نمی‌دادند و مساجد و کلیساها را تبدیل به انبار کردند. عده‌ای سعی دارند که دین را خرافه جلوه دهند و از این نظر با تمام قوا در صدد مبارزه با آن هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) به تبیین وظیفه یک عالم دینی پرداخت و گفت: عالم دینی باید در صدد احیا و حفظ دین باشد. گروهی قصد محو کردن دین را دارند و گروهی نیز می‌خواهند دین کمرنگ، محدود و احکام آن تعطیل شود. هر دو گروه در نهایت قصد دارند تا ادیان دغدغه اصلی بشر نباشند و در زندگی ما هیچ نقشی ایفا نکنند. در صورتی که ما قائل هستیم که دین در تمام صحنه‌های زندگی از جمله فکر، عقیده، اخلاق، عمل، فرهنگ، جامعه، سیاست، اقتصاد و عدالت جریان دارد. نگاه مذکور به عنوان یک نگاه دقیق به ابعاد دین از نظر علمای اسلام است.

آیت الله رمضانی در پایان گفت: امیدوارم همه ادیان، عامل به باورهای خود باشند و آموزه‌های دینی را به نسل جوان منتقل کنند. ما به دنبال اسلام آوردن یک عالم مسیحی نیستیم بلکه فقط می‌خواهیم بگوییم که یک مسیحی، مسیحی واقعی باشد و یک مسلمان نیز مسلمان واقعی باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

میدانید دائم، درمحضر مولانا مهدی سلام الله علیه هستیم؟؟؟

ويدئو/ بقیت الله خیرلکم

کلیپ/سرود حماسی انقلاب ایمان

ويدئو/ حمایت از فلسطین مظلوم؛ قابل توجه شعرا و خوانندگان داخلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.