سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن
پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از اینکه بیمار و محتاج دارو و بیمارستان شوید، به فکر چاره باشید و سیستم دفاعی بدن خود را در برابر حمله ویروسها و باکتری ها مقاوم کنید. تقویت سیستم ایمنی بدن یعنی پیشگیری از بیماریها و دردسرهای آن. رعایت چند راهکار ساده، تأثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد:
تا میتوانید، میوه و سبزیجات میل کنید
این مواد احتمال ابتلا به بیماری را کاهش میدهند. C میوه و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین چربی های سالم بخورید
چربی های سالم مثل روغن زیتون و امگا ۳ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ماهی هایی مثل ماهی سالمون منبع غنی امگا ۳ هستند. چربی های سالم سیستم ایمنی را قویتر می کنند.
به طور منظم ورزش کنید
ورزش و تحرک نقش غیرقابل انکاری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا گزینه های بسیار خوبی هستند.
حواستان به ترازو و وزنتان باشد
اضافه وزن زمینه را برای بروز بسیاری از بیماریها آماده میکند. دیابت و بیماریهای قلبی در افراد چاق با سرعت زیادی پیشرفت میکنند و حاد میشوند. حاد شدن این بیماریها گاهی موجب سرکوب سیستم ایمنی بدن میشود.
آب بنوشید
کم آبی بدن م یتواند عملکرد طبیعی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. سردرد، کاهش تمرکز، کاهش شادابی، اختلال در هضم غذا و اختلال در عملکرد قلب و کلیه، از مشکلاتی هستند که کم آبی در بدن ایجاد میکند. احساس تشنگی با افزایش سن کمتر میشود؛
البته عدم احساس تشنگی به این معنا نیست که بدن به آب نیاز ندارد. افراد مسن کمتر احساس تشنگی میکنند و ممکن است به میزان کافی آب ننوشند. به همین دلیل، احتمال کم آبی بدن در این افراد بیشتر است. افراد مسن بهتر است به طور مرتب، حتی زمانهایی که احساس تشنگی ندارند هم آب بنوشند.
خواب کافی داشته باشید
خواب خوب و کافی، علاوه بر رفع خستگی، به سلامتی بدن نیز کمک میکند. افراد بزرگسال به ۷ ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند. این میزان در نوجوانان ممکن است از ۸ تا ۱۰ ساعت تغییر کند. نوزادان نیز ممکن است به ۱۴ ساعت خواب در شبانه روز نیاز داشته باشند. مطالعه ای که روی ۱۶۴ فرد بالغ و سالم صورت گرفته نشانم یدهد افرادی که خواب شبانه آنها کمتر از ۶ ساعت است، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرماخوردگی هستند.
سعی کنید استرس را به حداقل برسانید
استرس طولانی مدت تعادل عملکرد سیستم ایمنی را برهم م یزند. اگر دچار استرس میشوید، با مدیتیشن، یوگا، ورزش و سایر روشهای مدیریت استرس و کنترل آن، خودتان را آرام کنید.
بهداشت را رعایت کنید
با شستن مرتب دستها و ضدعفونی سطوح، راه را بر ورود میکروب ها به بدنتان ببندید. اصول بهداشتی را برای جلوگیری ازبروز بیماری و عفونت رعایت کنید.

نیروی کمکی مکمل ها را دستکم نگیرید
از مکملهایی استفاده کنید که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکنند. استفاده از مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن در کناررعایت نکاتی که قبل تر گفته شد، کارساز خواهد بود.
سخن آخر
سیستم ایمنی نقش اصلی را در مبارزه بدن با بیماری و عفونت بر عهده دارد؛ پس برای پیشگیری از بیماری یا بهبود سریع بدن بعد از ابتلا به بیماری، این سیستم باید تقویت شود. برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید سبک زندگی خود را اصلاح کنید.
علاوه براین، نقش مکملهای تقویتی و گیاهی را هم نباید دستکم بگیرید. مکمل ها مقاومت بدنتان در برابر میکروب ها و بیماریها را افزایش میدهند.
شما برای قوی تر شدن سیستم ایمنی خود چه میکنید و چه خوراکی هایی می خورید؟

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

این میوه را هر روز بخورید

سیب بهتر است یا آب سیب؟

پرهیز از مصرف گوشت برای حفظ طولانی مدت وزن

سبزیجات، غلات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.