سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / علی واحدی کارشناس سیاسی افغان، در مورد اظهارات تازه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد افغانستان گفت

علی واحدی کارشناس سیاسی افغان، در مورد اظهارات تازه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد افغانستان گفت

 

کارشناس افغان در امور سیاسی و فرهنگی گفت: آمریکا در طول 20 سال گذشته جنایت های بی شماری را در حق مردم افغانستان مرتکب شد و نباید دوباره به این کشور اجازه داد که به افغانستان برگردد.

علی واحدی کارشناس سیاسی افغان، در مورد اظهارات تازه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد افغانستان گفت: ادعای آمریکا در مورد افغانستان کذب و دروغ بود و این کشور با شعار آوردن دموکراسی و امنیت به افغانستان آمد ولی در طول 20 سال گذشته غیر از جنایت هیچ کار دیگری در افغانستان انجام نداد.

وی افزود: آمریکا با شعار آوردن آزادی بیان وارد افغانستان شد ولی کسانی که با سیاست های آمریکا مخالفت می کردند سر از زندان گوانتاناما در آوردند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: اشرف غنی در تمام جنایت آمریکا در افغانستان شریک بود و متعهد شده بود که حافظ منافع آمریکا در کشورش باشد و تمام معادن و سرمایه های ملی افغانستان با کمک وی توسط آمریکا تاراج و به یغما برده شد.

واحدی در مورد این سخن جوبایدن که گفته آمریکا به اهداف خود در افغانستان دست یافته است گفت: آمریکا می خواهد شکست خود در افغانستان را توجیه کند و این کشور به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرد و تمام شواهد نشان دهنده این است که آمریکا در افغانستان شکست خورده است.

این شخصیت سیاسی افغان اظهار داشت: وظیفه نخبگان و عناصر فرهنگی و دولت آینده افغانستان است که دیگر برای آمریکا اجازه مداخله در سرنوشت مردم خود را ندهند و هوشیار باشند که آمریکا فقط در جهت تامین منافع و بر خلاف شعارهای خود عمل می کند و نباید مردم افغانستان به آمریکا اجازه دهند که دوباره به افغانستان برگردد.

لازم به ذکر است که جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا در نخستین واکنش خود به فروپاشی دولت افغانستان گفت که اشرف‌غنی به او اطمینان داده بود که نیروهای افغان در برابر حملات طالبان مقاومت می‌کنند.

جوبایدن در بازگشت از از اقامتگاه کمپ دیوید به کاخ‌ سفید با اصرار بر درستی تصمیم خود برای خروج سربازان امریکایی اضافه کرد: راهبرد دولت واشنگتن و هدف حضور آمریکا در افغانستان هیچ‌گاه دولت‌سازی یا ایجاد یک دموکراسی متحد و مرکزی نبوده، بلکه ماموریت نظامیان امریکا از لشکرکشی به افغانستان مبارزه با تروریسم و پیشگیری از حملات تروریستی علیه امریکا از خاک این کشور بوده است.

رییس‌جمهوری امریکا این را هم گفت که روند تحولات در بحران افغانستان سریع‌تر از انتظار او پیش رفته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اینجا افغانستان است از هر 3 نفر یک نفر غذایی برای خوردن ندارد

ناامنی حاد غذایی

حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران

مردم افغانستان حمایت کامل از عملیات ضد رژیم صهیونیستی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.