سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

زمزمه‌ها درباره «قریب‌الوقوع» بودن حمله به رفح- پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین نقطه جهان- که 60درصد جمعیت کل غزه در آن پناه گرفته‌اند، بالا گرفته است. به نظر می‌رسد آمریکا چراغ سبز حمله به این شهرِ یک‌میلیون و 400هزار نفری را به صهیونیست‌های وحشی داده است. کل غزه 2میلیون و400هزار نفر جمعیت دارد!

بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، اگر فقط در یک نقطه «اشتراک‌نظر» وجود داشته باشد، آن نقطه این است که، بدون حمایت‌های آمریکا، اسرائیل تمام شده بود. این را هم صهیونیست‌ها به کرات گفته‌اند هم فلسطینی‌ها. واقعیت هم همین است. همین چند روز پیش رسانه‌ها به نقل از منابع عبری نوشتند، آمریکا از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از 350 هواپیما و 50 کشتی سلاح به اسرائیل رسانده است. دیروز هم یکی از رهبران حماس تاکید کرد، اگر آمریکا نبود، کار اسرائیل در همان روز 7 اکتبر(15 مهرماه سال گذشته) و با عملیات طوفان‌الاقصی تمام شده بود. صهیونیست‌های دیگری هم روی این «واقعیت» تاکید کرده‌اند. مثلا یکی از این روزنامه‌های عبری چندی پیش نوشته بود، اگر آمریکا به ما سلاح و کمک نمی‌رساند، باید با چوب و چماق به جنگ حماس می‌رفتیم. اظهارات رهبر جنبش مقاومت لبنان سیدحسن نصرالله هم همین واقعیت را تایید می‌کند. به گفته این سید محبوب، صهیونیست‌ها نمی‌خواهند جنگ طولانی شود چون از تبعات هولناک آن آگاهند. آنکه باعث شده این جنگ طولانی شود، آمریکاست و این دولت بایدن است که اجازه پایان این جنگ را نمی‌دهد. باید توجه داشت این حمایت‌ها و فشارها و دستورها، همه‌جانبه بوده و در همه حوزه‌ها وجود دارد. همین دیروز روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «تل‌آویو در جنگ غزه به‌شدت به ایالات‌متحده متکی است. در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ وزارت دفاع اسرائیل به‌دلیل جنگ غزه معاملات غیرمنتظره‌ای به ارزش ۴.۸میلیارد دلار انجام داده که بیش از ۲میلیارد دلار از آن مربوط به قرارداد تسلیحاتی با آمریکاست و بقیه آن مربوط به شرکت‌های اسرائیلی است.» اما هدف از نوشتن این چند پاراگراف بالا چیست؟

چند روزی است خبرها درباره قطعی بودن حمله رژیم صهیونیستی به تنها نقطه باقی مانده برای ساکنان غزه، یعنی رفح زیاد شده است. بالاترین مقامات رسمی رژیم صهیونیستی، مهم‌ترین و رسمی‌ترین رسانه‌های این رژیم و رسانه‌های آمریکا و همین‌طور رسانه‌های شناخته‌شده دیگر جهان به طور مرتب می‌گویند و می‌نویسند که، تصمیم برای حمله به رفح گرفته شده است و طی یکی دو روز آینده این حمله آغاز خواهد شد. حتی دیروز صهیونیست‌ها حملاتی به این شهر جنوبی غزه انجام دادند و 21 فلسطینی بی‌گناه را به شهادت رساندند. بی‌بی‌سی هم نوشت، صهیونیست‌ها حمله محدودی را به شرق رفح انجام دادند.

خبرها و تصاویر زیادی هم از پخش اعلامیه در رفح برای تخلیه این شهر منتشر شده است. همین‌طور نقشه‌های رفح و تعیین شدن نقاط مثلا امن برای فراری دادن ساکنان این شهر به آن. گذرگاه رفح تنها خروجی این منطقه نیز از سوی مصر به صورت کامل بسته شده است. تمام این اخبار را بگذارید کنار چند پاراگراف نخست این گزارش یعنی «اسرائیل بدون حمایت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها و عبری‌زبان‌ها هم مرتب پمپاژ می‌کنند که آمریکا مخالف این حمله است تا شاید، کمکی به بایدن در انتخابات 6 ماه آینده آمریکا بکنند. به هر تقدیر جمع‌بندی این گزارش‌ها نشان می‌دهد، آمریکا چراغ سبز برای حمله به این شهر که 60درصد جمعیت کل غزه به آن پناه آورده‌اند را داده است.

حمله به رفح تصویب شد!

دیروز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز ضمن اعلام خبر «تصویب طرح حمله به رفح در کابینه نتانیاهو» نوشت: «انتظار می‌رود که ظرف چند روز (آینده)‌، حمله نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.» اقدام کابینه نتانیاهو در شرایطی انجام شده که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی هم از آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح خبر داده بود. روزنامه نیویورک‌تایمز نیز پیش از این نوشته بود که مواضع نتانیاهو باعث ایجاد بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس در قاهره شده است. دیروز شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یکی از وزرای کابینه جنگ این رژیم اعلام کرد که تصمیم حمله به رفح با اجماع اتخاذ شده و احتمالاً حمله زمینی به رفح از همین هفته آغاز خواهد شد. این خبرها در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات طرفین برای آتش‌بس پیشنهادی مصر به نتیجه نرسیده است.

در صورت حمله صهیونیست‌ها به رفح به نظر می‌رسد شاهد یک کشتار وسیع آن هم از غیرنظامیان خواهیم بود. کشتاری که در صورت وقوع، عمر صهیونیست‌های وحشی را بیش از پیش کم خواهد کرد. ضمن این که این کشتار می‌تواند باعث ترغیب سایر جبهه‌های مقاومت برای تنبیه سخت‌تر صهیونیست‌ها شود. حزب‌الله لبنان، مقاومت عراق، مقاومت یمن طی روزهای اخیر بر حجم حملات خود علیه اهداف صهیونیستی آمریکایی به شدت افزوده‌اند.

حماس: آماده‌ایم

در میانه این همه خبر، جنبش حماس که تاکنون عملکرد خوبی در میادین جنگی داشته و توانسته، تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای به صهیونیست‌ها وارد کند، با یک پیام یک خطی به انبوه خبرهای مربوط به «حمله به رفح» واکنش نشان داد: «رفح جایی برای تفریح ارتش رژیم صهیونیستی نیست، رزمندگان ما کاملا آماده نبرد هستند.»

اعتراض‌های دانشگاه‌های آمریکا به کجا رسید؟

در این میان، اعتراض‌های دانشگاهی در آمریکا و سایر کشورها جهان علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه همچنان ادامه دارد. پلیس آمریکا هم به‌رغم حضور گسترده تاکنون نتوانسته است تحصن و تجمعات را بشکند، اگرچه طبق آخرین گزارش‌ها، شمار اساتید و دانشجویان بازداشتی در آمریکا از مرز 2500 نفر عبور کرده اما این خشونت باعث نشده، دانشجویان و اساتید، ملت مظلوم غزه را رها کنند. در صورت حمله صهیونیست‌ها به رفح نیز به نظر می‌رسد باید شاهد موج جدید چنین اعتراض‌هایی بود. باید به این نکته توجه داشت که، دانشجویان و اساتید معترض در آمریکا و اروپا، در حالی پای کار مانده‌اند که شمار زیادی از آنها تعلیق، اخراج و زندانی شده‌اند و ممکن است برای همیشه از داشتن یک زندگی ساده محروم شوند! دیروز وزیر کار پیشین آمریکا و استاد دانشگاه کالیفرنیا درباره برخورد پلیس این کشور با دانشجویان معترض در دانشگاه‌های این کشور تصریح کرد: اتفاقات اخیر، جز تکرار سرکوب دانشجویان در دهه ۱۹۶۰ میلادی در مخالفت با جنگ ویتنام نیست.

«رابرت رایش» این را هم اضافه کرد که «هرچند جنبش‌های اعتراضی اغلب تحت تاثیر مسائل مختلفی است و مجموعه‌ای از افراد با انگیزه‌های متفاوت را جذب می‌کند اما یک مسئله محوری در آن وجود دارد؛ خشم اخلاقی از قتل‌عام و کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم بی‌گناه در غزه که اکثر آنها را زنان و جوانان تشکیل می‌دهند.»

شمار شهدا به ۳۴هزار و ۷۳۵ نفر رسید

دیروز اما وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ساعت، ۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است و بدین‌ترتیب شمار شهدای جنگ علیه غزه تا دیروز به ۳۴هزار و ۷۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است. از سرنوشت 7هزار شهید نیز اطلاعات درستی در دست نیست و صرفا گفته می‌شود زیر آوارها هستند.

نفاق اردوغانی

اما درست دو روز پس از این که دولت ترکیه اعلام کرد، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، تمام روابط تجاری‌اش با رژیم اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است، خبر رسیدن کشتی‌های تجاری این کشور به بنادر ترکیه، برجسته شد! اردوغان گفته بود: «به دلیل جنایاتی که اسرائیل در غزه مرتکب می‌شود، فشار بر اسرائیل را افزایش می‌دهیم… ما به حمایت از برادران خود در فلسطین و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه خواهیم داد… ما متعلق به تمدنی هستیم که اساس آن انسانیت است و این میراث را حفظ خواهیم کرد… صادرات و واردات با «اسرائیل» به طور کامل متوقف شده است.» هنوز این جملات در رسانه‌ها در حال دست به دست شدن بود که ناگهان خبر رسید «کشتی کانتینربر ترکون استانبول (TURKON ISTANBUL) با پرچم ترکیه و حامل 21هزار و 92 تن کالا روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه، از بندر اسکندرون به سمت بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی حرکت کرد… مقامات ترکیه اخیرا اعلام کرده بودند که تمامی مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از جمله صادرات و واردات به اراضی اشغالی را متوقف کرده‌اند اما کشتی‌های ترکیه‌‌ای همچنان به ارائه کالا به اسرائیل ادامه می‌دهند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیا

سرکوب تحصن مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.