سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / گوجه فرنگی مصرف می‌کنید؟

گوجه فرنگی مصرف می‌کنید؟

گوجه فرنگی سرشار از انواع ویتامین‌ها است و کالری بسیار کمی دارد، برای انواع رژیم‌های غذایی ؛ از جمله رژیم افراد دیابتی،مفید است .

از آب گوجه فرنگی هم می‌توان به‌عنوان یک نوشیدنی و آب میوه استفاده کرد، زیرا کالری کم و قند پایینی دارد؛ اما باید توجه داشت که همچون دیگر مواد غذایی، در مورد مصرف آب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی نیز باید حد تعادل را رعایت کرد.

یکی از مشکلات بیماران دیابتی چسبندگی در پلاکت‌ها است که به همین دلیل خطر ابتلا به تصلب شراین و بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین حملات سکته قلبی و مغزی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ زیاد می‌شود؛ بنابراین بیماران دیابتی دارو‌های ضد انعقادی مصرف می‌کنند. در گوجه فرنگی، در ماده زرد رنگ ژله‌ای دور تخم‌های گوجه فرنگی، ماده‌ای وجود دارد که خاصیت ضد انعقادی دارد؛ بنابراین خواص گوجه فرنگی برای دیابت در تخم‌های گوجه فرنگی نیز وجود دارد که با مصرف گوجه فرنگی ویا آب گوجه فرنگی به بدن می‌رسد.
گوجه فرنگی علاوه برویتامین C زیادی که دارد، حاوی ماده اسید اورسولیک و توماتین است که به استحکام، قدرت و حفظ ماهیچه‌ها بسیار کمک می‌کند. این دو ماده موجب تحریک رشد و قدرت سلول‌های ماهیچه می‌شوند و از تحلیل رفتن و تضعیف آن‌ها جلوگیری می‌کند

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاهش حملات قلبی با مصرف چند ماده غذایی

غذا‌ها و مواد غذایی مفید برای قلب.

کمبود چه ویتامینی باعث وزوز گوش میشود؟

درمان وزوز گوش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.