سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / خطر فلج‌شدن اقتصاد اروپا در صورت ادامه اعتصاب کشاورزان

خطر فلج‌شدن اقتصاد اروپا در صورت ادامه اعتصاب کشاورزان

یورونیوز هشدار داد در صورت تشدید اعتصاب کشاورزان در کشورهای اروپایی اقتصاد این منطقه فلج خواهد شد.

کشورهای اروپایی این روزها صحنه اعتراضات گسترده کشاورزان به سیاست‌های ریاضتی دولت‌های این قاره است. طی روزهای گذشته این اعتراضات و اعتصاب‌ها جنبه خشونت‌آمیز به خود گرفته است به طوری که پلیس فرانسه چهارشنبه گذشته 79 تن از کشاورزان معترض را بازداشت کردند.

با تداوم اعتراض کشاورزان در سراسر اروپا «یورونیوز» در گزارشی هشدار داد، اعتراض‌های گسترده کشاورزان اروپایی این ظرفیت را دارد که با دگرگون ساختن ساختار کشاورزی منطقه‌ای و تحت تاثیر قرار دادن بخش‌های تجارت و تولید، مجموعه زنجیره تامین و اقتصاد منطقه‌ای اروپا را فلج کند.

یورونیوز در گزارش خود به بررسی پیامدهای اقتصادی اعتراض‌های کشاورزان در آلمان، فرانسه، رومانی، هلند و بلژیک پرداخت و نوشت: پیشینه اعتصاب‌های کنونی کشاورزان که سراسر اروپا را دربر گرفته است، به قرارداد موسوم به «توافق سبز» بازمی‌گردد که در سال ۲۰۱۹ میلادی و با هدف دستیابی به انتشار صفر خالص گاز دی‌اکسید کربن از مسیر اعمال تغییرات اساسی مانند دیجیتال و غیرکربنی کردن اقتصاد اروپا تا سال ۲۰۵۰ حاصل شد.

بر اساس این گزارش، ضعف سیاست‌گذاران اروپایی در پیش‌بینی تاثیر این توافق بر وضعیت کشاورزان عامل بروز اعتراض‌های فعلی است که خود زمینه‌ساز بحرانی اساسی خواهد بود. «کاهش ۵۰درصدی مصرف آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی» و «ارگانیک‌ کردن ۲۵درصدی محصولات تا سال ۲۰۳۰» دو بند از راهبردهای این توافق هستند که به صورت مستقیم، بخش کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید: اعتراض‌ها در مرحله فعلی در سطح مسدود کردن جاده‌های اصلی، اعتراض به افزایش قیمت‌ها، کاهش دستمزدها و قوانین زیست‌محیطی اتحادیه اروپا گسترش یافته است. افزایش رقابت در بازارهای محلی نیز بر وخامت اوضاع و خشم کشاورزان افزوده است. روی پلاکاردهای معترضان عبارت‌هایی مانند «وقتی کشاورز نابود شود، غذا وارداتی می‌شود» و «بدون کشاورزان یعنی، بدون غذا، بدون آینده» نوشته شده بود. گذشته از توافق مورد اعتراض، اعتصاب کشاورزان، رویکردهای کلان زیست‌محیطی اتحادیه اروپا را نیز نشانه رفته است. کشاورزان در آلمان علیه طرح دولت برای کاهش یارانه گازوئیل، در فرانسه علیه قوانین سختگیرانه در رابطه با فعالیت‌های کشاورزی و در هلند نسبت به طرح‌های زیست‌محیطی برای کاهش میزان دام کشاورزان به‌منظور کنترل تولید گازهای گلخانه‌ای معترض هستند.

یورونیوز می‌افزاید: در حال حاضر، کشاورزان در تلاشند با در اختیار گرفتن کنترل بنادر، زیرساخت‌های لجستیکی را نیز مختل کنند. به عنوان نمونه در جریان اعتراض‌ها در بلژیک، بندر زیبراگ برای مدت ۳۶ساعت توسط کشاورزان معترض مسدود شد. به نوشته یورونیوز، شرایط حاضر، این قابلیت را دارد که نه‌تنها ساختار کشاورزی منطقه‌ای، بلکه بخش حمل‌ونقل مسئول تحویل کالاها را نیز مختل کرده و مجموعه زنجیره تامین و همچنین اقتصاد منطقه‌ای اروپا را فلج کند. اعتراض‌های خشونت‌آمیز، درگیری با پلیس، تعطیلی سراسری، مسدود شدن جاده‌ها و اعتصاب‌های گسترده، پیامدهای سنگینی برای بخش‌های تجارت و تولید اروپا نیز به دنبال خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، اعتراض‌های کشاورزان و پیامدهای اجتناب‌ناپذیر ناشی از این روند در شرایطی‌گریبانگیر اروپا می‌شود که اتحادیه اروپا در طول تابستان و پاییز گذشته نیز به‌ دلیل وقوع سیل و آتش‌سوزی در جنگل‌ها با آسیب اقتصادی گسترده‌ای رو‌به‌رو شد و بسیاری از کشاورزان، دام‌ها و محصول خود را از دست دادند.

یورونیوز در پایان می‌افزاید: تنها راه‌حل پیش‌روی این اتحادیه برای غلبه بر این شرایط، جلب اعتماد کشاورزان از طریق کنترل قیمت‌ها و انعطاف بخشیدن بر سیاست‌های سبز در راستای حفظ محیط‌زیست است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

غزه چطور آمریکایی‌ها را شیفته قرآن کرد؟!

گرایش به اسلام و قرآن در اروپا و آمریکا

۶۴۴ تزریق واکسن فلج اطفال در مرزها از ابتدای طرح سلامت نوروزی

­رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از تزریق ۶۴۴ مورد واکسن فلج اطفال در مرزها،طرح سلامت نوروزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.