سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شکایت 182 زندانی اعدامی تگزاس از شرایط هولناک و غیرانسانی زندان

شکایت 182 زندانی اعدامی تگزاس از شرایط هولناک و غیرانسانی زندان

182 زندانی در ایالت تگزاس در نامه‌ای اعتراضی به وضعیت غیرانسانی حاکم در زندان این ایالت اشاره و تاکید کرده اند که برخی از زندانیان سال‌هاست که در سلول‌های انفرادی در رنج و سختی اجرای حکم را انتظار می‌کشند.

همین چند روز پیش بود که خبری از یک سازمان نظارتی بین‌المللی درباره زندان مخوف و دورافتاده گوانتانامو در فضای مجازی دست به دست شد. بر اساس این گزارش‌ها، آمریکایی‌ها مرتکب نقض فاحش قوانین ابتدایی حقوق بشر و حقوق زندانیان شده‌اند. بر عکس آنچه پیشتر از سوی مقامات آمریکایی ادعا شده بود، زندان گوانتانامو همچنان فعال است و بیش از 30 نفر در آنجا بازداشت هستند. از جمله اقداماتی که در این بازداشتگاه علیه زندانیان انجام می‌شود، بازجویی‌های ضد انسانی است. اما ظاهرا اقدامات غیرقانونی آمریکا محدود به زندان‌های دورافتاده و یا خارج از تمامیت ارضی آن‌ها نیست. فقط در ابوقریب و یا پایگاه بگرام در افغانستان تخلفات گسترده بشری صورت نمی‌گیرد بلکه حالا از زندانی در تگزاس خبر رسیده که افرادی که در انتظار حکم اعدام هستند در سلول‌هایی انفرادی اوقات سختی را می‌گذرانند. گاردین در مطلبی که به تازگی منتشر شده، فاش می‌کند که زندانیان در انتظار اعدام در تگزاس، به دلیل رفتارهای غیرانسانی از مقامات ایالتی شکایت کردند. ۱۸۵ نفر از زندانیان در انتظار اعدام در تگزاس، در نامه‌ای مقامات ایالتی را به نقض فاحش حقوق بشر متهم کردند و تاکید کردند که در برخی از موارد زندانیان تا بیش از 20 سال در سلول انفرادی بسر برده‌اند.

همچنین تاکید شده که مقامات زندان این ایالت «مجازات بی‌رحمانه و غیرمعمول» را علیه زندانیان اعمال می‌کنند و ادعا شده که آن‌ها ناقض فاحش هشتمین متمم قانون اساسی آمریکا هستند. در این نامه به این موضوع هم اشاره شده که چگونه زندانیان تا ۲۳ سال بدون هیچ مرخصی از پیش تعیین شده‌ای، در یک «شرایط آزاردهنده» در سلول‌های انفرادی نگه‌داری می‌شود تا آنجا که حدود ۸۰ درصد از محکومان به اعدام برای مدت زمان بیش از ۱۰ سال در سلول‌های انفرادی نگه‌داری می‌شوند.

براساس این شکایت، زندانی‌ها در این سلول‌های کوچک می‌خوابند، غذا می‌خورند و بیشتر عمر خود را به تنهایی سپری می‌کنند. آن‌ها حداکثریک بار در روز می‌توانند سلول خود را ترک کنند. در این شکایت گروهی اشاره شده که بر اساس منابع علمی معتبر، سلول انفرادی می‌تواند صدمات روانی و جسمی جدی و گاهی جبران ناپذیری را در کمتر از ۱۵ روز به افراد وارد کند. سازمان ملل قرار گرفتن طولانی مدت افراد در چنین شرایطی را به عنوان نوعی شکنجه طبقه بندی کرده است.

«پیتر ون تول» از شرکت حقوقی جهانی هوگان لاولز، روز پنجشنبه شکایت این تعداد از زندانی را در دادگاه فدرال در هیوستون پیگیری و تصریح کرده که شاکیان به دنبال توقف فوری شکنجه‌‌ها علیه خود هستند. هم اکنون در این ایالت بیش از سه هزار زندانی در سلول انفرادی به سر می‌برند. همزمان از تگزاس خبر رسیده که شمار زیادی از زندانیان در این ایالت در اعتراض به حبس در سلول انفرادی وارد سومین هفته اعتصاب غذا شده‌اند.

آن‌ها می‌گویند که تا دلیل درستی درباره علت حبس برخی از زندانیان در سلول‌های انفرادی نشنوند یا به‌عبارت دیگر تا این قاعده لغو نشود، به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند. مجازات اعدام در ایالت تگزاس رکورد دار است. تا آنجا که از زمان ازسرگیری مجازات اعدام در تگزاس در سال ۱۹۷۶ تاکنون، این ایالت شاهد اعدام بیش از ۵۷۵ مرد و زن بوده است. گفتنی است، به‌طور متوسط زندانیان محکوم به اعدام در این ایالت، ۱۷ سال و هفت ماه را تنها در سلول‌های انفرادی می‌گذرانند تا زمانی که حکم اعدام اجرا شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گزارش سازمان ملل از اوضاع هولناک کودکان در غزه

اوضاع هولناک کودکان غزه

جزئیات قتل عام هولناک در رفح؛ شمار شهدا به بیش از 100 نفر رسید

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه حمله کرد و موجب شهادت بیش از 100 نفر شد. در حالی که پیشتر ادعا می‌کرد پیش از عملیات علیه این شهر، کریدور امنی برای آوارگان ایجاد خواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.