سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ائتلاف سعودی جلوی چشم مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر دوازدهمین کشتی حامل سوخت برای یمنی‌ها را دزدید

ائتلاف سعودی جلوی چشم مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر دوازدهمین کشتی حامل سوخت برای یمنی‌ها را دزدید

سازمان ملل مدعي ارسال سوخت امدادي به مردم يمن است، اما همه اين نفتكش‌ها از سوي سعودي‌ها توقيف و غارت مي شوند و سازمان ملل هم در برابر اين غارتگري فقط سكوت مي كند. سازمان‌های عریض و طویل غربی مدعی دفاع از حقوق بشر هم، صرفا به ابراز نگرانی اکتفا می‌کنند.

سازمان ملل اگرچه خودش آتش بس در يمن اعلام كرده تا مواد غذايي و سوخت به مردم تحت محاصره برسد، اما در پيش چشم كارشناسان و مقامات اين سازمان، نفتكش‌هاي مربوط به يمني‌ها يك به يك از سوي ائتلاف سعودي توقيف و غارت مي شوند، اما صدايي از سازمان ملل در نمي آيد. روز سه شنبه نيز «عصام المتوکل»، سخنگوی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن اعلام كرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در راستای نقض آتش‌بس، دو کشتی نفتی یمن را توقیف کرده است. المتوکل گفت که ائتلاف سعودی، دو کشتی حامل بنزین متعلق به یمن را توقیف کرده است؛ هر چند که این کشتیها، مجوز سازمان ملل براي ورود به بندر الحدیده را اخذ کرده بودند. با توقيف دو محموله اخير سوخت يمن، تعداد کشتیهایی که ائتلاف سعودی در مدت زمان آتش بس اخير توقیف کرده است، به 12 عدد رسید. توقيف اين نفتكش‌ها در حالي صورت مي‌گيرد كه برخي از آنها با مجوز سازمان ملل راهي بنادر يمن مي‌شوند.

اين در حالي است كه سازمان ملل به عنوان نهاد ميانجي‌گر موظف است از عربستان سعودي بخواهد كه از توقيف نفتكش‌هاي اعزامي براي مردم تحت محاصره يمن خودداري كند، اما در اين مدت با وجود توقيف اين نفتكش‌ها سازمان ملل هيچ واكنشي به اين اقدام سعودي‌ها نداشته است.

برخي گزارش‌ها درباره نفت توقيف شده يمن از سوي سعودي‌ها مي‌گويند كه میزان نفت خام غارت شده توسط سعودي‌ها در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ماه گذشته سال جاری ۱۳۰ میلیون بشکه است. همچنين ارزش کل درآمدهای نفتی غارت شده از سال ۲۰۱۸ تا تیرماه بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزيابي شده كه همگي به حساب بانك‌هاي سعودي رفته است. نفت دزدي يمني‌ها از سوي ائتلاف سعودي در شرايطي صورت مي‌گيرد كه مردم يمن با بدترين بحران انساني در نتيجه حملات عربستان مواجه هستند، اما نه تنها سازمان ملل، بلكه حتي كشورهاي اروپايي مدعي حقوق بشر به اين اقدامات ضدانساني سعودي‌ها واكنشي نشان نمي دهند. گويي سكوت غربي‌ها در برابر عربستان، نشانه رضايت آنها از رياض است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قهرمانی تیم منتخب کشتی آزاد ایران در جام یاشاردوغو ترکیه

تیم منتخب کشتی آزادو کسب ۳ نشان طلا و ۲ نشان برنز کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه

سخنگوی ارتش یمن از حمله به یک کشتی آمریکایی خبر داد

سرتیپ یحیی سریع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.