سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کرونا طی یک ماه گذشته جان 60 هزار چینی را گرفت

کرونا طی یک ماه گذشته جان 60 هزار چینی را گرفت

چین اعلام کرده طی ۳۶ روز جمعا ۵۹ هزار و ۹۳۸ مرگ و میر مرتبط با کووید-۱۹ در سراسر این کشور رخ داده است. این در حالی است که طی سه سال این کشور فقط 5600 فوتی کرونا داشت!

صدای پای کرونا بار دیگر از شرق آسیا به گوش می‌رسد. این بار کشور چین به شدت درگیر این ویروس شده است. طی سه سال گذشته بر اساس آمارهای وبگاه «ورلدامترز» تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در سرتاسر این کشور به 6 هزار نفر هم نرسید اما یک مقام بهداشتی چین روز شنبه اعلام کرد از 8 دسامبر سال گذشته (17 آذر) تا 12 ژانویه امسال (22 دی) جمعا 59 هزار و 938 مرگ و میر مرتبط با کووید-19 در موسسات پزشکی چین در سراسر این کشور رخ داده است! به نظر می‌رسد فشارهای یک ماه گذشته برای کاسته شدن از سختگیری‌های کرونایی در چین که به شکل اعتراض‌های خیابانی رخ داد، در این افزایش حیرت انگیز فوتی‌ها نقش داشته است.

به گزارش تسنیم به نقل از شین هوا «جیائو یوهوی» از مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین در کنفرانسی خبری اعلام کرد جمعا پنج هزار و 503 نفر به دلیل نارسایی تنفسی ناشی از کرونا و

54 هزار و 435 نفر به دلیل مشکلات زمینه‌ای که بر اثر ابتلا به کرونا شدت یافته بود، جان خود را از دست داده‌اند. وی افزود: سن میانگین فوت‌شده‌ها 80.3 سال بوده و حدود 90.1 درصد آنها 65 سال به بالا سن بوده‌اند.

این اولین آمار مرگ و میر است که توسط دولت از زمان کاهش محدودیت‌های ویروس در اوایل دسامبر(آذر ماه) منتشر می‌شود. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه آمار ارائه شده تنها به مرگ‌های ثبت‌شده در مراکز پزشکی چین اشاره دارد و تعداد کل احتمالاً بیشتر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و عرضه سوخت با نرخ سوم در دستور کار دولت قرار ندارد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

مردم‌آزاری و نابودی زندگی دیگران به بهانه شادی!

سازمان اورژانس کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.