سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / هفت علت برای خوردن کیوی

هفت علت برای خوردن کیوی

کیوی یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

 کیوی منبع غنی از ویتامین C است؛ به طوری‌که خوردن دو کیوی نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می‌کند. این میوه همچنین ریزمغذی‌های دیگری دارد که تاثیر ویتامین C را افزایش می‌دهند. خوردن کیوی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست نیز مفید است.

همچنین کیوی از خوراکی‌های سرشار از پتاسیم است که مقدار سدیم را متعادل می‌کند و در کاهش فشار خون موثر است.

از سوی دیگر کیوی یکی از منابع آنزیم آکتینیدین است که به هضم پروتئین‌ها کمک می‌کند؛ کیوی مقدار بالایی فیبر دارد که در عملکرد مطلوب روده‌ها نقش دارد.

خوردن کیوی به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می‌کند. کیوی حاوی سروتونین است که پیش‌نیاز تولید ملاتونین محسوب می‌شود و ملاتونین در تسهیل خواب و خواب عمیق نقش دارد.

همچنین خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند کیوی می‌توانند در کاهش روند پیری متناسب با پوست موثر باشند. البته آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر پیشگیری از پیری پوست نقش مهمی در کاهش خطر بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی‌عروقی و سرطان‌ها دارند.

توماتین و اکتینچین دو ماده موجود در کیوی هستند که در مبارزه با عفونت‌های قارچی نقش دارند، از همین‌رو، توصیه می‌شود افرادی که دچار بیماری‌های قارچی روده هستند حتما این میوه را در رژیم غذایی روزانه شان بگنجانند.

کیوی حاوی ترکیباتی به‌نام لوتئین و زآگزانتین است که کاروتنوئید‌های قوی هستند. این ترکیبات گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که نقش مهمی در تقویت حس بینایی دارند. عملکرد آن‌ها موجب فیلتر پرتو‌های فرابنفش مضر می‌شود و در نتیجه از چشم‌ها محافظت می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خواص اعجاب انگیز لیموترش برای بدن

لیمو ترش حاوی،اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است.

گوجه فرنگی مصرف می‌کنید؟

گوجه فرنگی علاوه برویتامین C زیادی که دارد، حاوی ماده اسید اورسولیک و توماتین است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.