سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / فرشته نجات الهی در معرکه‌های نفـس‌گیر

فرشته نجات الهی در معرکه‌های نفـس‌گیر

سردار شهید حاج حسین همدانی متخصص دفع فتنه و فتنه‌گران است که در جنگ تحمیلی در برابر فتنه صدام و حزب بعث، در تحرکات تجزیه‌طلبانه در برابر منافقین و ضدانقلاب، در فتنه88 در برابر فتنه‌گران و سران فتنه و در سوریه در برابر تکفیری‌ها و همچنین در مقابل حامیان و هم‌پیمانان تمامی این جریان‌ها کارنامه درخشان، منحصربفرد، پیروزمندانه و پرافتخاری دارد.

سرداری که فرشته الهی و یک لشکر بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید همدانی با عناوین و ویژگی‌های «سردار سرافراز»، «رزمنده‌ قدیمی و صمیمی و پر تلاش»، «پاک و متعبّد» یاد نموده و از اسوه بودنش سخن گفته‌اند.

شهید صیاد شیرازی از یک فرشته الهی بودنش و شهید حاج قاسم سلیمانی از یک لشکر بودنش گفته‌اند.

اخلاص، ولایت‌مداری، خستگی‌ناپذیری، صداقت، بصیرت‌افزایی، فروتنی، تواضع، اعتماد و همراهی با مردم مهم‌ترین ویژگی‌ها و محور کارهای سردار شهید بود.

اخلاص مثال‌زدنی و ولایت‌مداری عمیق

رهبر انقلاب اخلاص شهید را ویژه ستوده‌اند و همگان از اخلاص مثال‌زدنی‌اش یاد نموده‌اند.

ولایت‌مداری و عمل و توجه ویژه به فرامین رهبری معظم انقلاب یکی دیگر از بارزترین ویژگی‌های شهید همدانی است. شهید همدانی همواره سربازی ولایت‌مدار و گوش به فرمان رهبری و موجب افتخار انقلاب و نظام و رهبری بوده و هست.

در وصیتنامه شهید همدانی آمده است:

«خدای بزرگ را شکر به خاطر نعمت‌ برخورداری از ولایت، ولایت امیرالمؤمنین علی‌بن ابی‌طالب(ع).

مگر می‌توان از نعمت بزرگی که خدای مهربان به ما داده برآییم. نعمت ولایت فقیه، امام بزرگوارمان، آن پیر جمارانی؛ نعمت جانشین خلف آن، علی زمانمان که ادامه‌دهنده همان راه و کاروان انقلاب را چه مدبرانه و زیبا از همه گردنه‌ها و کمین‎ها عبور می‎دهد. اما نه، باید بیش از این شاکر باشیم نه زبانی، بلکه عملی مثل شهیدانمان لبیک بگوییم…. عشق به ولایت‌فقیه و اطاعت کامل از ایشان سعادتمندی دنیا و آخرت را دارد.»

شهید همدانی در مبارزات انقلابی، خنثی ‌سازی کودتای نوژه و سرکوبی غائله کردستان و جنگ تحمیلی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت و مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

نابغه جنگ‌های ناهمتراز در غرب‌آسیا

شهید همدانی از منجیان سوریه بود که با نظارت اثرگذارش سوریه را نجات داد. امنیت و ثبات سوریه در گروه سردار همدانی‌ها و سردار سلیمانی‌هاست.

سردار شهید حاج حسین همدانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه، فرمانده مجرب در جنگ‌هاي ناهمتراز و نابغه جنگهای ناهمتراز در غرب‌آسیا شناخته می‌شود. تلاش‌های ارزشمندش در پاسداری و حراست از حرم حضرت زینب کبری(س) و کمک به تقویت جبهه مقاومت اسلامی زمینه‌ساز نابودی داعش و تکفیری‌ها وشکست نقشه‌های شوم صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای تسلط بر منطقه گردید.

غلبه بر داعش از طریق بسیج مردمیِ سوریه

زمانی که شهید همدانی در سال 1390 وارد سوریه شد، حدود ۸۰ درصد سوریه به دست گروه‌های مسلح تکفیری افتاده، دشمن ۱۱۰هزار نیرو را سازماندهی کرده و حلقه محاصره به کاخ ریاست جمهوری در دمشق نزدیک شده بود.

در این زمان، سردار شهید ظرفیت تشکیل بسیج مردمی را در سوریه شناسایی کرد و بشار اسد را متقاعد کرد تا درب اسلحه‌خانه‌ها را به روی مردمی که برای دفاع آماده هستند، باز کند و با منسجم نمودن و وارد میدان نمودنِ نیروهای داوطلب مردمی در سوریه، نقش بارزی در جلوگیری از پیشروی و باز پس‌گیری مناطق اشغالی از نیروهای تکفیری داشت و سوریه را از سقوط حتمی و قریب‌الوقوع نجات داد.

با تدبیر حاج‌حسین حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم سوریه در قالب گردان و تیپ سازماندهی شدند و برای دفاع از میهن‌شان جنگیدند. با تلاشهای حبیب حرم، گروه‌های جهادی از کشورهای مختلف همچون زینبیون، فاطمیون و حتی حزب‌الله سوریه تشکیل شد. بسیج نیروهای بومی و وطنی توسط شهید همدانی در سوریه موجب تقویت جبهه مقاومت و دمیدن روح جهاد و شهادت و امید در بین مردم شد و این روش اکنون به عنوان الگو در یمن و سایر ملت‌های مبارز استفاده می‌شود.

سردار شهید حاج حسین همدانی پس از 40 سال مجاهدت در راه خدا و اسلام، در جریان دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(ع) و مقابله با تروریست‌های تکفیری، مهر سال 1394 در حلب سوریه به شهادت رسید.

کارکرد ممتاز در دفع فتنه88

با عنایت به اینکه اخیراً عملکرد ممتاز شهید همدانی در دفع فتنه88 توسط یکی از سران فتنه مورد شبهه و سیاه‌نمایی قرار گرفته است، این بخش از عملکرد سردار سرافراز را به‌صورت مفصل‌تر مرور می‌نماییم.

سردار شهید حسین همدانی یکی از قدیمی‌ترین فرماندهان سپاه و از بنیانگذاران تیپ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) است که در ایام فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، فرماندهی سپاه تهران بزرگ با نام پرافتخارِ «سپاه محمدرسول‌الله(ص)» را برعهده داشت؛ سپاهی که در کنترل آشوب‌ها و اغتشاشات آن سال نقشی مهم ایفا کرد.

فتنه88 نظام رابه لبه پرتگاه برد و خسارات و هزینه‌های عظیمی وارد نمود که با عنایات الهی و روشنگری‌ها و هدایت‌های ولایت‌فقیه، حضور مردم در صحنه و نقش‌آفرینی قوای نظامی و انتظامی بعد از حدود هشت ماه دفع گردید.

مرکز فتنه در تهران بود و شهید حسین همدانی نیز فرماندهی سپاه تهران را برعهده داشته و در خط مقدم دفع فتنه و گلوگاه مبارزه با فتنه‌گران قرار داشت و عملکرد ممتاز و کم‌نظیری هم در این سنگر داشت.

برخی خطوط و رئوس و راهبردهای عملکردی شهید همدانی در عرصه مقابله و دفع و رفع فتنه88 چنین است:

– ‌کارهای سردار فوق‌العاده تخصصی و دقیق بوده و با درایت و تجربه امور را اداره می‌نمود.

– همیشه تأکید می‌کرد در مواجهه با افراد حتی اغتشاشگران حتماً اخلاق رعایت شود.

فرمانده‌ای ‌وسط معرکه

– در اوج شلوغی‌ها شخصاً وسط معرکه حاضر می‌شد تا بداند اوضاع چگونه است. شبانه‌روزی در تمام مراحل اعتراضات و اغتشاشات در صحنه حاضر بود. خیلی‌ وقت‌ها با موتور برای سرکشی‌ها می‌رفت. این طور نبود که در قرارگاه بنشیند و فرماندهی کند.

– دو سه شب پیش از عاشورای سال88، نظریه‌پردازان فتنه به بهانه شرکت در مراسم روضه و به اسم عزاداری سیدالشهدا(ع) میتینگ سیاسی برگزار می‌کردند. دو، سه باری سردار همدانی شخصاً برای شناسایی به آن محل آمده و سرکشی کرده بود.

– در آن مقطعی که حادثه حرمت‌شکنی عاشورا اتفاق افتاد، بشخصه در میدان حاضر بود و مانند یک رزمنده بسیجی در صحنه مهار اغتشاشات حضور میدانی داشت. روز عاشورا در خیابان‌ها حضور داشت و با موتور در خیابان‌ها گشت‌زنی می‌کرد.

– مردم را از فتنه‌گران تفکیک می‌کرد.

– روابط عمومی بسیار قوی برای ارتباط با مردم داشت و سعه‌صدر بالایی در برابر افرادی که دچار خطا و اشتباه شدند.

– مهم‌ترین اقدامش این بود که اغتشاشگران را جدا‌سازی کرد؛ یک عده را فریب‌خورده و یک عده را معاند خواند. نقش معاندان و کسانی که در قضیه انتخابات بازی خوردند را بسیار متفاوت می‌دانست.

– فریب‌خوردگان را باید از طریق کارهای فرهنگی و ‌آگاه‌‌سازی بیدار می‌کرد لذا در سال 88 کارهای فرهنگی زیادی انجام داد. از جمله از ظرفیت روحانیون مساجد و علما استفاده کرد و کارهای فرهنگی و بصیرتی از طریق بسیج مساجد، بسیج اصناف و بازاریان انجام شد.

– در دانشگاه‌ها، مساجد و هیئت‌ها اقناع‌‌سازی انجام داد.

– شهید همدانی با ارشاد و گفت‌وگو بسیاری از فریب‌خوردگان فتنه88 را به مسیر انقلاب برگرداند.

– نبوغ فرماندهی‌اش در مواجهه با فتنه ۱۳۸۸ باعث شد که آشوبگران و فتنه‌انگیزان به اهداف خودشان نرسند. با به خدمت گرفتن نیروهای مقابل از جبهه فتنه‌گران، تهدید را به فرصت تبدیل کرد و با یک کار کارشناسی همراه با جمع‌آوری و طرح‌ریزی دقیق نزدیک به پنج هزار نفر از آشوبگران را آموزش داد و تربیت کرد که بعدها برخی توبه‌کنندگان فتنه۸۸ جانباز شدند و حتی به شهادت رسیدند و به امنیت کشورشان کمک کردند. امری که به خوبی میرحسین موسوی به آن آگاه است و از اینکه فرماندهان سپاه مخصوصاً شهید همدانی این تهدید را به فرصت تبدیل کردند، ناخشنود است و امروز با تهمت به فرماندهان و مدافعان حرم منفورتر و رسواتر از قبل در دادگاه اذهان عمومی می‌گردد.

– همه اقداماتش طبق مجوزهای رسمی و قانونی بود و هیچ کاری را خارج از احکام دادگستری انجام نداد. در اجرای حکم هم برایش فرقی نمی‌کرد که کسی آقازاده است یا از خانواده کیست. ده‌ها نفر از افرادی که از اصلاحات یا کارگزاران یا دوم خردادی‌ها بودند، را از زندان آزاد کرد چون حرف‌شان در حد اعتراض بود. اما آنهایی که در کف خیابان مدیریت می‌کردند و آسیب می‌زدند و خسارت وارد می‌کردند، فرق داشتند و زمینه‌ساز دستگیری و محاکمه و مجازاتشان گردید.

– از توطئه کشته‌‌سازی دشمن در جریان فتنه88 جلوگیری کرد.

– در اغتشاشات خیلی از بسیجی‌ها آسیب دیدند و حتی چند شهید هم از بسیجیان و مردم عادی تقدیم انقلاب اسلامی گردید. با این حال شهید همدانی به هیچ وجه اجازه استفاده از اسلحه را نداد و اعتقاد داشت همین که بچه‌های بسیجی حضور داشته باشند، فتنه‌گران حساب کار دست‌شان می‌آید.

– شهید همدانی نقش مهمی در شناسایی و پیش‌بینی حرکات فتنه‌گران داشت و مدیریت اعلایش نقش بسزایی در مهار و خاموش کردن آتش افروزی‌های جریان فتنه داشت.

از عوامل شکل‌گیری حماسه نهم دی

– یکی از عوامل شکل‌گیری حماسه نهم دی 88 و ابراز برائت مردم از فتنه‌گران پس از عاشورای همان سال، تدبیر شهید همدانی بود. اگر بینش مدبرانه، هوشمندی، بصیرت‌افزایی‌ها و صبور بودنِ سرلشکرهمدانی در فتنه 88 نبود، مشخص نبود امروز دشمن با ما چه می‌کرد.

– در یوم‌الله 9 دی که روز نمایش بصیرت و ولایت‌مداری ملت ایران بود و همه مردم به صحنه آمدند، شهید همدانی هم با خانواده به عنوان یک فرد عادی بین مردم در راهپیمایی عظیم 9 دی شرکت کرد. با این حال همه صحنه‌ها را نیز مدیریت می‌کرد.

– شهید همدانی تهران را در اوج شلوغی‌ها تحویل گرفت و ساکت و آرام و باثبات و با کمترین خسارت به مردم و جامعه تحویل داد.

تبدیل تهدید فتنه ۸۸ به فرصت

– با اقدامات روشنگرانه و افشاگرانه‌اش سبب ریزش شدید جبهه فتنه‌گران و فریب‌خوردگان شد و با ترکیبی از ایمان، اخلاص، فکر، ‌اندیشه، خرد و قاطعیت نقش عظیمی در کنترل فتنه88 داشت و تهدید فتنه ۸۸ را به فرصت تبدیل کرد.

– در فتنه 88 با ظرافت و دقت و صلابت عمل کرد و بسیاری از توطئه‌های استکبار را در کشور خنثی ساخته و با شکست قرین نمود.

– در برابر بازی‌گردانان و رهبران فتنه شجاع و قاطع بود و اعتقاد داشت: من چندین بار گفته‌ام که رهبران فتنه مثل آقای کروبی و میرحسین اگر تبرئه بشوند حتماً خدای متعال و این‌هایی که شهید، جانباز و مجروح شده‌اند هرگز رضایت نخواهند داد. ما همه این‌ها را در یک جمعی جمع کردیم و این‌ها امضا کردند که ابداً رضایت نمی‌دهند. جوانی که پدر و مادرش یک وانت داشتند و همه چیزشان را فروختند و خرج این جوان کردند، اما الان معلول و جانباز است. بنابراین موسوی و کروبی متهمان اصلی این ماجرا هستند و حداقل مجازات برای این‌ها اعدام است. مردم ما و ما رزمنده‌ها نباید اجازه کمتر از این حکم را بدهیم. منتها مصلحت نظام این است[حصر سران فتنه].

دغدغه عوض شدن جای خادم و خائن

شهید همدانی دغدغه به‌جایِ عوض شدن جای خادم و خائن را داشت که مدتهاست دغدغه اساسی نیروهای انقلابی است و هجمه به خود سردار در هفته‌های اخیر، صحت این دغدغه را بیشتر اثبات نمود.

سردار آبنوش معاون پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به مهم‌ترین دغدغه سردار همدانی گفت: حاج‌حسین، احساسی پدرانه نسبت به جامعه داشت و یک پدر دغدغه‌های بسیاری دارد، اما در آخرین ملاقاتم با وی پیش از شهادت، اصلی‌ترین دغدغه‌اش، عوض شدن جای خادم و خائن بود. سردار همدانی می‌گفت ما مردم خوبی داریم، اما کوتاهی ما و رسانه‌های جمعی و تریبون‌دارها موجب شده تا واقعیت‌های نظام در جامعه تبیین نشود و دشمن با سیاه‌نمایی و معرفی افراد متخلف که در سایر کشورها نیز وجود دارد؛ ذهنیت و باور مردم را تغییر داده و مردم حتی قشرهای فرهیخته و مدرسان دانشگاه‌ها دچار بی‌اطلاعی بوده و خادم و خائن واقعی را نمی‌شناسند. سردار از همه گروه‌ها حتی افراد منحرف با احترام یاد کرده و مؤدبانه برخورد می‌کرد و نگران بود چرا افرادی که همه قصد خدمت به مردم را دارند در اثر تبلیغات دشمن دچار اشتباه می‌شوند.

خون سردار…

همان‌گونه که گفته شد شهید والامقام حاج حسین همدانی متخصص در دفع فتنه‌های بزرگ و تودهنی زدن به فتنه‌گران و سران فتنه و اربابان‌شان و رسوا و بی‌آبرو و شکست‌خورده نمودن‌شان بود، لذا طبیعی است که فتنه‌گران بغض وکینه‌اش را به دل داشته باشند. ان‌شاء‌الله خون پاک سردار سرافراز نیز سران فتنه را ذلیل و دفع خواهد نمود. محکومیت همگانی و رسوایی گسترده و یکصدای یکی از سران فتنه بعد از اهانت اخیرش به شهید همدانی این نوید را می‌دهد که خون سردار هم مثل خودش فتنه‌شکن و فتنه‌برانداز است.

سردار همدانی اسطوره و قهرمانی بزرگ و فراملی، بازوی توانمند و پرتوان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت‌فقیه و خورشید تابان و فروزانی است که برای ایران و جهان و به ویژه مستضعفین و آزادگان و استکبارستیزان الگویی جامع و کم‌نظیر و درخشان است و تلاش برای هتک حرمتِ ساحت پاک و نورانی و ملکوتیش به مثابه خاک پاشیدن به خورشید است که بدون شک سرنوشتی جز شکست و سقوط و تیره‌روزی نخواهد داشت.

منفوریت و انزوای هر چه بیشتر و محکومیتهای بی‌وقفه و سلسله‌وار اهانت یکی از رئوس هرم فتنه به شهید حسین همدانی مؤیدی بر این حقیقت آشکار وعبرتی برای تمامی دشمنان و معاندانِ مفاخر و قهرمانان و سرمایه‌های بی‌نظیرِ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

کامران پورعباس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ساخت نانوبیوسنسور ایرانی برای درمان بیماری سپسیس

شیمی، مهندسی پزشکی، نانوبیوتکنولوژی، بیوفیزیک، متخصص بیماری‌های عفونی

جهنمی که شهید صیاد شیرازی برای منافقین برپا کرد

کتاب در کمین گل سرخ، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.