سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند. حکومتی که با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی جمع زیادی از جوانان اقلیت مسلمان روهینگیا را دستگیر و با تهدید و ضرب و شتم، آنها را به عنوان سپر بلا در خط مقدم جنگ داخلی رو در روی گروههای مسلح محلی قرار میدهد.

ارتش میانمار قصد دارد با ایجاد اختلاف و تنش میان مسلمانان روهینگیا و گروههای بودایی مسلح ضد حکومت، جنگ داخلی را به کنترل خود درآورد.موضوعی که به اعتقاد کارشناسان به علت پیشینه مسالمت آمیز تاریخی بودائیان و اقلیت مسلمانان با شکست مواجه شده است.گروههای مبارز بودائی با هشیاری رفتار غیر قانونی ارتش میانمار در سربازگیری اجباری از مسلمانان روهینگیا را محکوم کردند.اقلیت مسلمانان روهینگیا که پس از دوران سراسر قتل و شکنجه و آزار تحت حکومت آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده حزب حاکم میانمار، آواره شدند و سرانجام عدهای زیادی از آنان اسیر اردوگاههای غیر بهداشتی بنگلادش شدند.باقی مانده مسلمانانی که امروز هم قربانی طرح جدید ارتش حکومت نظامیان میانمار برای حضور در نبردی ناخواسته شده اند…….. مصاحبهها ……. ۱) جوان روهینگیائی۲) جوان روهینگیائی۳) ناسای لوین – رئیس بنیاد روهینگیای آزاد۴) مائونگ هلامینت – فعال حقوق بشر ۵) راضیه سلطانا – کارشناس حقوق بین الملل

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

میدانید دائم، درمحضر مولانا مهدی سلام الله علیه هستیم؟؟؟

ويدئو/ بقیت الله خیرلکم

فیلم دردناک از این روزهای غزه

قحطی اجباری در غزه و جمع‌کردن غذای ریخته شده از کف خیابان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.