سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اظهارات کلیدی، سفیر چین در فرانسه

اظهارات کلیدی، سفیر چین در فرانسه

“اظهارات کلیدی” سفیر چین در فرانسه!

سفندیار حسن زاده

🔸سفیر چین در فرانسه؛”لو-شایه” طی هفته گذشته گفت:”کشورهایی که از اتحاد جماهیر شوروی جدا شده اند، کشورهای حققیقی نیستند! و هیچ جایگاه بین المللی ندارند چون؛ هیچ توافق بین المللی برای تحقق حاکمیت ملی آنان وجود ندارد!” مثل “ج.باکو”، وی اضافه کرده است؛”کریمه هم از نظر تاریخی بخشی از روسیه بوده که توسط “نیکیتا خروشچف” به اوکراین بخشیده شده است!” کریمه را خروشچف زمانی به اوکراین بخشیده که خود، حاکم کل شوروی بوده و خود اوکراین هم بخشی از جماهیر شوروی بوده است در واقع بخشش او انگار از این جیب به آن جیب گذاشتن بوده است مثل بخشش “قره سو و بلندی آرارات” به ترکیه که کاملاً غیر قانونی ست. یعنی؛ “آقای لو-شایه”؛ انضمام کریمه به روسیه را برسمیت شناخته است بعبارت دیگر اگر ایران روزی تصمیم به تصرف و الحاق ج.باکو، قره باغ، نخجوان، قره سو و ارتفاعات آرارات به سرزمین اصلی خود بگیرد از نظر چین قانونی ست و چین آنرا بلافاصله البته بنابه منافع راهبردی خود به رسمیت خواهد شناخت و ایران می تواند روی این موضوع کار کند.

🔸اما آقای “لو-شایه” چرا این حرف ها را زد؟! پشت این اظهارات از یک مقام کاملاً رسمی و آشنا به حقوق و روابط بین الملل آنهم سفیر چین در فرانسه!؛ چه تحولات و تغییراتی نهفته است؟! ایران؛ چه نگاه و برنامه ای برای استفاده از این مواضع پکن خواهد کرد؟! این سخنان سفیر چین آیا می تواند دلیل جیغ بنفش و سر و صدای پیشدستانه ی “الهام علی اف” باشد؟! چین؛ شریک راهبردی ایران و روسیه چرا چنین مواضع #شوکه_کننده و غافلگیرانه را اعلام کند؟! آیا این اظهارات سیاسی چین، نوعی #پاس_گل دادن به ایران و روسیه برای #احیای_تمدنی ‘گذشته خودشان’ نیست؟! مثل ایفای نقش راهبردی در توافق ایران و عربستان که همه را شگفت زده کرد. و..

🔸”لو-شایه” آشکارا کشورک های جداشده از اتحاد جماهیر شوروی را تهدید می کند که اگر در کانتکست شرقی(مثلث: چین، روسیه، ایران موسوم به #چیرو) وارد نشوید و همچنان در صدد حفظ #نظم_آمریکایی! باشید، توسط اردوگاه شرقی بلعیده خواهید شد! این اظهارات به قدری شوکه کننده بود که برخی از کشورهای اروپای شرقی خواستار اخراج آقای “لو-شایه” شدند. پیام این سخن؛ این است که؛ به احتمال خیلی زیاد یک جنگ_جهانی دیگر در پیشِ رو خواهیم داشت!

و همین دلیل واضحی ست که عرب ها و دیگر کشورهای ضعیف به ایران پناه می آورند تا در امان بمانند.

آنها سوریه و رفتار ایران در حمایت استوار از او را جلوی چشم خود می بینند که ایران چگونه او را در مقابل تهاجم ۸۲ کشور! در کنار “اوباما” حفظ کرد.

باید تهدیدات چینی ها را جدی گرفت بویژه برخی از کشورک های تازه تازه تاسیس خیلی باید حواس خود را جمع کند جنگ فراگیری در پیش روست.
۱۴۰۲/۰۲/۲۴

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

جوزپ بورل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.