سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / با صراحت از نظام اسلامی و ولایت فقیه حمایت می‌کنم/ این انقلاب زمینه ساز ظهور است

با صراحت از نظام اسلامی و ولایت فقیه حمایت می‌کنم/ این انقلاب زمینه ساز ظهور است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که اعتقاد امام راحل این بود که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است، تصریح کرد: بنده از اصل نظام، انقلاب و ولایت فقیه، صریحا حمایت می‌کنم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید طی سخنانی مهم با تاکید بر لزوم حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور دانست و در این راستا سخنان مهمی را ابراز کرد.

امام خمینی مردی بود که جز خدا با کسی معامله نمی کرد
وی با بیان این که دشمن درحال تبلیغات گسترده علیه انقلاب و اصل اسلام است تاکید کرد: بدانید که اگر به وظیفه عمل نکنیم این تبلیغات اثر خواهد گذاشت؛ همین تبلیغات بود که فضای مسموم ایجاد کرد تا عده‌ای بخواهند انتقام خود را از امام بگیرند؛ ولی به جوانان عزیز که امام را ندیدند و به بخاطر کوتاهی های صورت گرفته آن مرد الهی را نشناخته‌اند عرض می‌کنم که «امام مردی بود که جز خدا با کسی معامله نمی کرد و دلش مملو از محبت مردم بود و در ولایت اهلبیت علیهم السلام ممتاز بود.

صریحا از ولایت فقیه حمایت می‌کنم
حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: بنده همان اعتقادی که از اول به راه امام راحل داشته ام، امروز بیشتر معتقدم؛ چون هدف ایشان را الهی می دانم و اعتقاد ایشان این بود که این انقلاب زمینه ساز ظهور شود؛ بر این اساس بنده از اصل نظام و انقلاب و ولایت فقیه، صریحا حمایت می‌کنم.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود افزود: البته مشکلات و ضعف‌هایی را به صراحت بیان می کنم و معتقدم مردم بسیار خوب هستند و باید قدر آنها را دانسته و به آنها خدمت کرده و مشکلاتشان را حل کرد؛ این کلام امام راحل است که فرمود «مردم ولی نعمت ما هستند» و باید مسؤلان در عمل این را در نظر بگیرند.

حرکت امام راحل برگرفته از قرآن کریم بود
حضرت آیت‌الله نوری همدانی حرکت امام راحل رحمت الله را برگرفته از قرآن کریم دانست که نتیجه آن انقلاب باعظمت ایران اسلامی شد و خاطرنشان کرد: باید نگهداری از این انقلاب نیز بر اساس تعالیم قرآن کریم باشد؛ ولی متاسفانه هنوز به بعضی از دستورات قرآن عمل نمی شود؛ بلکه خلافش در حال انجام است.

وی افزود: استاد عزیز و بزرگوار ما مرحوم علامه طباطبایی که بعد از عمری در کنار قرآن بودند، فرمود «دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم؛ یکی دوستی کفار و دیگری ربا را» امروز در کشور ما بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با عناوین مختلف در حال دریافت ربا هستند و مردم را بیچاره کردند؛ هرچه هم می‌گویم توجه نمی کنند؛ مردم به ما نامه می‌نویسند و استفتائی به ما می رسد ماهم می‌گویم حرام است؛ اما گوش شنوایی نیست؛ البته گزارش می‌دهند ما درست کردیم؛ ولی در عمل درحال انجام است و شاید هم علتش عدم نظارت باشد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است اظهار داشت: انتطار این است که مسئولان کشور این موارد را رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.

این مرجع تقلید که در دیدار عده‌ای از محققان تفسیر قرآن حوزه‌های علمیه سخن می گفت، با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به‌ قرآن کریم و تعقل و تفکر در این کتاب آسمانی اظهار داشت: باید علاوه برتفسیر در مباحث فقهی نیز قرآن محور باشیم و در کنار آن روایات قرار بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: قرآن کریم کتابی است که درست هنوز پیامش به دنیا نرسیده است و اگر هم رسيده باشد طبق تفاسیر دیگران معرفی شد.

وی با بیان این که علمای بزرگ معمولأ بخاطر شرائط زمان بیشتر به مباحث روائی پرداختند افزود: شايد در آن‌ زمان لازم بود تا براساس آن روایات صحیح و تفسیر حقیقی از آيات در آینده از آنان استفاده شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید براینکه باید ما پاسخ مناسب تهمت‌هایی که در تفاسیر عامه به ما زده شده است را در یک فضای علمی و استدلالی داده و دلایل خود را بیان کنیم خاطرنشان کرد: ما همانطور که امام راحل و قبل آن آیت‌الله بروجردی فرمودند، قائل به تقریب هستيم؛ ولی این به آن معنا نیست که حقایق و دلايل خود را کتمان کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود مناظره های علمیِ مستمر در میان علما در طول ادوار گذشته بیان داشت: در طول تاریخ فضای مناظره بوده است؛ در عین اینکه به عقاید هم احترام می گذاشته و از اهانت به هم نیز پرهیز داشتند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کسی کردستان را تقدیم ضد انقلاب کرد؟

ضد انقلاب از زمانی جری‌تر شد که قرنی توسط بازرگان برکنار شد

درمحضر امام صادق علیه السلام _ برای ظهور خودت را تربیت کن ..

ويدئو/حتی اگه ظهور در زمان حیات تو رخ نداد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.