سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / فرانسه طی کمتر از دو ماه 2100 معترض را به زندان ‌انداخت

فرانسه طی کمتر از دو ماه 2100 معترض را به زندان ‌انداخت

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در گزارشی از وحشیگری پلیس فرانسه در سرکوب اعتراضات دو ماه اخیر این کشور گزارشی تهیه کرده و نوشته است طی این مدت بیش از 2100 معترض بازداشت شده‌اند که تنها تعداد کمی از آنها تفهیم اتهام شده‌اند… برخی بازداشتی‌ها کور و برخی دچار نقص عضو شده‌اند.
روزنامه فایننشال تایمز دیروز در گزارشی با اعلام این که «پلیس فرانسه روش‌ها و سلاح‌های بحث‌ برانگیزی را که در جریان برخورد با اعتراضات چند سال پیش جلیقه زردها به کار بسته بود در سرکوب اعتراضات ضددولتی اخیر احیا کرده است»

نوشت: «در هفته‌های اخیر ده‌ها هزار مامور پلیس برای برخورد با معترضان به اصلاحات قانون بازنشستگی و مخالفان سیاست‌های زیست محیطی دولت در سراسر فرانسه مستقر شدند.»
این گزارش می‌افزاید: «وکلا و گروه‌های حقوق بشر از روش‌های استفاده شده توسط نیروهای انتظامی مانند دستگیری‌های پیش دستانه، جمع‌آوری اطلاعات کنشگران و روش‌های قهرآمیز کنترل معترضان انتقاد کرده‌اند.

یک مقام سازمان ملل نیز از پلیس فرانسه خواست تا از توسل بیش از حد به زور اجتناب کرده و ناظر حقوق بشر اتحادیه اروپا هم تناسب سرکوب و اعتراض را زیر سؤال برد.» به گزارش ایرنا و به نوشته این روزنامه، در ماه مارس (اسفند/ و فروردین)، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر دستگیر شدند که تنها بخش‌اندکی از آنها تفهیم اتهام شدند.

2 نفر از معترضان احداث مخزن آب سنت سولین در کما بوده و ۲۸۶ معترض مجروح شدند که یکی از آنها یکی از چشمان و دیگری یکی از انگشتان خود را از دست داده است. دولت فرانسه با توجه به «شرایط غیرقابل پیش‌بینی اعتراضات» اخیر که در آن گروهی تندرو با سنگ و مواد منفجره به ماموران حمله کردند، اقدام‌های پلیس را ضروری و قانونی خواند.

درادامه این گزارش آمده است: «به تازگی شورای اروپا با محکوم کردن خشونت پلیس در سرکوب معترضان فرانسوی به قانون اصلاحات بازنشستگی، از مقام‌های این کشور خواست به حق تظاهرات مردم احترام بگذارند.

این شورا از استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس فرانسه در تظاهرات علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی انتقاد کرد. سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در بیانیه‌‌ای «دستگیری‌‌های خودسرانه و آزار و ارعاب روزنامه‌نگاران در جریان اعتراضات به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه» را محکوم کرد و خواستار توقف این روند شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زندان‌های فرانسه پر شد

مرگ بر فرانسه

حمله پلیس به دانشجویان دانشگاه تگزاس

اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.