سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / افزایش بی سابقه بودجه نظامی فرانسه

افزایش بی سابقه بودجه نظامی فرانسه

پاریس، بر اساس لایحه دولت فرانسه، بودجه نظامی ۶ ساله این کشور برای دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ به چهارصد و ۱۳ میلیارد یورو یا چهارصد و ۵۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد که ۴۰ درصد بیشتر از بودجه دوره ۶ ساله جاری است.
سباستین لوکورنو وزیر نیرو‌های مسلح فرانسه هدف از ارائه چنین لایحه‌ای را مشابه اهداف دهه ۱۹۶۰ زمانی که فرانسه به دنبال توسعه انرژی هسته‌ای بود برشمرد.
مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز پیش از این اعلام کرده بود با توجه به اینکه جنگ و تهدید اروپا را فراگرفته، افزایش جهشی بودجه نظامی، امری ضروری است.
نوسازی ابزار‌های بازدارندگی هسته ای، خرید تجهیزات و همچنین سرمایه گذاری در حوزه سایبری، فضا و کنترل بستر دریا به عنوان “میدان نبرد جدید”، از اهداف افزایش بودجه نظامی فرانسه اعلام شده است.
پیش از این آلمان و انگلیس هم از افزایش بودجه نظامی خود خبر داده بودند.
طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته از هر ۱۰ فرانسوی ۸ نفر با افزایش بودجه نظامی موافقند، اما با سیاست‌های شرورانه و جنگ طلبانه مخالف.
بررسی افزایش ۶۰ درصدی بودجه نیرو‌های مسلح و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه از روز گذشته در مجلس ملی این کشور آغاز شده است.
بودجه نظامی فرانسه در حالی افزایش می‌یابد که این کشور بسیاری از پایگاه‌های نظامی خود را در کشور‌های آفریقایی برچیده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.