سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / واکنش کنعانی به دیدار علنی وزیر صهیونیست با تعدادی از عناصر ضدانقلاب در لندن

واکنش کنعانی به دیدار علنی وزیر صهیونیست با تعدادی از عناصر ضدانقلاب در لندن

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دیدار علنی وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در لندن با تعدادی از عناصر ضدانقلاب به روشنی گویای تداوم فتنه‌انگیزی مثلث شوم علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود نوشت: ۱۷ شهریور (۱۳۵۷) روز سرکوب خونین قیام انقلابی ملت ایران توسط رژیم ستمشاهی متکی به حمایت مثلث شوم انگلیس، آمریکا و اسرائیل است. ‏وی افزود: دیدار علنی وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در لندن با تعدادی از عناصر ضدانقلاب، به روشنی گویای تداوم فتنه‌انگیزی مثلث شوم علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است. «گیلا گملیئل» اخیرا با تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ضدانقلاب در لندن دیدار و گفت‌وگو داشت.

به پیشبرد برنامه هسته‌ای ادامه می‌دهیم و تحت تاثیر فشارها قرار نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص ادعاهای مربوط به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به پیشبرد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وفق حقوق و تکالیف ذیل معاهده عدم‌اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان به صورتی سازنده ادامه داده و تحت تاثیر مداخلات و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیرد. کنعانی با ‌اشاره به ضرورت حفاظت همه طرف‌ها از فضای مثبت جدید حاکم بر فضای منطقه‌ای و لزوم تقویت روند هم‌افزایی و همگرایی منطقه‌ای در مسیر تامین منافع و مصالح مشترک ملت‌های منطقه، افزود: جمهوری اسلامی ایران از همسایگان انتظار دارد با رویکردی واقع‌بینانه، از طرح ادعاهای غیرواقعی پرهیز کرده تا زمینه برای ارتقاء و تعمیق مناسبات منطقه‌ای فراهم شود.

کنعانی به مردم و دولت مغرب 

تسلیت گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پی زلزله شدید بامداد شنبه ۱۸ شهریور ماه در کشور مغرب (مراکش) با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد. کنعانی با ابراز تأسف از وقوع زمین‌لرزه مهیب در مراکش، جان باختن صدها تن از شهروندان این کشور را  به مردم و دولت این کشور تسلیت گفت. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این زلزله، برای جانباختگان رحمت الهی و برای مصدومان بهبودی و سلامتی عاجل مسئلت کرد.

واکنش کنعانی به گزارش شورای حقوق بشر درباره وضعیت بومیان کانادا

خبر دیگر اینکه، کنعانی در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر درخصوص استثمار و سوءاستفاده از کارگران مهاجر و مردمان بومی در کانادا نیز اظهار داشت: ابراز نگرانی عمیق گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر از استثمار و سوءاستفاده از کارگران مهاجر و مردمان بومی در کانادا که خود را مدعی حمایت از حقوق بشر به جهانیان معرفی می‌کند، نگران‌کننده بوده و بیش از پیش ماهیت واقعی رفتارهای تبعیض‌آمیز این کشور در ارتباط با مسائل انسانی و حقوق بشری را برملا می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که برخلاف ادعای مقامات کانادایی، سایه شوم پدیده برده‌داری به ‌اشکال و ابعاد جدیدی در سیاست‌های دولت کانادا حضور داشته و همچنان بر جامعه کانادا سنگینی می‌کند. کنعانی تأکید کرد: اهمیت توجه به شأن و کرامت انسانی مردمان بومی و کارگران مهاجر، ضرورت توقف این نوع رفتارهای تبعیض‌آمیز و لزوم نظارت جدی‌تر نهادهای حقوق بشری نسبت به آن را می‌طلبد.

جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در واکنش به بیانیه مشترک سومین نشست گفت‌وگوهای سیاسی عربی- ژاپنی در قاهره که در آن به موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی ‌اشاره شده است، گفت: جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است و ‌اشاره به آنها در بیانیه پایانی نشست مذکور فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی است.

کنعانی پرداختن به جزایر سه‌گانه ایرانی در بیانیه مذکور را قاطعانه رد کرد و آن را مغایر با قواعد حقوق بین‌الملل از جمله اصل عدم دخالت در امور داخلی و احترام به تمامیت ارضی کشورها دانست.

واکنش کنعانی به افتتاح 

سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین و افتتاح مقر جدید سفارت این رژیم در منامه نیز اظهار داشت: در حالی که رژیم صهیونیستی به دلیل بحران عمیق و فزاینده داخلی و گسترش مخالفت‌ها و انتقادات محافل و مجامع بین‌المللی و حقوق‌بشری نسبت به جنایات روزمره این رژیم علیه فلسطینی‌ها در موضع ضعف و انحطاط و فروپاشی قرار دارد، هرگونه اقدام سازشکارانه کشورهای اسلامی با رژیم ‌اشغالگر قدس، به دور از حکمت سیاسی و مغایر با مسئولیت‌های انسانی، اخلاقی و بین‌المللی این کشورها نسبت به حمایت از حقوق انکارناپذیر ملت فلسطین است.

سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین دوشنبه13 شهریور، با حضور «الی کوهن» وزیر امور خارجه این رژیم و «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه افتتاح شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: اقدام سازشکارانه ‌اندکی از دولت‌های اسلامی در فشردن دستان جنایت‌پیشگان صهیونیست، خللی در عزم پولادین ملت فلسطین برای آزادی سرزمین خود از چنگال جنایتکاران صهیونیست ایجاد نخواهد کرد و رژیم متزلزل صهیونیستی را از خطر حتمی فروپاشی نجات نخواهد داد.

کنعانی افزود: اقدامات سازشکارانه‌ اندکی از دولت‌های کشورهای اسلامی با رژیم ‌اشغالگر قدس، هیچ نسبتی با خواست ملت‌های آنان ندارد و خروش اخیر ملت بزرگ لیبی علیه اقدام سازشکارانه یک‌ مقام این کشور، تجلی عمق نفرت ملت‌های منطقه نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: سرنوشت ناکام طرح‌های متعدد سازش و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی می‌تواند برای دیگران درس‌آموز باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش طنز ایرانیان به قمپز در کردن اسرائیل

رسانه‌های معاند و صهیونیست، نابودی اسرائیل

۵ نکته در مورد شهادت فرزندان اسماعیل هنیه

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.