سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / «پاوه؛ جدیدترین موشک کروز ایران با برد ۱۶۵۰ کیلومتر/اخطار سردار حاجی‌زاده به اروپا

«پاوه؛ جدیدترین موشک کروز ایران با برد ۱۶۵۰ کیلومتر/اخطار سردار حاجی‌زاده به اروپا

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک کروز جدید با برد ۱۶۵۰ کیلومتر با نام پاوه عملیاتی شد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه صف اول اظهار داشت: منافع امریکایی ها در ناامن سازی غرب آسیا و حتی جهان است.

وی افزود: منطقه روی گسل حوادث است و ما اگر قوی و مراقب نباشیم حوادث به ایران کشیده می‌شود.

حاجی زاده ادامه داد: امریکایی‌ها برترسازهایی دارند که یا از بین بردیم یا به آن صدمه زدیم مثل پایگاه‌هایشان که هر زمان اراده کنیم آنها را می‌زنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: قادریم تا 2 هزار کیلومتر ناوهای امریکایی رو بزنیم که این 2 هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌هاست که امیدواریم احترام خود را نگه دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: با وجود موشک جدید هایپرسونیک ما امریکایی ها دیگر هیچ برترسازی ندارند.

حاجی زاده تاکید کرد: موشک هایپرسونیک ما در خارج از جو قادر به مانور است و تازه در 300 کیلومتری هدف روشن می‌شود، بنظر می رسد هیچگاه نتوانند سامانه ضد آن را تولید کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت: این موشک سرعتی بیش از 12-13 ماخ دارد.

وی با بیان اینکه همانطور که مکنزی گفت ایران با پهپادهایش سلطه هوایی 70 ساله امریکا را از بین برده، خاطرنشان کرد: پهپاد پهن پیکر غزه همزمان 9 بمب با خود حمل می‌کند و مداومت پروازی بالایی دارد و شاید مانند mq9 امریکایی‌ها باشد.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: موشکهای دور برد ما وزنش یک چهارم شده و کارایی آنها بالا رفته و کارایی سرجنگی‌ها ده برابر شده و زمان آماده سازی یک ششم نسبت به گذشته شده است و قیمت و هزینه آن خیلی پایین آمده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: موشکهای کروز داشتیم و نشان ندادیم و موشک کروز با برد 1650 کیلومتر را عملیاتی کردیم با نام پاوه به یاد شهدای کردستان.

وی با بیان اینکه دیگر هیچ موشک غیر نقطه‌زنی نمی‌سازیم، ادامه داد: الان با کروزها و پهپادها تهدید برای دشمن را 360 درجه کردیم و از هر طرفی قابلیت زدن آن را داریم.

حاجی زاده گفت: چند سال پیش برای خرید سامانه‌های پدافندی به روسیه سفر کردم و دیدم دانشمندان آنها همه سالمند هستند در حالیکه دانشمندان موشکی ما همه جوان هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه اظهار داشت: در حوزه ماهواره بر به توانمدی جدید دست پیدا کردیم که به وزن و ارتفاع بالا ماهواره بفرستیم. ماهواره بر با سکوهای تاکتیکی داریم.

وی تصریح کرد: ظرف یکی دو سال اینده جهش های بزرگی در حوزه ماهواره‌ و ماهواره‌بر خواهیم داشت و در آینده اخبار خوبی می‌شنوید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حوزه فضایی ما و وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات دارند کار می‌کنند و در این دولت خوبیش این است که هماهنگیم و موازی کاری نمی‌شود.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی موشکهای اسکاد را برای فروش گذاشته بودند 10 هزار دلار و همه نیروهای مسلح و ستاد کل و شهید مقدم موافق بودیم که بخریم چون قبلا از کره شمالی 2/5 میلیون دلار می‌خریدیم اما یک نفر مخالفت کرد و آن حضرت آقا بود، چندین بار هم گردش کار کردیم ولی بازهم مخالفت کردند و آخر گفتند این موضوع را ادامه ندهید و بروید خودتان بسازید و اگر آن روز آقا مخالفت نمی‌کردند صنعت موشکی ما امروز اینقد پیشرفت نکرده بود.

وی درخصوص حمله موشکی به پایگاه امریکاییها در عین الاسد گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی خواست مردم درباره انتقام بی تاثیر نبود در این عملیات و این عملیات فقط شلیک چند موشک نبود و از بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بود و هنوز تاثیراتی دارد.

وی افزود: ما آن شب اگر می‌خواستیم هزار نفر از امریکایی ها را هم بکشیم می‌توانستیم ولی فقط سرباز بودند و اثری نداشت، اما باید ترامپ و پومپئو و مکنزی کشته شوند.

حاجی زاده ادامه داد: ما آماده جواب دادن امریکایی ها بودیم تا در مرحله اول 400 موشک به پایگاه هایشان از اردن تا کویت شلیک کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: فرمانده روسی که به ایران آمده بود و سامانه سوم خرداد رو دید گفت از نمونه روسی بهتر است و توانست گلوبال هاوک رو با یک تیر منهدم کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در حوزه پهپادی جزو سه کشور برتر دنیا هستیم

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران

شلیک موشک بالستیک دوربرد از ناو جنگی سپاه

ناوهای اقیانوس‌پیما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.