سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گزارش سازمان ملل از اوضاع هولناک کودکان در غزه

گزارش سازمان ملل از اوضاع هولناک کودکان در غزه

«اینجا مرگ کودکان به حد انفجار رسیده است و 90 درصد کودکان زیر 5 سال نیز به یک بیماری مسری مبتلا شده‌اند» این چکیده‌ای از تازه‌ترین گزارش رسمی سازمان ملل درباره اوضاع هولناک کودکان غزه است که هر ثانیه در حال پرپر شدن با سلاح‌های اهدایی آمریکا به صهیونیست‌ها هستند.

کودکان و نوزادان، شاید بزرگ‌ترین قربانیان جنایاتی هستند که در سال 2024 جلوی چشم میلیاردها انسان و از سوی صاحبان ایده «مدرنیته» و «توسعه یافته» در حال رخ دادن در غزه است. کشتار 30 هزار نفر طی 136 روز آن هم با سلاح‌هایی که بعضا مخصوص انهدام اهداف بُتُنی و فولادی و تاسیسات آنچنانی زیرزمینی است! سلاح‌هایی که از هند و آلمان بگیر تا فرانسه و آمریکا و شاید حتی برخی از همین کشورهای مرتجع عربی برای صهیونیست‌ها ارسال می‌شود.

طبق گزارش رسمی سازمان ملل، دست‌کم 70 درصد قربانیان این حملات وحشیانه، غیرنظامیان هستند و آمارهای غیررسمی نیز این عدد را تا 90 درصد می‌گویند. هیچ کشوری حتی همان‌هایی که سلاح و پول صهیونیست‌ها را تامین می‌کنند، این آمارها را رد نکرده و بعضا حتی علیه آن هم موضع می‌گیرند! منتی در عمل از هیچ کمکی-تاکید می‌شود- هیچ کمکی به صهیونیست‌ها دریغ نمی‌کنند. در تازه‌ترین گزارش رسمی سازمان ملل نیز تاکید شده، وضعیت کودکان و نوزادان در غزه به حدی وخیم است که قابل توصیف نیست. این «قابل توصیف نیست» بارها طی هفته‌های گذشته از سوی گروه‌های مختلف-از پزشکان فرانسوی بازگشته از غزه بگیر تا نمایندگان کشورهایی که مستقل به غزه رفته‌اند- تکرار شده است. در گزارش جدید سازمان ملل که خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» منتشر کرده می‌خوانیم: «کمبود نگران‌کننده غذا و سوء تغذیه و انتشار بیماری‌های مسری می‌تواند باعث بروز انفجار در تعداد تلفات کودکان در نوار غزه شود… غذا و آب پاکیزه در این منطقه محاصره شده بسیار کمیاب است و تقریباً تمام کودکان غزه از بیماری‌های عفونی رنج می‌برند.» «تد شیبان» جانشین مدیر اجرائی یونیسف در این زمینه گفت: «غزه در آستانه وقوع انفجار در تعداد تلفات کودکان است که البته امکان جلوگیری از آن وجود دارد، اما در صورت وقوع، این اتفاق می‌تواند باعث چند برابر شدن تلفات کودکان شود… در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از کودکان زیر ۵ سال غزه دچار یکی از بیماری‌های مسری هستند. این موضوع را گزارش یونیسف و سازمان جهانی بهداشت و برنامه جهانی غذا مطرح کرده و همچنین اعلام کرده که حدود ۷۰ درصد از کودکان غزه طی دو هفته گذشته دچار اسهال بوده‌اند که این موضوع ۲۳ برابر میزان مشابه نسبت به سال گذشته بوده است.» «مایک رایان» مسئول اوضاع فوق‌العاده در سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید کرد که «کودکان گرسنه و ضعیف که دچار شوک‌های شدید روانی هستند، بیشترین احتمال ابتلا به بیماری‌ها را دارند. علاوه‌بر اینکه کودکان بیمار و به ویژه کودکان مبتلا به اسهال امکان جذب کامل مواد غذایی را ندارند… براساس ارزیابی‌های ما، حدود ۱۵ درصد از کودکان زیر ۲ سال در شمال غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و تقریبا به صورت کامل از دسترسی به کمک‌های انسان‌دوستانه محروم هستند. این آمار در جنوب غزه حدود ۵ درصد است… آمار در ژانویه (دی ماه) گذشته جمع‌آوری شده و به احتمال فراوان اوضاع کنونی خطرناک‌تر از آن زمان است.»

پزشکان فرانسوی: در عمرمان چنین جنایاتی ندیده بودیم

از سوی دیگر گروهی از پزشکان با تجربه فرانسوی، پس از بازگشت از غزه روایت‌های تکان‌دهنده‌ای از اوضاع مردم غزه نقل کرده‌اند. مهر در این باره به نقل از روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» نوشته است: «این پزشکان که پیش از این در بیمارستان اروپایی غزه واقع در جنوب این کشور فعالیت داشتند، در بازگشت از غزه روایت‌های دردناکی از اوضاع مصیبت‌بار جهنم غزه نقل می‌کنند. رافائل بیتی پزشک و نظامی سابق فرانسوی که شاهد جنگ‌های یوگسلاوی، لبنان، جنگ خلیج‌فارس، سوریه و اوکراین بوده و اخیراً نیز در غزه حضور داشته است، می‌گوید که هیچ کدام از این موارد را نمی‌توان با اوضاع غزه مقایسه کرد… اینجا غیرنظامیان به هیچ وجه امکان فرار از جنگ را ندارند، آنها هیچ منطقه‌ای برای محافظت از خودشان ندارند و صدها هزار نفر از آنها در خیابان‌ها به دنبال آب و غذا می‌گردند… در حال حاضر دست کم ۲۵ هزار آواره در اطراف بیمارستان هستند. آنها در شرایط بسیار خطرناک زندگی می‌کنند و در سرپناه‌هایی هستند که از چوب یا پلاستیک ساخته شده است… حدود ۳ هزار نفر در داخل بیمارستان و در راهروهای آن حضور دارند، اما در عین حال تلاش دارند راهروها را برای رسیدگی به مجروحان خالی کنند. آنها پتوها را از سقف‌های کاذب آویزان کرده‌اند تا بتوانند تا حدی حریم خصوصی برای خود ایجاد کنند.» وی تاکید کرد «هیچ مجروح نظامی در این بیمارستان پذیرش نمی‌شود، بلکه فقط غیرنظامیان مجروح در آن حضور دارند…»

خوشا به حال کسی که نتانیاهو نامحبوبش بخواند

همین جنایات باعث شده رهبران برخی کشورها در کنار ملت‌های جهان، علیه صهیونیست‌های کودک‌کش، موضع بگیرند. اگر چه همین مواضع خشک و خالی هم از سوی رهبران رژیم آپارتاید صهیونیستی تحمل نمی‌شود. رئیس‌جمهور برزیل چندی پیش علیه این رژیم به خاطر کشتار غیرنظامیان در غزه موضع گرفت و نتانیاهو از این موضع خشمگین شد. این‌جا بود که «او مورالس» رئیس‌جمهور اسبق بولیوی به حمایت از رئیس‌جمهور برزیل برخاست و در شبکه اجتماعی «ایکس» خطاب به داسیلوا نوشت: «همبستگی ما با برادرمان داسیلوا اعلام می‌شود که به ناحق و به دلیل دفاعش از جان و حیثیت مردم فلسطین در برابر نسل‌کشی آنها توسط دولت اسرائیل شخص نامطلوب معرفی شده است… نامطلوب و نامحبوب معرفی‌شدن از سوی دولتی که نسل‌کشی

می‌کند و کودکان را قتل‌عام می‌کند، مزیت و افتخار است…»

کارگران با وجدان هندی

از هند اما خبرهای دلگرم‌کننده‌ای منتشر شده است. خبرهایی که شاید در ابتدای امر، زیاد مهم و تاثیرگذار به نظر نرسد ولی نشان می‌دهد، برخلاف رهبران سیاسی کشورها، وجدان ملت‌ها درباره آنچه در غزه می‌گذرد، بیدار است. خبر این است: «اتحادیه کارگران حمل‌ونقل دریایی هند از کمک به کشتی‌های حامل سلاح که به سمت اسرائیل می‌روند خودداری و تاکید کرد که همیشه علیه جنگ فلسطین و کشتار مردم بی‌گناه خواهد ایستاد.»

به گزارش «ایندیپندنت»، چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ارسال پهپادهای ساخت هند به سرزمین‌های اشغالی، اتحادیه کارگران حمل‌ونقل دریایی هند به نمایندگی از کارگران 11 بندر اصلی این کشور تأکید کرد که از فعالیت و ارسال محموله‌های تسلیحاتی به اسرائیل در بحبوحه جنگ جاری در نوار غزه خودداری می‌کند. اتحادیه کارگران حمل‌ونقل دریایی هند در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تصمیم گرفته است از بارگیری یا تخلیه محموله‌های تسلیحاتی مرتبط با اسرائیل یا هر کشوری که تجهیزات نظامی برای جنگ در فلسطین ارسال می‌کند، خودداری کند. آن طور که خبرگزاری فارس نوشته است، دبیرکل اتحادیه کارگران حمل‌ونقل آبی هند در گفت‌وگو با میدل ایست آی، گفته این اتحادیه تعامل با هر کشتی حامل اسلحه و مهمات به اسرائیل را تحریم خواهد کرد. این اتحادیه همچنین به سایت خبری هندی The Wire گفته: «ما تصمیم گرفته‌ایم که وظیفه خود را انجام دهیم و با هیچ محموله‌ای مملو از سلاح کاری نداریم، تسلیحاتی که به اسرائیل کمک می‌کند تا زنان و کودکان بیشتری را همان‌طور که هر روز در اخبار می‌بینیم و می‌خوانیم، بکشد.»

دادگاه لاهه

دیروز اما گزارش‌هایی درباره از سرگیری محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه منتشر شد. پیش از این اعلام شده بود که پرونده «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی بسته نشده است. ضمن این که از این رژیم خواسته شده بود دست از کشتار غیرنظامیان بردارد. در همین رابطه سفیر عربستان از لاهه اعلام کرد که، اشغال اراضی فلسطین باید غیرقانونی اعلام شود. «العطيه»، سفیر عربستان در هلند گفت: «اسرائیل علی‌رغم تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و شورای امنیت سازمان ملل به اجرای سیاست‌های بدنام شهرک‌سازی خود ادامه می‌دهد… اصرار اسرائیل بر قدس به عنوان پایتخت خود، با حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل‌شان در تضاد است.»

به گزارش الجزیره، نماینده آفریقای جنوبی نیز در دومین جلسه رسیدگی به پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت «حملات اسرائیل علیه غزه وحشتناک‌تر از رژیم آپارتاید و نقض قوانین بین‌المللی است… اهالی غزه جدا از جهان خارج و تحت محاصره نظامیان اسرائیلی هستند. اسرائیل علیه مردم فلسطین نسل‌کشی به راه انداخته است.»

معترضان آلمانی به هیلاری کلینتون: تو آدم نیستی!

اما در آلمان و در یک جلسه سخنرانیِ هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا معترضان علیه او شعار دادند و از آمریکا خواستند دست از حمایت از صهیونیست‌ها بردارد. «تو زن نیستی؛ تو انسان نیستی و از نسل‌کشی اسرائیل در غزه حمایت می‌کنی.» همین شعارها کافی بود سخنرانی هیلاری کلینتون در نشست «سینما برای صلح» در برلین را به هم زد. به گزارش فارس یکی از معترضان با فریاد گفت: «هیلاری کلینتون! تو به چه حقی درباره حقوق بشر حرف می‌زنی وقتی که فلسطینیان دارند به بهانه «حفاظت از حقوق بشر» قتل عام می‌شوند؟! یکی دیگر از معترضان خطاب این طور موضع گرفت: «تو درباره حقوق زنان حرف می‌زنی؟ درباره کدام حق حرف می‌زنی؟ آمریکا مرتکب یک نسل‌کشی در غزه است؛ دولتی که تو زیر پرچم آن ایستاده‌ای. حالا حرف از «سینما برای صلح» می‌زنی؟! ما شاهد «سینما برای نسل‌کشی» هستیم. دستان تو به خون آلوده است.» این دومین بار در هفته گذشته است که سخنرانیِ هیلاری کلینتون با اعتراض حامیان فلسطین مواجه می‌شود. بار اول در دانشگاه کلمبیا بود که معترضان سخنرانی او را مختل کردند و او را جنایتکار جنگی خواندند.

ضربه کاری به اقتصاد رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها که تنها هنرشان کشتار زنان و کودکان بوده است، طی جنگ جاری و در سایر حوزه‌ها ضربات بی‌سابقه و دردناکی خورده‌اند. چه در حوزه جنگ سخت و چه در حوزه اجتماعی و چه اقتصادی آن، ضرباتی که به صهیونیست‌ها وارد شده، «تاریخی» عنوان شده است. درهمین رابطه دویچه وله آلمان به اقتصاد این رژیم پرداخته و نوشته است که، اقتصاد صهیونیست‌ها در این جنگ 20 درصد کوچک شد. اقتصاد اسرائیل در پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۹ درصد کوچک شد. بر اساس گزارش سازمان مرکزی آمار این رژیم، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی این کشور نسبت به سه ماهه قبل از آن بیش از ۱۹ درصد کاهش یافته است.

صادرات این رژیم ۱۸ درصد، مصارف خصوصی تقریبا ۲۷ درصد و سرمایه‌گذاری نیز تقریبا ۶۸ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر هزینه‌های دولتی به دلیل جنگ ۸۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. اقتصاد این رژیم در کل سال ۲۰۲۳ همچنان دو درصد رشد داشته اما این میزان به طور قابل توجهی کم‌تر از سال ۲۰۲۲ است که شش و نیم درصد رشد کرده بود. اخیرا آژانس اعتبارسنجی آمریکایی مؤدی رتبه اعتبار مالی رژیم اسرائیل را به دلیل جنگ غزه با یک درجه از A1 به A2 کاهش داد.

آمریکا دوباره قطعنامه آتش‌بس را رد کرد

خبر دیگر این‌که سازمان ملل اعلام کرد آمریکا قطعنامه برقراری آتش‌بس بشردوستانه فوری در غزه را وتو کرده است که این چندمین اقدام مشابه واشنگتن از زمان آغاز تلاش‌ها برای توقف جنگ در نوار غزه است.

پیش‌نویس این قطعنامه از سوی الجزایر ارائه شده بود که با ۱۳ رای موافق و رای ممتنه انگلیس، در نهایت از سوی آمریکا وتو شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا

صدها دانشجوی استرالیائی و دانشگاه های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.