سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کاهش حملات قلبی با مصرف چند ماده غذایی

کاهش حملات قلبی با مصرف چند ماده غذایی

نتایج یک مطالعه متمرکز در سطح جهانی درباره غذا‌هایی که سالم تلقی می‌شود منجر به معرفی مواد غذایی مفید برای قلب شد.

، دانشمندان دانشگاه مک مستر و موسسه سلامت تحقیقات جمعیت در  کانادا براین باورند مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی پرچرب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله حملات قلبی و سکته کلیدی است.

محققان خاطرنشان کردند: راه‌های مختلفی برای دستیابی به یک رژیم غذایی سالم وجود دارد. برای مثال مصرف مقادیر متوسط غلات کامل یا پرهیز از خوردن گوشت‌های فرآوری شده می‌تواند به سلامت تغذیه کمک کند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های چند مطالعه را که شامل ۲۴۵ هزار نفر در ۸۰ کشور بود، تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها امتیاز رژیم غذایی مورد استفاده در این مطالعه را از استاندارد آینده نگر شهری و روستایی به دست آوردند.

اندرو منته، پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: ما در این مطالعه تمرکز خود را روی سایر رژیم‌های غذایی که مضر در نظر گرفته می‌شوند مانند غذا‌های فرآوری شده و فوق فرآوری شده با غذا‌ها و مواد مغذی قرار دادیم که اعتقاد بر این است که از سلامت فرد محافظت می‌کنند.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: اخیراً بر مصرف بیشتر غذا‌های محافظ برای پیشگیری از بیماری تمرکز شده است. در این میان محققان نشان دادند که مصرف مقادیر بیشتری میوه، سبزیجات، آجیل و حبوبات در کنار اعتدال در مصرف غذا‌های طبیعی کلیدی است. علاوه بر این مقادیر متوسط ماهی و لبنیات پرچرب با کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ زودرس مرتبط است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سراسر جهان، نزدیک به ۱۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند که حدود ۳۲ درصد از کل مرگ و میر‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. حملات قلبی و سکته مغزی باعث حدود ۸۵ درصد از این مرگ و میر‌ها شده است.

بر اساس امتیاز رژیم غذایی سالم، یک روز معمولی باید شامل دو تا سه وعده میوه، دو تا سه وعده سبزیجات، یک وعده آجیل و دو وعده لبنیات باشد.

این رژیم همچنین باید شامل سه تا چهار وعده در هفته حبوبات و دو تا سه وعده ماهی باشد. غلات کامل را می‌توان در یک وعده در روز جایگزین گوشت یا مرغ کرد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهادت فوتبالیست فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی

بازیکن تیم ملی فوتبال فلسطین

ارسال مواد غذایی سرطان‌زا از آمریکا به ‌هائیتی!

برنج صادراتی از سوی آمریکا به‌ هائیتی آلوده به مقادیر زیادی فلزات سنگین نظیر آرسنیک مسموم و سرطان‌زا است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.