سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سخنان قدیمی رهبری در مورد نقش آمریکا در ترویج طالبان و القاعده در افغانستان

سخنان قدیمی رهبری در مورد نقش آمریکا در ترویج طالبان و القاعده در افغانستان

‍ ◀️سخنان رهبری در سال ۹۳ در دیدار با مجلس خبرگان در تقبیح ترویج طالبان در نشریات آمریکایی و هشدار عالم سنی لبنانی در مورد طرح دشمنان برای ناامن کردن مرزهای شرقی ایران

🔻آیت الله خامنه ای:
“من یک چیزی را نقل کردم از قول یکی از مسئولان معروف آمریکایی، بعد خودشان منکر شدند. علی‌الظاهر هست، اینها اعتراف می کنند که این جریانها را اینها به راه انداخته‌اند؛ اگر هم اعتراف نکنند ما شواهد داریم، ما می دانیم. من فراموش نمی کنم، مرحوم شیخ سعید شعبان عالم معروف اهل‌سنت، در مشهد – آن‌وقتی بود که ما در دوران جنگ بودیم – به من گفت که من اطلاع دارم که دارند تلاش می کنند برای اینکه شما را از طرف شرق کشورتان، مشغول کنند و درگیر کنند؛ من گفتم خب شرق ما افغانستان است؛ گفت بله از طرف افغانستان.

🔻این قبل از آن بود که این جریان طالبان و القاعده و این حرفها در افغانستان راه بیفتد؛ ایشان خب ارتباط داشت با محافل گوناگون سیاسی و روحانیِ اهل‌سنت، در جاهای حساسی حضور داشت، شخص بسیار محترمی بود، مطلع شده بود، گفت من وظیفه‌ی خودم دانستم که این را به شما بگویم.

🔻 بعد از اندکی هم همین حوادث اتفاق افتاد و دیدیم که همین‌جور بود که گفت. بنابراین شبهه‌ای وجود ندارد که راه انداختن این جریانها و ساختن این جریانها، به‌دست همین قدرتهای غربی و عوامل منطقه‌ای آنها [است]. حالا ممکن است یک مواردی خودشان مستقیم وارد نشوند و دیگران [وارد شوند]. البته مستقیم هم وارد شدند؛ در همان قضیه‌ی طالبان من فراموش نمیکنم در مجلات آمریکایی، جوری از طالبان حرف میزدند که به‌نحوی ترویج آنها بود؛ [البته] صریحاً ترویج نمی کردند اما کیفیت کار تبلیغاتی، ترویج طالبان بود آن اوایلی که اینها سرِکار آمده بودند.

🔻بنابراین اینها عواملی است که آن نظام ارزشی مدعیِ برتری را – که غرب آن را مطرح میکرد – امروز در دنیا کاملاً به چالش کشیده؛ این حرف را دیگر از غربی‌ها و از قدرتهای غربی کسی نمی پذیرد که اینها بگویند ما طرف‌دار حقوق بشریم، ما طرف‌دار ارزشهای انسانی هستیم، و مانند اینها. آن چیزهایی که در اعلامیه‌ی استقلال آمریکا در دویست سال قبل ذکر شده بود، همه عملاً نقض شده است.” (۹۳/۶/۱۳)

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مجموعه کاریکاتور/ مجسمه آزادی

آزادی بیان آمریکایی

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

زمزمه‌ها درباره «قریب‌الوقوع» بودن حمله به رفح- پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین نقطه جهان- که 60درصد جمعیت کل غزه در آن پناه گرفته‌اند، بالا گرفته است. به نظر می‌رسد آمریکا چراغ سبز حمله به این شهرِ یک‌میلیون و 400هزار نفری را به صهیونیست‌های وحشی داده است. کل غزه 2میلیون و400هزار نفر جمعیت دارد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.