سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / از دستکاری در آمار کرونا تا حمایت پررنگ از آشوبگران/ شریفی زارچی نخبه است؟! +تصاویر

از دستکاری در آمار کرونا تا حمایت پررنگ از آشوبگران/ شریفی زارچی نخبه است؟! +تصاویر

شریفی زارچی که امروز چهره اپوزیسیون به خود گرفته است، در زمان همه‌گیری کرونا، در وزارت بهداشت دولت روحانی حضور داشت و به عنوان «رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت» آمار کرونا را دستکاری می‌کرد.

در روزهای اخیر، با ادامه حضور علی شریفی زارچی، استاد پیمانی دانشگاه شریف در این دانشگاه، موافقت نشد. نام شریفی زارچی در ماه‌های اخیر به دلیل حمایت‌هایش از اغتشاشات و حتی دعوت به اغتشاش، بر سر زبان‌ها آمده بود.

 
 
 

سابقه زارچی را باید در دولت روحانی جست‌وجو کرد. او که امروز چهره اپوزیسیون به خود گرفته است، در زمان همه‌گیری کرونا، در وزارت بهداشت دولت روحانی حضور داشت و به عنوان «رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت» مشغول به کار بود.

دو مورد ساده از وظایف زارچی در دوران حضورش در وزارت بهداشت، اعلام «رنگ‌بندی‌های کرونایی» و «مدیریت سامانه واکسیناسیون» بود. زارچی در ویدئویی اعتراف کرده است: «تمام رنگ‌بندی‌ها و این‌که کجا را قرمز کنیم، کجا را زرد کنیم، در چند ماه گذشته توسط شخص من، انجام می‌شده است. من در چند ماه گذشته، با همین آن و آف کردن، تصمیم می‌گرفتم که کدام امام جمعه نماز بخواند، کدام نخواند. من تصمیم گرفتم کدام شهر بسته یا باز شود.»

زارچی در ادامه اعترافات خود در خصوص آمارسازی‌هایش اشاره کرده است که بدون هماهنگی، ۴۳ شهر را بدون هیچ دلیل منطقی، سیاه کرده‌ و وزارت بهداشت و ستاد کرونا را به این نتیجه رساند که این شهرها را قرنطینه کنند.

در فضای مجازی امروز از شریفی زارچی به عنوان «نخبه» یاد می‌کنند؛ این درحالی است که در زمان حضورش در وزارت بهداشت، انتقادات شدیدی به سامانه واکسیناسون و رنگ‌بندی‌های کرونا تحت مدیریت زارچی، در رسانه‌ها مطرح بود.

روزنامه اعتماد که امروز در گزارشی با عنوان «اخراج نیروهای نخبه» به حمایت از زارچی پرداخته، در گذشته در گزارشی با عنوان «دستکاری در ماسک»، انتقادات شدیدی را به سامانه رسمی رنگ‌بندی‌های کرونایی وارد کرده بود.

انتقاد روزنامه اعتماد به سامانه ماسک
یا به عنوان نمونه ساده‌ای دیگر، یک کاربر توییتری که از حامیان اصلاح‌طلبان است و با بازنشر توییت زارچی از او نیز حمایت کرده، در زمانی که رنگ‌بندی‌های کرونا اعلام می‌شد، صحت آن‌ها را زیر سوال برده بود.

نکته قابل توجه دیگر آنکه براساس تصویری که شریفی زارچی از کارتابل خود در سامانه دانشگاه شریف منتشر کرده است، درخواست او برای «تغییر وضعیت استخدامی» در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰، یعنی حدود ۷ ماه پیش از شروع اغتشاش، ثبت شده بود، اما مورد بررسی قرار نگرفت.

این مسئله، به دروغ محسن برهانی، شباهت دارد. برهانی درحالی عدم موافقت با ادامه حضورش در دانشگاه را به اظهاراتش در موضوع برخی احکام اعدام مرتبط می‌دانست، که براساس نامه رسمی دانشگاه تهران، از حدود ۲ ماه پیش از شروع اغتشاش 1401، با ادامه حضور او مخالفت شده بود.

جریان اصلاحات برای حمایت از زارچی، دروغ‌های عجیبی را مطرح کرده است. به عنوان مثال، روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفت: «روزی نیست که خبر اخراج و تعلیق اساتید برجسته دانشگاهی مانند تیری در قلب افکار عمومی ایرانیان فرو نرود و حسرتی نیافریند.» اگر این ادعا درست باشد، باید در یک ماه گذشته، حداقل ۳۰ استاد دانشگاه اخراج شده باشند!

این روزنامه اصلاح طلب در ادعایی نوشت: «بلافاصله پس از اخراج اساتید برجسته دانشگاهی در شریف، اعضای جبهه پایداری جایگزین آن‌ها شده‌اند.» منظور اعتماد را می‌توان این دانست که امیرحسین ثابتی را جایگزین شریفی زارچی کرده اند. این درحالی است که اگر روزنامه اصلاح طلب اعتماد ذره‌ای از دانشگاه بداند، می‌دانست که اساسا رشته و حوزه ثابتی و زارچی یکی نیست که بخواهد جایگزین او شود. یکی در حوزه فنی و دیگری در حوزه علوم انسانی است.

جریان‌های برانداز و اصلاح‌طلب درحال از زارچی به عنوان نخبه یاد می‌کنند که او علاوه بر حامی اغتشاش و دروغگو بودن، همانگونه که در توییت‌هایش مشاهده کردید، فردی هتاک است. جدای از موضوعات دیگر، چگونه فردی هتاک می‌تواند بر جایگاه مهم و ارزشمند استادی بنشیند؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تصاویر شگفت‌انگیز از قدرت خداوند

یک سرده کرم‌های جاودانه از خانواده جاودانه‌کرمان و نوعی کرم پهن است.

امروز به برکت انقلاب اسلامی قوی‌ترین بخش سلامت در منطقه را داریم

بهرام عین‌اللهی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.