سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تسلط تروریست‌های القاعده به میادین نفت و گاز مأرب و شبوه به کمک آمریکا

تسلط تروریست‌های القاعده به میادین نفت و گاز مأرب و شبوه به کمک آمریکا

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار‌الله یمن اعلام کرده تسلط تروریست‌ها بر منابع نفت و گاز یمن، طرحی آمریکایی است که در سوریه نیز اجرا شده است.
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های جنگ یمن به نقش آمریکا در این جنگ بر می‌گردد. در 6 سال گذشته آمریکا با فروش سلاح‌های مدرن به عربستان و امارات شریک جرم ائتلاف سعودی به شمار می‌رفت. اما گویا نقش آمریکا در این جنگ منحصر به فروش سلاح نشده و تاکنون تصاویر زیادی از حضور افسران آمریکایی در اتاق عملیات جنگ در عربستان منتشر شده است. در ادامه این خبرها، جنبش انصارالله یمن اعلام کرده که تسلط بر منابع نفت و گاز یمن توسط تروریست‌های تکفیری، طرحی آمریکایی است. محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن اعلام این نکته گفته، عین این سیاست توسط آمریکا در سوریه نیز تکرار شده است: «آمریکا همانگونه که از جریان‌های بر آمده از وهابیت برای محروم کردن مردم سوریه از ثروت‌های نفتی این کشور استفاده کرد، از همین جریان‌ها در یمن برای محروم کردن مردم یمن از منابع نفتی و گازی استفاده می‌کند… تسلط القاعده بر میادین نفت و گاز‏ در شبوه و مأرب تصادفی نیست بلکه طرحی آمریکایی است که در طرح منطقه بندی در یمن آشکار شده است».
سخنگوی شرکت نفت یمن پیشتر اعلام کرده بود از آغاز جنگ در یمن میلیون‌ها بشکه نفت این کشور به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال به وسیله متجاوزان سعودی به غارت رفته است. او درباره سرنوشت درآمد‌های هنگفت در سایه محاصره تحمیلی که درد و رنج‌های فراوانی را به وجود آورده است گفت، در طول 6 سال گذشته ۱۹ تریلیون ریال یمن غارت شده است که این مبلغ برای پرداخت حقوق ملت یمن به مدت ۱۹ سال کافی بود. میانگین درآمد‌های نفتکش‌ها در هر ماه به طور میانگین 6 میلیارد ریال یمن است و این در حالی است که حداقل نفت و گازی که ماهانه در مناطق اشغالی غارت می‌شود ۸۶ میلیارد ریال یمن است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمریکا مایه ننگ و عار جهانیان است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن

حمله به ۵۴ کشتی حامی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی ، رهبر جنبش انصارالله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.