سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / میوه شب عید بیشتر از نیاز موجود است

میوه شب عید بیشتر از نیاز موجود است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه امسال نرخ مصوب شب عید نداریم گفت: امسال نه تنها کمبود میوه نداریم بلکه با مازاد مواجه هستیم.

 اسدالله کارگر در نشست خبری به مناسبت اقدامات تنظیم‌ بازار شب عید، اظهار کرد: طرح بازرسی میوه شب عید از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و بر فروش میوه در سطح خرده‌فروشی بر اساس فاکتور خرید نظارت خواهد شد. تعداد اعضای دارای پروانه کسب در سطح تهران 2800 نفر است اما تعداد بازرسان ما 100 نفر است که برای بازرسی این تعداد مغازه‌دار، کفایت لازم را نمی‌کند.

او افزود: خرده‌فروشان می‌توانند حداکثر 35 درصد به مبلغ فاکتور دریافتی خود بیفزایند اما باید توجه داشت که از این مبلغ حدود هفت تا 9 درصد آن سود خالص مغازه‌داران است. البته یکی از مشکلات صنف فروشندگان میوه و تره‌بار عدم امکان دریافت فاکتور از بارفروشان (عمده‌فروشان) میادین میوه است به طوری‌که حداقل 40 تا 45 درصد آنها فاکتوری در اختیار مغازه‌داران قرار نمی‌دهند تا آنها نیز در موارد لزوم این فاکتورها را در اختیار بازرسان قرار دهند.

میوه شب عید نرخ مصوب ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در واکنش به اعلام نرخ عرضه میوه توسط میادین میوه و تره‌بار توسط شهرداری تهران گفت: درباره اینکه میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرده که محصولات خود را زیر 15 درصد از قیمت بازار به فروش می‌رساند باید گفت که نرخی در بازار وجود ندارد که شهرداری بخواهد 15 درصد زیر قیمت آن محصول را بفروشد!

کارگر ادامه داد: با توجه به اینکه دپوی میوه شب عید توسط بخش خصوصی انجام شده، نه تنها کمبودی نداریم بلکه با مازاد مواجه هستیم و نرخ‌ها در بازار به صورت رقابتی و کمتر از سود قانونی است زیرا میزان عرضه میوه امسال بسیار بالاست. ضمن اینکه جلسه تنظیم بازار امسال نرخی درباره ذخیره میوه یا فروش در اختیار ما قرار نداده است و نرخ فروش بر اساس فاکتور خرید مغازه‌ها و رقابتی که میان آنها وجود دارد تعیین می‌شود.

او تاکید کرد: مغازه‌داران خرد سطح شهر محصولاتی که به صورت جعبه‌ای فروخته می‌شود با 16 الی 17 درصد سود به فروش می‌رسانند زیرا در این عرضه ضایعات وجود ندارد و آنها نیز از سود 35 درصدی مصوب صرف نظر می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره قیمت میوه‌ها گفت: هر کیلوگرم نارنگی و کیوی 25 تا 60 هزار تومان، سیب قرمز 15 تا 45 هزار و سیب زرد 20 تا 50 هزار، پرتقال شمال هشت تا 25 هزار‌، خیار 10 تا 38 هزار و موز اکوادور 72 تا 80 هزار است. البته جهاد کشاورزی برنامه بلندمدتی برای تنظیم بازار میوه در اختیار اتحادیه قرار نداده است و ما نیز بر اساس روش‌های معمولی خود برای تنظیم بازار اقدام می‌کنیم.

کارگر تصریح کرد: مردم در صورت شکایت از قیمت و کیفیت می‌توانند  با شماره اتحادیه ۵۵۶۶۲۳۸۰ و ۵۵۶۴۷۷۷۵ و یا از طریق نرم‌افزار بله با شماره ۰۹۰۲۶۶۰۱۷۰۰ با اتحادیه ارتباط برقرار کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حذف سهمیه بنزین نوروزی

طنز پاورقی

شعر/ عشقِ مسیحا دم

عشقِ مسیحا دم بُلبُل از جلوه‌ی‌ گُل نغمه‌ی‌ داوُد نمود       نغمه‌اش، درد دل غمزده بهبود نمود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.