سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز به غنیمت گرفته شد

کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز به غنیمت گرفته شد

اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرده که تهران از طریق کشور‌های عربی به واشنگتن اطلاع داد که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل وارد ماجرا شود، پایگاه‌های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری رژیم صهیونیستی را در تنگه هرمز و در ۵۰ مایلی شرق بندر فُجیره امارات به غنیمت گرفت.

تنگه هرمز در چنگ جمهوری اسلامی ایران است. ایران اسلامی می‌تواند در هر شرایطی تنگه را برای دشمنانش ناامن کند. این واقعیت ‌ظهر روز گذشته، بار دیگر خود را نمایان کرد. وقتی رزمندگان پاکباخته نیروی دریایی سپاه، شجاعانه و با اقتدار، یک کشتی صهیونیستی را در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز به غنیمت گرفتند. از زمانی که جنبش اسلامی انصارالله، منافع اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار داد، رژیم جعلی برای انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی از بنادر امارات و یک کریدور زمینی که از هند، امارات، عربستان سعودی و اردن می‌گذرد، استفاده می‌کند و دریای سرخ را دور می‌زند. در همین حال، شواهد نشان می‌دهد ایران مقتدر می‌خواهد به طرز بنیادی، حمل‌ونقل و تجارت دریایی رژیم صهیونیستی را از کار بیندازد و شرایط دریای سرخ را در تنگه هرمز برای اسرائیل تداعی کند. حلقه محاصره رژیم تروریست اسرائیل را تنگ‌تر کند و به دولت‌های حامی رژیم موقت به طرز عملی و جدی‌تر هشدار دهد.

رسانه‌های اسرائیلی: توقیف کشتی

 پیام ایران به آمریکاست که می‌توانیم 

تنگه هرمز را ببندیم

رسانه‌های صهیونیستی نیز پس از این اقدام مؤثر، اخبار و تحلیل‌های مهمی منتشر و تصریح کردند که این اقدام پیامی به آمریکاست در بستن تنگه هرمز است. آنها می‌گویند؛ حمله ایران به یک کشتی باری در تنگه هرمز پاسخی به اسرائیل نیست، بلکه پیامی به آمریکاست که می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم! رسانه‌های عبری تأکید کردند که ایرانی‌ها با این اقدام پیام روشنی به آمریکا دادند. اگر شما از طرف اسرائیل مداخله کنید، خلیج‌فارس را مانند دریای سرخ خواهیم بست.

رئیس سابق یگان «امان» رژیم صهیونیستی:

حمله به کشتی اسرائیلی در خلیج‌فارس اولین قدم است

همچنین، «آبراهام زیوی فرکش»، رئیس سابق یگان «امان» رژیم صهیونیستی گفته است، حمله به کشتی در خلیج‌فارس پاسخ ایران به آنچه در دمشق رخ داد نیست، بلکه اولین قدم است و همین اتفاق خواهد افتاد.

پیام تهران از طریق کشور‌های عربی به واشنگتن

در همین شرایط، اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرده که تهران از طریق کشور‌های عربی به واشنگتن اطلاع داد که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل وارد ماجرا شود، پایگاه‌های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: «پیام ایران این بود که ما به نیرو‌هایی که به ما حمله می‌کنند حمله خواهیم کرد، سر به سر ما نگذارید تا ما هم سر به سرتان نگذاریم.»

کشتی توقیف شده ایال عوفر، میلیاردر صهیونیست قبلا هم هدف جبهه مقاومت قرار گرفته است

اما مشخصاتی از کشتی به غنیمت گرفته شده! کشتی تجاری که دیروز از سوی تکاوران ایرانی در نزدیکی تنگه هرمز و بندر اماراتی فجیره توقیف شد، «ام‌اس‌سی‌آریز»

(MSC Aries) نام دارد و متعلق به ایال عوفر میلیاردر صهیونیست است. وی مالک شرکت کشتیرانی زودیاک و سهامدار شرکت اوسی‌ام‌اس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی در سرزمین‌های اشغالی است. این کشتی باری پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است. رسانه‌های عبری تایید کردند که کشتی توقیف شده متعلق به آنهاست. منابع آگاه گفته‌اند که دستگاه موقعیت‌یاب این کشتی خاموش بوده و پاسخ به سؤالات لازم را نداده است. برای نخستین بار نیست که کشتی‌های متعلق به این میلیارد اسرائیلی، هدف جبهه مقاومت قرار می‌گیرند. بهمن 1401 هم نفتکش کامپو اسکوئر با مالکیت ایال عوفر، در دریای عرب، هدف حمله پهپاد شاهد ۱۳۶ قرار گرفته بود.

آذرماه سال گذشته هم کشتی سنترال پارک متعلق به شرکت زودیاک و ایال عوفر، در مجاورت سواحل یمن، هدف حمله قرار گرفت و از سوی انصار‌الله توقیف شد اما رسانه‌های غربی برای گرفتن ضرب عملیات غافلگیرانه، آن را به دزدان دریایی سومالی نسبت دادند! دیروز هم که ایران، ضربت غافلگیرانه مهم‌تری را به اقتصاد و تجارت رژیم صهیونیستی وارد کرده، رسانه‌‌های عبری به دست و پا افتاده‌اند تا به‌زعم خود، زهر ضربت کاری ایران را بگیرند.

اسرائیل هیوم ادعا کرد که منابعی به شبکه سعودی الحدث گفتند که ایران ترجیح داد با ربودن کشتی پرتغالی به ترور فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه پاسخ دهد. پاسخ محاوره‌ای این به اصطلاح عملیات روانی، یک کلمه است: «باشه»! ادعای روزنامه صهیونیستی، شیرین‌کاری با مزه‌ای است؛ اما مانع عملیات انتقامی ایران برای مجازات اسرائیل نخواهد شد.

توصیه می‌شود مخاطبان محترم، از شاهکار عملیاتی سپاه لذت ببرند و به شیطانک‌های عبری و سعودی و انگلیسی کمترین اعتنایی نکنند. شگرد همیشگی و لو رفته شیطانک‌ها همین است که هر وقت ضربت دردناکی به پوز اسرائیل خورد، آن را کم‌ارزش نشان دهند و بگویند درد نداشت، یا انتقام اصلی جا بزنند. عیب چندانی هم ندارد؛ لابد سیستم فکری هنگ کرده و داغ شده آنها بدین‌ترتیب، اندکی خنک می‌شود. اما در عین حال می‌دانند که نباید به داستان‌سرایی خود دل خوش کنند.

مالک کشتی توقیفی کیست؟

درباره ایال عوفر، مالک کشتی تجاری توقیفی در نزدیکی تنگه هرمز نیز باید بدانیم که وی از حامیان ثروتمند رژیم صهیونیستی‌ است. مالک 74 ساله این کشتی که در 2 ژوئن 1950 در حیفا متولد شد؛ پدرش سامی عوفر، مالک یک غول کشتیرانی و زمانی ثروتمندترین مرد سرزمین‌های اشغالی بوده است. وی از سال 1967 تا 1973 به عنوان افسر اطلاعاتی در نیروی هوائی اسرائیل خدمت کرده و سپس در رشته حقوق دریایی در دانشگاه لندن تحصیل کرده است.

به گزارش فارس، این میلیاردر صهیونیست بیشتر بر کشتیرانی، املاک و مستغلات، بانکداری و سرمایه‌گذاری در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا تمرکز دارد. عوفر برای قدردانی از مشارکت در کشتیرانی در انگلیس و تجارت دریایی در سال 2014، عضویت افتخاری مادام‌العمر صرافی بالتیک در لندن را دریافت کرد. از جمله افرادی که این جایزه را دریافت کرده‌اند، می‌توان به وینستون چرچیل اشاره کرد. وی یکی از 100 نفر مالکان کشتی تاثیرگذار در جهان به شمار می‌رود. این میلیاردر صهیونیست رئیس و مالک «عوفر گلوبال»، شرکت کشتیرانی «زودیاک» و غول املاک «گلوبال هلدینگز» است.

بلومبرگ در سال 2023 دارایی خالص عوفر را 20.7 میلیارد دلار گزارش کرده است. ایال عوفر، با 20.7 میلیارد دلار و عیدان عوفر برادر وی، با ۱۴ میلیارد دلار ثروت دومین و سومین ثروتمندان رژیم صهیونیستی هستند.

عوفرها همکاری تنگاتنگی

با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی دارند

عیدان برادر کوچک‌تر ایال عوفر و پسر سامی عوفر است. آنها خانوادگی در زمینه کشتیرانی فعال‌اند و و طبق اعتراف یکی از رؤسای موساد، همکاری تنگاتنگی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی دارند. او دارای ۳۳ درصد از سهام باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید و ۸۵ درصد از سهام

باشگاه FC Famalicão پرتغال است. وی همچنین سهام قابل توجهی در شرکت‌های مختلف، از جمله OCMS انرژی و سهام خصوصی میلستون دارد.

عوفر در سال ۱۹۷۹ پس از مرگ پدرش، مدیرعامل شرکت کشتیرانی اسکور شد. او این شرکت را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی در جهان تبدیل کرد.

عوفر پس از فروش شرکت اسکور در سال ۱۹۹۹، شرکت کشتیرانی زودیاک را تأسیس کرد. زودیاک به سرعت رشد کرد و به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی در جهان تبدیل شد. این شرکت طیف گسترده‌ای از کشتی‌ها را شامل‌ تانکر، کشتی باری و کشتی فله‌بر اداره می‌کند.

خشم وزیر خارجه اسرائیل

از توقیف یک کشتی اسرائیلی در خلیج‌فارس

در همین شرایط، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل با درخواست از حامیان این رژیم برای تحریم ایران در پی اقدام آن در توقیف کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی، خشم خود را از این اقدام ابراز کرد.

وی مدعی شد که جهان آزاد! باید سپاه پاسداران ایران را تروریستی اعلام و تحریم‌هایی را بر ایران اعمال کند.

البته گفتنی است، بر اساس تعریف خاص غربی‌ها، هر فرد و نهادی که رویکرد مستقل را دنبال کند و حاضر به سرسپردگی و سازش و تسلیم در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد، تروریست است.

تماس دولت پرتغال با ایران

در مورد کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

یک مقام دولت پرتغال به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته پس از توقیف کشتی باری با پرچم پرتغال توسط ایران، با مقامات ایرانی در تماس است. به گفته دولت پرتغال، این کشتی متعلق به شرکت «زادیاک» در لندن است.

روزنامه‌نگار و نویسنده اسرائیلی خطاب به سران رژیم صهیونیستی:

به چه قیمتی این کار را انجام دادیم

به قیمت ترس از یک چیز ناشناخته!

در همین شرایط، تصریح محافل و عناصر رژیم صهیونیستی به ترس اسرائیل از انتقام ایران ادامه دارد. «گیدئون لوی» روزنامه‌نگار و نویسنده اسرائیلی گفته است: هیچ‌کس نمی‌داند ایرانی‌ها چه زمانی توسط چه‌کسی و چه واکنشی نشان خواهند داد؛ نگرانی فزاینده‌ای در اسرائیل وجود دارد و مردم شروع به تجهیز خود کرده‌اند، جنگ با ایران یک تغییر دهنده بازی به معنای واقعی است!

وی گفت: تروری که انجام دادیم یک خطای مرگبار بود، اینجا از ترس حمله ایران به خرید موتور برق روی آورده‌اند و همه از چیزی می‌ترسیم که نمی‌دانیم چه زمان و چگونه بر سرمان خواهد آمد.

رئیس سابق شاباک:

اسرائیل به سوی فنا شدن می‌رود

نداف آرگمن، رئیس اسبق سرویس اطلاعات عمومی رژیم صهیونیستی(شاباک) نیز در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه فوری نتانیاهو به دلیل ضربات جدی وارد شده به امنیت این رژیم اشغالگر شد.

وی اعلام کرد، کیفرخواست مفصلی علیه بنیامین نتانیاهو می‌توان تهیه کرد زیرا ضرباتی که او به امنیت اسرائیل وارد کرد، بسیار سخت و دشوار بوده است در حالی که به طور کامل مسئله ربوده شدگان را هم نادیده می‌گیرد.

به نوشته ماکو، تارنمای شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در مورد اظهارات این مقام ارشد سابق امنیتی رژیم صهیونیستی، وی درباره خطر واقعی که با ادامه حضور نتانیاهو در قدرت می‌تواند بقای اسرائیل را تهدید کند، هشدار داده است.

ای‌بی‌سی نیوز: ایران موشک‌های کروز و پهپادها  را

برای حمله به اسرائیل آماده کرده است

خبر دیگر اینکه، شبکه ای‌بی‌سی نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی ادعا کرد که ایران موشک‌های کروز را برای حمله احتمالی به اسرائیل آماده کرده است.

این شبکه به نقل از ۲ مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، نوشت که ایران بیش از یکصد موشک کروز و به نقل از یک مقام دیگر نیز گزارش داد که ایران شمار قابل توجهی پهپاد برای حمله به اسرائیل آماده کرده است.

این مقام‌ها اعلام کردند که ایران این موشک‌ها و پهپادها را در طول هفته گذشته آماده کرده است.

پیش از این، شبکه سی بی‌اس به نقل از دو مقام ناشناس آمریکایی نوشت که در بدترین سناریوی ممکن برای اسرائیل، پیش‌بینی می‌شود که ایران تا ساعاتی دیگر حمله‌ای بزرگ را به تلافی حمله به کنسولگری آن در دمشق انجام می‌دهد و بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک را به اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی پرتاب کند.

بررسی واکنش قریب‌الوقوع ایران

محور رایزنی‌های کوریلا و‌ هالوی

در همین حال، مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده در نشستی مشترک با هرتزی‌ هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و جمعی از فرماندهان ارتش اسرائیل به ارزیابی آخرین وضعیت امنیتی این رژیم در آستانه پاسخ ایران به تجاوز صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق پرداخت.

معاریو: ایران در حال دیکته کردن هراس

در اسرائیل است

لیرز مارگولیت، تحلیلگر روزنامه معاریو نیز درباره تهدید ایران علیه اسرائیل نوشت: «چگونه به نقطه‌ای رسیدیم که آنها توانستند این‌گونه بر ما تأثیر بگذارند؟ تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ترس از واکنش ایرانیان بر گفتمان عمومی حاکم است و بارزترین آن احساس ترس است. حضور کمتر مردم در فضاهای عمومی، در تفریحات و پارک‌ها نیز مشاهده می‌شود. در واقع ایرانی‌ها قبلاً پیروز شده‌اند. با تجزیه و تحلیل اثربخشی تهدید خود، آنها قبلاً به آنچه می‌خواستند رسیده‌اند. آنها گفتمان عمومی ما را کنترل می‌کنند، موفق می‌شوند الگوهای رفتاری ما را تغییر دهند، بحث را در شبکه‌ها ایجاد می‌کنند. از نظر عملکرد- آنها کار خود را انجام داده‌اند. سؤال اینجاست که آنها چگونه توانسته‌اند این‌گونه بر ما تاثیر بگذارند؟»

اگر لحظه‌ای شرایط را تحلیل کنیم، ایرانی‌ها کاری که ما نمی‌دانستیم انجام نمی‌دهند. ما قبلاً همه چیز را کم و بیش تجربه کرده‌ایم، موشک به شمال و مرکز، موشک ضد‌تانک، پهپاد، جنگ چریکی و…. ما در موقعیتی هستیم که هیچ چیز واقعاً نمی‌تواند ما را غافلگیر کند، پس چه چیز جدیدی در حال حاضر وجود دارد؟ عامل جدید این است که تهدید مستقیماً از سوی ایران می‌آید، این واقعیت که ایران در شرف حمله است، سطح بالایی از عدم اطمینان را برای ما ایجاد می‌کند. و این سخت‌ترین کار برای ماست. بلاتکلیفی از آنجا ناشی می‌شود که ما هنوز با چنین وضعیتی مواجه نشده‌ایم که ایران ادعا کند در 48 ساعت آینده به ما حمله خواهد کرد؟

این تفاوت بین ترس و اضطراب است، ما از یک رویداد فیزیکی می‌ترسیم؛ مانند ببری که به سمت ما می‌دود و وقتی ببر به سمت دیگری می‌چرخد، ترس متوقف می‌شود. اضطراب داستان دیگری است. اضطراب ترس از چیزی است که در واقعیت فعلی ما وجود ندارد. بزرگ‌ترین ترس عدم اطمینان است. این حذف در دمشق نیست که نتیجه منفی خواهد داشت، بلکه واکنش ما پس از حذف مشخص می‌کند که دشمن چه واکنشی نشان خواهد داد.

در این زمان مهم است که تصمیم‌گیرندگان «کتاب درسی» بازدارندگی را از قفسه گرد و غبار بیرون بکشند. به نظر می‌رسد که ما اصل مفهوم را فراموش کرده‌ایم.

بازدارندگی از دو بخش تشکیل شده است: قابلیت‌های نظامی چشمگیر که ما تعداد زیادی از آنها را داریم. و نشانه‌ای به طرف مقابل که از اعمال زور نمی‌ترسی. مشکل این است که در حال حاضر تمام اقداماتی که اسرائیل انجام می‌دهد یک پیام روشن به طرف مقابل می‌دهد؛ ما از واکنش می‌ترسیم.

در واقع ایران عاقلانه عمل می‌کند و ما را در تعلیق نگه می‌دارد. او می‌بیند که برای او کار می‌کند. جنگ روانی «استفاده برنامه‌ریزی شده از تبلیغات و سایر عملیات روانی است که هدف اصلی آن تأثیرگذاری بر احساسات دشمن است». ایران از زور استفاده نمی‌کند، بلکه فقط از یک دستکاری روانی موفق استفاده می‌کند، به این معنی که این کشور است که قوانین بازی را دیکته می‌کند، در حالی که در اینجا ما کل کشور را در وحشت داریم و درگیر سناریوسازی هستیم.

از سوی دیگر وقتی در وحشت دیوانه‌وار هستیم، دشمن می‌داند که این بهترین شانس اوست. شما باید چیزی در مورد ترس بفهمید. این بدوی‌ترین احساسی است که وجود دارد، که با بیشترین سرعت ممکن گسترش می‌یابد و به محض اینکه ترس نواحی عقلانی ذهن ما را فرا گرفت، به رفتارهای بقا برمی‌گردیم. این وضعیت ایده‌آل برای دشمن ما است، این موقعیتی است که راحت‌ترین حالت ممکن است ما را تهدید کند.

این نیز دلیل تعلل ایران در پاسخگویی است تا نگرانی و استرس خود را به اوج برسانیم. از قضا، تنها راهی که می‌توانیم از گشودن یک جبهه در شمال جلوگیری کنیم، این است که دیگر ترس از آن را متوقف کنیم. طنین اضطراب و تنش، هوشیاری و آمادگی بیشتر، برای ایرانیان خود یک پیروزی است.

هاآرتص: اسرائیل شکست سختی خورده است

همچنین، روزنامه صهیونیستی ‌هاآرتص نوشت: این حرف را نباید زد اما ما در جنگ شکست خوردیم، گزینه دیگری هم جز پذیرش شکست نداریم، ما به طور کامل شکست خوردیم.

حاییم لیونسون در یادداشتی در روزنامه ‌هاآرتص ضمن تاکید بر این مسئله نوشت، اهداف جنگ تحقق نخواهند یافت، هیچ‌یک از ربوده‌شدگان هم از طریق فشار نظامی بازنمی‌گردند، امنیت هم بسط پیدا نکرده و انزوای بین‌المللی هم زدوده نمی‌شود، این واقعیت ماست یعنی ما شکست خوردیم.

هاآرتص همراه با این یادداشت تصویری از وضعیت شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی که به شهر اشباح تبدیل شده منتشر کرد.

به گزارش تسنیم، نویسنده در ابتدای نوشتار خود آورده است، ما باختیم این دقیقا شرایط ماست، ما در جنگ شکست خوردیم، این نتیجه‌ای است که همه شهروندان اسرائیلی به آن رسیده‌اند، دشواری اعتراف رسمی و علنی به این مسئله هم به دلایل روحی و روانی خاص به اسرائیلی‌ها است.

ما واقعیت شفاف اما سختی را پیش روی خود داریم و باید کم‌کم خود را برای پذیرش و درک آن و عبرت گرفتن از آن برای آینده آماده کنیم.

به هر شکل خوب نیست که ما بگوییم که شکست خوردیم از این رو به خودمان دروغ می‌گوییم، برخی متعمدانه و برخی با حسن‌نیت به خود دروغ می‌گویند ولی به هر شکل احتمالا ما دیگر نخواهیم توانست با امنیت به مرزهای شمالی بازگردیم.

به اعتراف نویسنده بعد از یک نیمه از سال که ما در جنگ با جنبش حماس گذراندیم، اسرائیلی‌ها می‌توانستند در شرایط متفاوتی باشند اما اسیر بدترین رهبری تاریخ خود شده‌اند، رهبری که رقیب جدی برای کسب مقام بدترین رهبر تاریخ جهان هم محسوب می‌شود.

این نویسنده تاکید کرد، محور اصلی شکست اندیشه‌های بشر آن است که تصور می‌کند راهی را که در پیش گرفته صحیح است و با کمی تلاش می‌تواند اسرا را به خانه بازگرداند، حماس هم تسلیم شده و رهبر آن یحیی السنوار نیز کشته می‌شود، چون ما برگزیدگان هستیم و خیر پیروز خواهد شد.

وی نوشت: این دقیقا همان ذهنیتی است که تصور می‌کند نظام حاکم بر ایران به‌زودی سقوط خواهد کرد اما اسرائیلی‌ها باید واقعیت را هر چند که آزاردهنده باشد بگویند، هر چند می‌تواند روحیه ما را تضعیف کند.

لیونسون در بخش دیگری از نوشتار خود آورده است: ما طی سالیان طولانی موفق شدیم خود را فریب داده و این تصور را در خود نهادینه کنیم که دولتی قوی هستیم که مردمی فرهیخته و ارتشی قدرتمند دارد.

او در پایان نوشت: آخرین فریبی که خوردیم نیز در مورد حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه بود، به نحوی آن را باور کردیم که گویی پیروزی فقط چند قدم با ما فاصله دارد.

نویسنده در پاراگراف آخر هم آورده است: واقعیت‌های موجود نشان می‌دهند که اهداف جنگ هرگز محقق نخواهند شد، حماس از صحنه روزگار محو نمی‌شود، اسرا هم با عملیات نظامی باز نخواهند گشت، امنیتی هم برای ما محقق نمی‌گردد.

وبگاه صهیونیستی:

ایران قواعد بازی را به‌کلی تغییر می‌دهد

یک وبگاه اسرائیلی نیز در گزارشی به تبعات پاسخ ایران برای اسرائیل پرداخت و نوشت که این حمله راهبرد تل‌آویو برای مهار ایران در سوریه را به‌کلی دستخوش تغییر خواهد کرد.

ماتزا، یکی از مقامات سابق نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل در این گزارش نوشت: اسرائیل از آغاز ماه رمضان تا زمانی که ارتش وارد رفح شود، در «دوره انتظار» قرار دارد.

وی نوشت:‌ ارتش این دوره شاهد انتظار برای حمله مستقیم ایران به اسرائیل است، به‌طوری که دیگر این سؤال مطرح نیست که «آیا پاسخ ایران رخ خواهد داد یا نه؟» بلکه این سؤال مطرح است که «چه زمانی رخ خواهد داد و آیا اسرائیل برای یک حمله آماده است یا نه؟»؛ رویدادی که چهره جنگ را تغییر خواهد داد.

کارشناس شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی:

باید اعلام کنیم که در مواجهه با ایران شکست خوردیم

علاوه ‌بر اینها، کارشناس شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی بر این نکات تصریح کرد؛ «ما در برابر تهدیدات ایران آمادگی نداریم»، «ما قادر به توقف برنامه هسته‌ای ایران نیستیم» و «باید اعلام کنیم که در مواجهه با ایران شکست خوردیم».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قهرمانی تیم منتخب کشتی آزاد ایران در جام یاشاردوغو ترکیه

تیم منتخب کشتی آزادو کسب ۳ نشان طلا و ۲ نشان برنز کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه

سخنگوی ارتش یمن از حمله به یک کشتی آمریکایی خبر داد

سرتیپ یحیی سریع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.