سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نشنال انرژی اکشن: افزایش قیمت سوخت در زمستانی که گذشت جان 13 هزار انگلیسی را گرفت

نشنال انرژی اکشن: افزایش قیمت سوخت در زمستانی که گذشت جان 13 هزار انگلیسی را گرفت

موسسه انگلیسی«نشنال انرژی اکشن» اعلام کرده افزایش قیمت سوخت در زمستانی که گذشت به مرگ 13 هزار انگلیسی منجر شده است.
پیش از این اعلام شده بود، 68 هزار نفر در سرتاسر اروپا به دلیل «زمستان سخت» جان باخته‌اند.
زمستانی که اروپا پشت سر گذاشت به اذعان خود مقامات، سران و رسانه‌های رسمی این کشورها زمستان بسیار سختی بود. البته نه به دلیل سرمای بی‌سابقه-که این زمستان اتفاقا یکی از زمستان‌های گرم اروپا بود- بلکه به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت و انرژی. تحریم نفت و گاز روسیه به دلیل جنگ اوکراین، قیمت انرژی را در قاره سبز چند برابر کرد و میلیون‌ها خانوار متوسط و فقیر اروپایی را در دو راهی غم‌انگیزی بین پرداخت قبوض انرژی یا تامین غذا گرفتار کرد. مدعیان اصلاحات که همه چیزشان غرب است، در ایران مدعی بودند که مسئله زمستان سخت در ایران ساخته و پرداخته ذهن رسانه‌های اصولگراست و وجود خارجی ندارد اما گزارش‌های جدید منابع غربی از تلفات سخت این زمستان ثابت می‌کند که حق با کدام طرف بوده است. هفته‌نامه انگلیسی «اکونومیست» نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرده بود 68 هزار نفر به‌خاطر سرما و افزایش قیمت انرژی در زمستان گذشتۀ اروپا جان خود را از دست داده‌اند. در گزارش این نشریه معتبر انگلیسی آمده بود: «نگاهی به کشورهای مختلف نشان می‌دهد افرادی که بیشترین مرگ و میر را داشتند، معمولاً بیشترین افزایش را در هزینه‌های سوخت داشتند. برای تفکیک هزینه‌های انرژی از کووید و تغییرات دما، ما یک مدل آماری ساخته‌ایم. مدل ما همچنین جمعیت شناسی یک کشور، تعداد مرگ و میر ناشی از کووید را قبل از زمستان گذشته و کم گزارش کردن این مرگ و میرها (توسط کشورهای اروپایی) را هم در نظر می‌گیرد. مدل‌سازی ما تخمین می‌زند که قیمت‌های بالای انرژی جان ۶۸ هزار نفر را گرفته است. قیمت برق و گاز خانگی در زمستان گذشته در مقایسه با دو سال قبل، ۶۹ درصد و ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.» «مؤسسه نشنال انرژی اکشن » انگلیس نیز در گزارش جدیدی از تلفات زمستان سخت انگلیس اعلام کرده چند هزار نفر در این کشور طی زمستان گذشته فوت کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در گزارش این موسسه آمده: «زمستان گذشته، بیش از ۱۳ هزار نفر در انگلیس بر اثر سرما فوت کرده‌اند.» مؤسسه نشنال انرژی اکشن در این خصوص اعلام کرد:«علت افزایش فوت انگلیسی‌ها بر اثر سرما، افزایش هزینه زندگی از جمله انرژی بوده است.»
دور جدید اعتراضات در فرانسه
از فرانسه نیز گزارش می‌رسد که مردم این کشور همچنان با برپایی تظاهرات خواستار لغو قانون افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال هستند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در شهر پاریس پایتخت فرانسه روز دوشنبه برگزار شد. این تظاهرات در نزدیکی محلی که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با ۲۰۰ رئیس‌ شرکت‌های خارجی دیدار داشت برگزار شد. تصاویر منتشر شده از تظاهرات روز دوشنبه نشان می‌دهد که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه در برابر مردم صف‌آرایی کرده و با استفاده از گاز‌ اشک‌آور و باتوم در حال سرکوب مردم معترض هستند. اعتراضات علیه اصلاحات که سن بازنشستگی را به ۶۴ سال افزایش می‌دهد، از ماه ژانویه (دی) از سوی اتحادیه‌های سازماندهی شد و میلیون‌ها نفر را به خیابان‌‌ها کشاند.
مصائب تورم برای شهروندان آلمانی
در آلمان نیز بحران اقتصادی طی یک سال اخیر مردم و شرکت‌های این کشور را در معرض شدیدترین فشارها قرار داده است. نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که در آمد بسیاری از شهروندان آلمانی به دلیل تورم روزافزون دیگر حتی برای خرید اقلام ضروری زندگی هم کافی نیست. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «هندلزبلات» آلمان، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا یک سوم شاغلان در آلمان به دلیل قیمت‌های بسیار بالاتر در خرید دچار محدودیت شده‌اند.. 21 درصد از 1000 کارمند شرکت‌کننده در این نظرسنجی پاسخ دادند که حقوق آنها کافی نیست تا بتوانند هزینه‌های جاری زندگی را پرداخت کنند. 8.5 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفتند که حقوق آنها اصلا برای این منظور کافی نیست. بر اساس این نظرسنجی پاسخ‌دهندگان با درآمد خالص ماهانه خانوار کمتر از 2500 یورو اعلام کردند که به سختی می‌توانند زندگی خود را تامین کنند بر اساس این گزارش تورم بالا در آلمان که ماه‌هاست ادامه دارد، بار سنگینی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد. این شرایط قدرت خرید آنها را کاهش می‌دهد و مردم تلاش می‌کنند برای یک یورو کمتر هزینه کنند. در ماه‌آوریل(فروردین) تورم در آلمان برای دومین ماه متوالی کاهش یافت، اما نرخ تورم با 7.2 درصد همچنان نسبتاً بالا بود. مصرف‌کنندگان مجبور بودند در ماه‌آوریل 17.2 درصد بیشتر از یک سال قبل برای مواد غذایی بپردازند. قیمت انرژی در طول سال 6.8 درصد افزایش یافت. دولت فدرال آلمان در تلاش است تا با اعمال طرح ترمزهای قیمت تا اول ژانویه(11 دی) گاز طبیعی، برق و گرمایش منطقه‌ای را مقرون به صرفه‌تر کند.
نقش هند در دور زدن تحریم‌های ضد روسیه
خبر دیگر این که مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز با ‌اشاره به ظهور هند در یک سال گذشته به عنوان بزرگ‌ترین خریدار نفت روسیه با وجود تحریم‌های غرب، خواستار آن شد که واردات سوخت از جمله گازوئیل از هند متوقف شود، زیرا ماده اولیه این سوخت، همان نفتی است که هند از روسیه می‌خرد.«جوزپ بورل» گفت: اگر دیزل یا گازوئیل از هند به اروپا می‌آید و با نفت روسیه تولید می‌شود، این بدون شک دور زدن تحریم‌هاست و اعضای اتحادیه اروپا باید کاری کنند. به گزارش ایسنا این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: اینکه هند از روسیه نفت بخرد چیز عجیبی نیست. اما اگر قرار است این نفت را پالایش کرده، محصولات جانبی آن را به ما فروخته و به یک کانون یا مرکز تبدیل شود، ما باید کاری کنیم. بر اساس این گزارش صادرات نفت خام روسیه به هند در ماه مارس(اسفند) برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافت و روسیه سال مالی را به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت هند به پایان رسانده و برای اولین بار جای عراق را گرفت.صادرات گازوئیل و سوخت جت از هند به اروپا چیز جدیدی نیست. هند پیش از حمله روسیه به اوکراین هم به صورت میانگین روزانه ۱۵۴ هزار بشکه از این محصولات را به اروپا می‌فرستاد، اما پس از آنکه اتحادیه اروپا واردات محصولات نفتی روسیه را از پنجم فوریه سال جاری میلادی (16 بهمن 1401) قطع کرد، این عدد به ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و عرضه سوخت با نرخ سوم در دستور کار دولت قرار ندارد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

جایگاه ویژه زنان در آمریکا و اروپا

آزار جنسی زنان در آمریکا و اروپا از زبان خودشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.