سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / در قلب اروپا اتفاق افتاد؛ ایران همچنان بر بام والیبال نشسته جهان/ سجده ملی‌پوشان بر پرچم مقدس ایران

در قلب اروپا اتفاق افتاد؛ ایران همچنان بر بام والیبال نشسته جهان/ سجده ملی‌پوشان بر پرچم مقدس ایران

پس از آغاز مسابقات جهانی والیبال نشسته همه‌ی مردم ایران متفقا بر این عقیده بودند که تیم پرقدرت ایران با اقتدار پای به فینال این مسابقات گذارده و به سان هفت دوره‌ی گذشته جام قهرمانی را نیز با افتخار بالای سر خواهد برد.

چیزی نگذشت که ایران در سیزدهمین دوره‌ی این مسابقات بر تمام حدس‌وگمان‌هایی که از قطعیتی درونی ناشی می‌شد، صحه گذاشته و بدون دادن حتی یک دست همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد پای به فینال این مسابقات گذاشت و حریف تیم قدرت‌مند بوسنی میزبان رقابت‌ها شد.

  تیم بوسنی با توجه به امتیاز میزبانی از حضور پرتعداد تماشاگران خود بهره می برد و سعی بر این داشت با سخت کردن شرایط براى بازيكنان ايران نهایتا پیروزی را بدست آورد، اما در شرايطى كه دو ست نخست بسيار حساس و تنگاتنگ دنبال می‌شد، اين ايران بود كه بار ديگر ثابت كرد بهترين تيم جهان است.

رقابتی حساس که امشب بین این دو غول والیبال نشسته برگزار شد نهایتا با پیروزی تیم ملی  ایران در سه دست پیاپی  با نتایج ۲۶بر ۲۴، ۳۲ بر ۳۰ و  ۲۵ بر ۱۲ برابر این تیم همراه شد و برای هشتمین بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در پایان این مسابقات صادق بیگدلی عنوان بهترین مدافع، مرتضی مهرزاد عنوان بهترین اسپکر و رمضان صالحی عنوان بهترین لیبرو جهان را از آن خود کردند.

ایران و بوسنی با حضور در فینال مسابقات جهانی والیبال نشسته سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند.
یکی از اقدامات زیبای ملی پوشان ایران در پایان مسابقات سجده بر پرچم ایران بود. اقدامی که تصویر آن نیز در سایت جهانی والیبال نشسته منتشر شد تا قهرمانان نامدار این رشته خالق یک اقدام زیبای دیگر در سطح جهان باشد.
تیم والیبال نشسته سال گذشته و بعد از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو  با ادای احترام به کونیکو یامامورا مادر شهید بابایی نیز یک اقدام فرهنگی زیبا را در آوردگاه توکیو ثبت کردند. اقدامی که با تمجید بسیاری از بزرگان انقلاب همراه شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قاصدک را سر ماندن به سر بستان نیست

شعر/ یعنی ای عشق هنوز است سلیمانی ها

بدرقه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی از زیر قرآن با دستان مادر 3 شهید+ عکس و فیلم

مادر شهیدان خالقی‌پور در مراسم بدرقه ملی‌پوشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.