سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پیش‌بینی نخست‌وزیر لهستان از «آینده سیاه اتحادیه اروپا»

پیش‌بینی نخست‌وزیر لهستان از «آینده سیاه اتحادیه اروپا»

نخست‌وزیر لهستان ضمن اعلام وفاداری کشورش به اتحادیه اروپا آینده تیره و تاری برای این اتحادیه پیش‌بینی می‌کند.
چندی پیش دادگاه قانون اساسی لهستان طی حکمی جنجالی، اعلام کرد، قوانین این کشور بر قوانین اتحادیه اروپا تقدم دارد. در این حکم آمده بود «در صورتی که قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا با قوانین داخلی لهستان تناقض داشته باشند، قوانین لهستان دارای اولویت خواهند بود.»

در پی این حکم، تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و دولت لهستان بالا گرفت تا جایی که دولت فرانسه- که خود را رهبر اتحادیه اروپایی می‌داند- در واکنشی تند، لهستان را به خیانت علیه اتحادیه اروپا متهم کرد.در ادامه این تنش‌ها نیز «ورا ژوروا» معاون رئیس‌کمیسیون در امور ارزش‌های اروپایی اعلام کرد عدم به چالش کشیدن رای دادگاه لهستان به فروپاشی اتحادیه اروپا می‌انجامدبرخی منابع خبری نیز با اشاره به چالش‌های میان دو طرف، از احتمال خروج لهستان از اتحادیه اروپا یا به عبارتی «پلگزیت» خبر دادند.
دیروز رسانه‌ها اعلام کردند که نخست‌وزیر لهستان وفاداری کشورش را به اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اما برای این اتحادیه به دلیل عدم وجود برابری بین اعضا، آینده تیره و تاری پیش‌بینی کرده است.

«ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان در نامه‌ای به سران اتحادیه اروپا از لهستان به عنوان یک عضو وفادار در اتحادیه اروپا یاد کرد، اما آینده اتحادیه اروپا را خطرناک و تبدیل تدریجی اتحادیه اروپا به موجودیتی یاد کرد که دیگر اتحاد کشور‌های آزاد، مستقل و برابر نیست. در این نامه خطاب به سران اروپا آمده است: لازم است به استدلال‌های لهستانی‌ها گوش کنید و برای گفت‌وگو با آنها آماده‌باشید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عمران‌خان با شیعیان پاکستان ائتلاف می‌کند

عمران‌خان نخست‌وزیر سابق

خطر فلج‌شدن اقتصاد اروپا در صورت ادامه اعتصاب کشاورزان

اتحادیه اروپا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.