سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / امروز به برکت انقلاب اسلامی قوی‌ترین بخش سلامت در منطقه را داریم

امروز به برکت انقلاب اسلامی قوی‌ترین بخش سلامت در منطقه را داریم

وزیر بهداشت گفت: امروز با توجه به حضور اساتید متخصص و پزشکان متعهد در کشور، نظام سلامت روزآمد و پیشرفته و قوی‌ترین بخش سلامت را در منطقه داریم.

به گزارش وبدا، بهرام عین‌اللهی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: امروز ۲۷۰ هزار دانشجو در حوزه‌های مرتبط با پزشکی در کشور تحصیل می‌کنند. همچنین امروزه قوی‌ترین بخش سلامت را در منطقه در اختیار داریم. در ابتدای انقلاب، برای انجام هر کاری مجبور بودیم که از پزشکان بی‌کیفیت کشور‌های مجاور استفاده کنیم و با آن که جمعیت ما یک‌سوم امروز بود، مردم مجبور بودند برای دریافت خدمات درمانی به کشور‌های خارج بروند ولی امروزه با توجه به حضور اساتید متخصص و پزشکان متعهد در کشور، نظام سلامت روزآمد و پیشرفته‌ای داریم.

عین‌اللهی با اشاره به فعالیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و حضور ۲۲ هزار هیئت علمی و ۲۷۰  هزار دانشجو در کشور افزود: ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و پارک‌های علمی فناوری در کشور مشغول به فعالیتند که در حوزه دانش‌بنیان نیز توانسته‌اند افتخارآفرین باشند. در حال حاضر ۴۰ درصد تامین نیاز تجهیزات پزشکی کشور را به شرکت‌های دانش‌بنیان داده‌ایم و حدود ۹۹ درصد از دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و حال آن که در ابتدای انقلاب، این عدد ۲۰ درصد بود.

وی با بیان این که ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور تولید داخل است، ادامه داد: البته باید بتوانیم ۵۰ درصد مابقی را هم در داخل تولید کنیم. در مورد خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت هم که از بزرگ‌ترین شبکه‌های بهداشت و درمان دنیاست، توانسته‌ایم تقریبا در همه روستا‌ها، خانه بهداشت راه‌اندازی کنیم؛ به نحوی که امروز  ۱۸ هزار خانه بهداشت و مراکز بهداشتی در نقاط گوناگون کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت در بسیاری از زمینه‌ها عمل کرده است و نمونه آن ریشه‌کنی بیماری کرونا بود. تنها کشوری بودیم که توانستیم

6 نوع واکسن را تولید کنیم و سال گذشته در سازمان بهداشت جهانی به عنوان کشور موفق در پیشگیری و درمان کرونا معرفی شدیم و این قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های دانشمندان و دانشجویان نشأت گرفته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ صهیونیست‌ها از پاسخ ایران وحشت زده و نگران هستند

نابودی اسرائیل

ایران به بزرگ‌ترین تولید‌کننده برق بیوگاز در منطقه تبدیل شد 

افتتاح نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران توسط رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.