سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / از اسرائیل تا دماغه امید نیک در تیررس موشک‌های هایپرسونیک

از اسرائیل تا دماغه امید نیک در تیررس موشک‌های هایپرسونیک

انصارالله یمن موشک مافوق صوتی با قابلیت تخریب بالا آزمایش کرده و در حال آماده شدن برای افزودن این موشک‌ها به زرادخانه خود است تا با این موشک‌های ‌هایپرسونیک به جنگ با رژیم آپارتاید اسرائیل و حامیانش ادامه دهد. رهبر انصارالله نیز یمن را از معدود کشورهایی خواند که دارای این فناوری هستند. همچنین سخنان سید حسن نصرالله هماهنگی کامل مقاومت لبنان و مقاومت یمن را نشان می‌دهد.

تا سال ۲۰۱۵ یعنی تا زمانی که ائتلاف عربستان با چراغ سبز و حمایت تمام جانبه آمریکا جنگ بزرگ علیه یمن را آغاز کرد، صنعا از نیروی دریایی که قادر به تعیین معادلات در دریای سرخ و یا حمایت از آب‌های منطقه‌ای یمن باشد، برخوردار نبود و یک پایگاه دریایی در الحدیده با سلاح‌های دفاعی قدیمی و فرسوده داشت. اما دولت یمن علی‌رغم سال‌ها جنگ گسترده، محرومیت و تحریم طی دهه گذشته موفق شد ناوگان دریایی خود را از شرایط کاملاً ضعیف به سطحی ارتقا دهد که بتواند آمریکا و متحدان غربی آن را به چالش بکشد؛ چالشی که گویا تا اطلاع ثانوی پایانی ندارد. در همین چند ماه اخیر و در حمایت از مردم غزه انصارالله حدود 60 کشتی و ناو جنگی را هدف قرار داده است.

هایپرسونیک‌های یمن؛ هدف رژیم صهیونیستی

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد انصارالله یمن موشکی مافوق صوت با قابلیت تخریب بالا آزمایش کرده و در حال آماده شدن برای افزودن این موشک‌ها به زرادخانه نظامی خود است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی نزدیک به انصارلله یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: نیروهای انصارالله این موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده‌اند که می‌تواند به سرعت ۱۰۰۰۰ کیلومتر یا ۶۲۰۰ مایل در ساعت برسد و با سوخت جامد حرکت می‌کند.

این منبع همچنین گفت یمن قصد دارد تولید آن را برای استفاده در حملات در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن و همچنین علیه اهدافی در اسرائیل آغاز کند. به گفته این منبع آگاه، همزمان با آزمایش موشک مافوق صوت، نیروهای مسلح در شمال یمن پس از آزمایشی که سه ماه به طول انجامید، موشک‌ها و پهپادهای خود را ارتقا دادند و کلاهک‌های انفجاری را اصلاح کردند تا قدرت تخریب آن ۲ برابر شود.

یمن از معدود کشورهای دارای موشک‌‌ هایپرسونیک

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن، در سخنرانی خود که تفصیل آن در ادامه همین گزارش خواهد آمد، درباره تلاش‌های این جنبش برای تولید موشک‌های مافوق صوت صحبت کرد و گفت: «دشمنان، دوستان و مردم ما شاهد سطحی از دستاوردهای استراتژیک خواهند بود که کشور ما را از نظر توانایی‌هایش در زمره‌ معدود کشورهای دارای این قابلیت در دنیا قرار خواهد داد». او سپس گفت که نیروهای یمن در عملیات‌های اخیر در دریای سرخ و عرب از تسلیحات جدیدی استفاده کرده‌اند که آمریکا و انگلیس را شگفت زده کرد.

کشتی اسرائیلی و ناوچه آمریکایی را زدیم

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در خلال راهپیمایی پرشور و میلیونی دیروز مردم یمن در میدان السبعین شهر صنعا گفت: یک کشتی اسرائیلی و یک ناوچه آمریکایی را در دریای سرخ با موشک و پهپاد هدف قرار دادیم. وی همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن دایره عملیاتی خود را بر ضد کشتی‌های اسرائیلی گسترش داده است. نیروهای مسلح یمن روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که کشتی «پاسیفیک-۰۱» متعلق به رژیم اسرائیل را در دریای سرخ مورد هدف قرار داده و ۲ عملیات دریایی دیگر داشته‌اند.

حملات بی‌پایان از دریای سرخ تا خلیج عدن

شرکت امنیت تجارت دریایی انگلیس«امبری» روز پنجشنبه، 24 اسفند، از یک حادثه امنیتی در فاصله ۵۰ مایلی در جنوب شرق عدن واقع در یمن خبر داد. به نقل از الجزیره، این حادثه در نزدیکی یک کشتی رخ داده است که در جنوب شرق خلیج عدن در حال حرکت بود. شرکت «امبری» روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود: «گزارشی درباره شلیک چند موشک در خلیج عدن دریافت کردیم و از کشتی‌های موجود در اطراف جزیره سقطری می‌خواهیم تمام تحرکات خود را کاهش دهند.»

همچنین سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز جمعه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۷۶ مایل دریایی غرب شهر حدیده یمن دریافت کرده است. به نقل از الجزیره، این سازمان دریانوردی انگلیسی افزود: یک کشتی تجاری مورد اصابت موشک قرار گرفت و آسیب دید. خبرگزاری رویترز، روز جمعه ساعاتی بعد از انتشار خبر پیشین، به نقل از «امبری» گزارش داد: یک نفتکش در حدود ۸۸ مایل دریایی شمال غرب حدیده در یمن مورد حمله موشکی قرار گرفت. طبق گزارش سازمان امنیتی دریایی بریتانیا، یک کشتی تجاری در سواحل یمن در غرب شهر حدیده آسیب دید. این سازمان که توسط نیروهای سلطنتی بریتانیا اداره می‌شود، فاش کرد که یک کشتی تجاری گزارش داد که مورد اصابت موشک قرار گرفته و آسیب دیده است.

از طرف دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اعلام کرد که صبح روز گذشته به وقت صنعا، نیروهای یمنی دو موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت خلیج عدن و کشتی‌های دریای سرخ شلیک کردند. ادعا شده است که شلیک این موشک‌ها به سمت دریای سرخ و خلیج عدن هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های آمریکایی یا ائتلاف نظامی غربی نزده است. به گزارش مهر، علاوه‌بر این، فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرده است که نیروهای آمریکایی با موفقیت ۹ موشک ضدکشتی و دو هواپیمای بدون سرنشین را در یمن منهدم کردند و مشخص شد که این سلاح‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی آمریکا در منطقه است.

«رزمایش روز موعود» تکاوران ارتش یمن

یگان‌های تکاوری منطقه مرکزی ارتش یمن یکی از بزرگ‌ترین تمرین‌های رزمی و رزمایش‌های نظامی خود را تحت عنوان «رزمایش روز موعود» به اجرا درآورند. این یگان‌ها عملیات مقابله شدید و گسترده با نظامیان متجاوز آمریکایی و انگلیسی پس از هلی‌برن دشمن در برخی منطقه‌های یمن و نفوذ به بعضی منطقه‌های این کشور با کمک مزدوران دشمن را شبیه‌سازی کردند. در این رزمایش ۱۰۰۰ تن از رزمندگان یگان‌های مهندسی، ضدزره، تک‌تیراندازان و توپخانه با 

به کارگیری جنگ‌افزارهای گوناگون شرکت داشتند. یگان‌های رزمی شرکت‌کننده در این رزمایش موفق شدند نظامیان آمریکایی و انگلیسی را به میدان‌های مین گسترده کشانده و ده‌ها نفر از آنان را به هلاکت برسانند. همچنین تکاوران یمنی توانستند ضمن واردآوردن خسارت‌های سنگین به دشمن شمار زیادی از نظامیان آمریکایی و انگلیسی را به اسارت درآورند، جنگ‌افزارهای آنان را منفجر کنند و تجهیزات جنگی گوناگونی را به غنیمت بگیرند.

یمن می‌تواند حق خود را بستاند

محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت پیشبرد امور یمن در جریان رزمایش «روز موعودِ» یگان‌های تکاوری ارتش یمن تاکید کرد که این کشور می‌تواند با مبارزه حق خود در زندگی بستاند و با جامعه بین‌المللی که تنها به نیرومندان احترام می‌گذارد تعامل کند. وی بیان کرد که زمان آن رسیده که ترازوی دادگری بر پا شود و سرکشان و مستبدان و در پیشاپیش آنان آمریکا و انگلیس اصول هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با ملت‌ها و احترام‌گذاشتن به کرامت و آزادی آنان را یاد بگیرند و اگر خودشان این موضوع را نفهمند، زبان زور، احترام به دیگران را به آنان یاد خواهد داد.

همچنین سخنگوی انصار‌الله یمن در سخنانی بر موضع ثابت و مستمر یمن در حمایت از غزه تا توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه تاکید کرد. «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله تاکید کرد یمن تا زمان توقف تجاوزات، لغو محاصره و وارد شدن کمک‌ها در کنار غزه خواهد ایستاد. او همچنین اظهار داشت، یمن از رویکرد ثابت و مستمر خود درخصوص غزه عقب‌نشینی نمی‌کند و آن را یک مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی برای هر مسلمان و آزاده‌ای می‌داند.

خسارت 2/7 میلیارد دلاری شرکت صهیونیستی

خبر دیگر آن‌که بر اساس گزارش روزنامه اقتصادی گلوبس، شرکت کشتیرانی «زیم» اسرائیل در مقایسه با سود ۴.۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ میلادی، در سال گذشته ۲.۷ میلیارد دلار ضرر کرد و درآمدهای آن با ۵۸.۹ درصد کاهش به ۵.۱۶ میلیارد دلار رسید که دلیل آن، جنگ اسرائیل علیه نوار غزه و حملات انصارالله یمن در دریای سرخ به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر اشغالی است.

تجاوز آمریکا و انگلیس به الحدیده

جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه‌ای در شهرستان بیت‌الفقیه استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند. ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس عصر امروز پنج‌شنبه منطقه «الجاح» شهرستان بیت‌الفقیه استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار داد. همچنین آمریکا و انگلیس یک روز پس از حمله هوائی به فرودگاه الحدیده یمن، پنج‌شنبه شب بار دیگر فرودگاه مذکور را هدف حمله هوائی خود قرار دادند.

حزب‌الله و فروپاشی شهرک‌های شمالی

خبر دیگر از مقاومت لبنان است. روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارش خود به نقل از یک شهرک‌نشین اسرائیلی که در یکی از شهرک‌های الجلیل در نزدیکی مرز لبنان زندگی می‌کند، نوشت: «شهرک‌نشینان آنجا در میان موشک‌های حزب‌الله زندگی می‌کنند و اوضاع هولناک است.» این روزنامه می‌نویسد بیش از ۶۰ هزار نفر از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین الجلیل در ماه اکتبر از خانه‌های خود آواره شدند و زندگی جدیدی را در سایر شهرک‌ها تجربه می‌کنند. این منبع افزود: «از ماه اکتبر جامعه شمالی فروپاشیده است، بسیاری از مشاغل تعطیل شده‌اند و جمعیت آوارگان در شهرک‌های مختلفی پراکنده شده‌اند.» یکی از شهرک‌نشینان به این روزنامه عبری گفت: «باید یکی از رهبران اسرائیلی بیاید و با ساکنان صحبت کند. کابینه ساکنان شهرک‌های شمالی را فراموش کرده و به زندگی آن‌ها در جنگ عادت کرده است.» او افزود: «حس درماندگی همراه همه ساکنان شهرک‌های الجلیل است که هرگز تصور نمی‌کردند این اوضاع بیش از پنج ماه طول بکشد.» پیشتر رسانه‌های اسرائیلی هزینه‌های عمومی و امنیتی که رژیم اسرائیل در نتیجه رویارویی با حزب‌الله می‌پردازد را «گزاف» توصیف کرده بودند.

بزرگ‌ترین دستاورد در شمال از آن حزب‌الله است

در همین راستا، «امیر بوحبوط» تحلیلگر مسائل نظامی به وبگاه عبری «واللا» گفت: «این بهای سنگین، در سربازان اسرائیلی که کشته یا مجروح شده‌اند، و همچنین اختلال در سبک زندگی، آسیب‌های اقتصادی، و تخریب زیرساخت‌های غیر نظامی، نظامی و امنیتی مشهود است.» رسانه‌های اسرائیلی در این زمینه می‌گویند: «بزرگ‌ترین دستاورد در شمال متعلق به حزب‌الله است که حدود ۱۰۰ هزار اسرائیلی را از خانه‌هایشان بیرون کرده است.» رسانه‌های عبری همچنین تاکید می‌کنند تا زمانی که درگیری‌ها در غزه ادامه دارد، حزب‌الله بعد از تثبیت معادله درگیری، شهرک‌نشینان شمال را به عنوان «گروگان» نگه می‌دارد. منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به فلج شدن زندگی شهرک‌نشینان در دو شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حمله‌های مقاومت اسلامی لبنان اشاره کردند. منابع رژیم صهیونیستی به خسارات سنگینی اشاره کردند که تداوم حمله‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی وارد کرده است.

۳ پایگاه صهیونیستی هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای از حمله به ۳ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد 

۲ پایگاه صهیونیستی «رویسات العلم» و «السماقه» در مزارع اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است. ساعاتی بعد از صدور این بیانیه، در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد محل تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف بلندی‌های «الکرنتینا» را مستقیما با سلاح مناسبت هدف قرار داد. حزب‌الله روز قبل از آن نیز هم با انتشار بیانیه‌های کوتاه اعلام کرد رزمندگانش ۳ پایگاه زبدین، حانیتا و رویسات العلم را هدف حمله موشکی قرار دادند.

سخنرانی رهبر جنبش انصارالله

سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، پنج‌شنبه شب در سخنانی گفت مسلمانان در برابر دیگران مسئولیت دارند که برای حمایت از مردم فلسطین اقدام جدی انجام دهند. سیدالحوثی عنوان کرد شهدای غزه رقم و اعدام نیستند، بلکه جان‌های از دست رفته، زخم‌ها و درد و رنج مردم نابود شده هستند. وی در ادامه با اشاره به شهادت کودکان فلسطینی نوار غزه بر اثر گرسنگی و تشنگی افزود: « علاوه‌بر رنج شدید ناشی از محاصره و گرسنگی در غزه، شنیدن اظهاراتی مبنی بر احتمال افزایش شهدای جنگ غزه بر اثر تشنگی در غزه جالب است.»

کمک‌ دولت‌های آمریکا و عرب به تجاوزات

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: «ایالات متحده با جلوگیری از توقف تجاوز و تلاش برای دور زدن ادامه تجاوز و محاصره، سهم خود را در جنایت در غزه افزایش می‌دهد.» سید الحوثی خاطرنشان کرد: «شکست و سهل‌انگاری مسلمانان به ویژه اکثریت اعراب به جنایت قرن علیه مردم فلسطین در نوار غزه کمک می‌کند.» رهبر انصارالله یمن در ادامه با اشاره به کمک‌های هوائی آمریکا به مردم غزه گفت: «عملیات کمک‌های هوائی آمریکا در غزه درصد کمی از نیاز مردم غزه را رفع نمی‌کند و هدف آن فریب افکار عمومی و منحرف کردن مردم مسلمان برای ادامه جنایت است.» وی خاطرنشان کرد: «روش‌های دور زدن آمریکا که می‌خواهد جایگزینی برای رویه‌های صحیح باشد، بخشی از تجاوز به مردم فلسطین است.» رهبر انصارالله افزود: «کمک‌های محدودی که آمریکایی‌ها به صورت ناپسند از هوا پرتاب می‌کنند، توهین به کرامت ملت فلسطین است چرا که همزمان هزاران بمب برای کشتن مردم غزه تهیه می‌کنند.»

تنها جمهوری اسلامی ایران حامی مقاومت

سید الحوثی تصریح کرد: «میان کشورهای اسلامی تنها جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از ملت فلسطین، سلاح در اختیار مجاهدان غزه قرار می‌دهد. آمریکا و کشورهای غربی از ارائه سلاح به دشمن اسرائیلی برای تکمیل جنایت نسل‌کشی خود در غزه خجالت نمی‌کشند.» وی افزود: «برخی از کشورهای عربی برای جرم‌انگاری جهاد مبارزان مقاومت در غزه و جلوگیری از اهدای کمک به آنها تلاش می‌کنند و حتی هنوز هم برخی را به دلیل حمایت از آنها دستگیر می‌کنند.»

اسرائیل به هدف خود نرسید

وی افزود: «دشمن نزدیک به نیم سال با گستردگی جنایت، ویرانی، تجاوز، گرسنگی و محاصره، نتوانست به اهداف اعلام شده خود در غزه دست یابد.» رهبر انصارالله گفت: «مردم فلسطین همچنان به بقای خود در نوار غزه پایبند هستند، حتی اگر دشمن تلاش کرد واقعیتی غیرقابل تحمل ایجاد کند.»

موضع برخی کشورهای لاتین بهتر از اعراب است

سید الحوثی در انتقاد از عدم اتخاذ اقدام جدی کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایات غزه اضافه کرد: «موضعگیری بسیاری از رهبران عرب و دیگر رهبران جهان اسلام در قبال تحولات غزه در حد جایگاه برخی کشورهای غیراسلامی در آمریکای لاتین یا جاهای دیگر نبود.» رهبر انصارالله افزود: «بربریت آمریکا که در حق مردم فلسطین دیدیم، توحشی است که ریشه در سیاست‌های آمریکا علیه ملت اسلامی ما دارد.» رهبر انصارالله ادامه داد: «اگر مسلمانان پرچم جهاد فی سبیل الله را بر دوش نکشند تا با تجاوزات، وحشیگری‌ها و فسادهای دشمن اسرائیلی مقابله کنند… پس با چه کسی مقابله خواهند کرد؟»

تاکنون 73 کشتی و ناو را هدف قرار داده‌ایم

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: «نیروهای مسلح ما در یمن به نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از مردم فلسطین در غزه ادامه می‌دهند. یمن در عملیات‌های حمایت از مردم خود در غزه ۳۴ شهید تقدیم کرد و ما افتخار تقدیم شهدا در این نبرد مقدس را داریم.» وی ادامه داد: «ما در یک هفته ۱۲ عملیات را با هدف قرار دادن کشتی‌ها در دو دریای سرخ و عرب و خلیج عدن انجام دادیم که این بار به سطح بی‌سابقه‌ای رسید.» رهبر انصار‌الله یمن تاکید کرده بود که از آغاز نبرد طوفان الاقصی ۷۳ کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم و عملیات‌های ما با قدرت ادامه خواهد داشت.

عملیات در جایی که دشمن انتظارش را هم ندارد

رهبر انصارالله تصریح کرد: «رویکرد جدی ما این است که دامنه عملیات خود را گسترش دهیم تا به نقاطی برسیم که دشمن هرگز انتظار آن را نخواهد داشت. این بار عملیات ما به سطح بی‌سابقه‌ای رسید و 3 عملیات به اقیانوس هند رسید.» وی افزود: «به لطف و کمک خداوند، در حال جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی حتی از اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک هستیم.» الحوثی عنوان کرد: «این یک گام مهم، پیشرفته و بزرگ است و ما عملیات‌های خود در اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک را آغاز کرده‌ایم.» رهبر انصار‌الله یمن ادامه داد: «ما ممنوعیت عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی حتی از طریق اقیانوس هند در مسیر مجاور آفریقای جنوبی به سمت اراضی اشغالی را اعلام می‌کنیم.» سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد «آمریکا هر کاری هم بکند، نمی‌تواند ما را از پشتیبانی ملت فلسطین در غزه بازدارد.»

سخنرانی نصرالله در محفل قرآنی

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در محفل قرآنی ماه مبارک رمضان به تحلیل مسائل مهم روز از جمله حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداخت. وی در این سخنرانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، تاکید کرد جبهه‌های حمایتی لبنان، یمن و عراق نیز در ماه مبارک رمضان حرف خود را خواهند زد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد در ششمین ماه از جنگ غزه مردم و مقاومت آن همچنان استوار ایستاده‌اند و این استواری آنها به معجزه نزدیک‌تر است. دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آنچه تا امروز به ویژه در غزه رخ می‌دهد، درس عبرتی برای همه مردم جهان است و ما باید بر دستاوردهای بزرگ عملیات «طوفان الاقصی» و آنچه پس از آن رخ می‌دهد، تأکید کنیم.

به رفح بروید یا نروید، شکست خوردید

وی با اشاره به پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر حمله زمینی به رفح غزه، گفت: کارشناسان ارشد دشمن به خسارات راهبردی اذعان دارند و امروز در ششمین ماه جنگ، نتانیاهو می‌ایستد تا بگوید اگر به رفح نرویم در جنگ شکست خورده‌ایم. ما به نتانیاهو می‌گوییم حتی اگر به رفح بروید، جنگ را باخته‌اید و نمی‌توانید حماس یا مقاومت را از بین ببرید.

حماس است که شروط تعیین می‌کند

سید مقاومت خاطر نشان کرد: یکی از نشانه‌های شکست دشمن این است که اشغالگران در ماه ششم جنگ با حماس مذاکره می‌کنند. حماس امروز به نمایندگی از مقاومت و نه از موضع ضعف مذاکره می‌کند، زیرا شرایط را تعیین می‌کند. وی افزود امروز مردم غزه و گروه‌های فلسطینی خواهان توقف کامل جنگ هستند و آتش‌بس موقت را نمی‌خواهند. سید حسن نصرالله درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی هم گفت: موضوع به مبادله اسرا با اسرا محدود نمی‌شود و موضع مقاومت در غزه توقف نهائی تهاجم است که همه باید با آن همراه باشیم.

دولت احمق آمریکا باید جنگ را متوقف کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تصریح کرد: چه کسی معتقد است که بایدن نمی‌تواند جنگ در نوار غزه را متوقف کند؟ بایدن با یک قلم می‌تواند جنگ در نوار غزه را متوقف کند. دولت آمریکا احمق است و باید جنگ را متوقف کند.

همه جبهه مقاومت وظیقه خود را انجام می‌دهد

سید مقاومت در ادامه سخنرانی خود با اشاره به حمایت محور مقاومت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، تاکید کرد جبهه‌های پشتیبانی در حال تکمیل کار خود هستند و ما جبهه یمن را می‌ستاییم و آثار و برکات آن به ویژه در اقتصاد دشمن بسیار زیاد است. وی افزود حملات پهپادی و موشکی به مواضع رژیم اشغالگر توسط مقاومت عراق، امری مستمر است و ادامه خواهد داشت. سید حسن نصرالله با اشاره به حملات حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، خاطرنشان کرد جبهه لبنان در این نبرد به وظیفه خود عمل می‌کند و نقش خود را به طور کامل ایفا می‌کند و فریاد شهرک‌نشینان صهیونیستی بلندتر از عملیات مقاومت است.

تلفات صهیونیست‌ها 3 برابر آمار اعلامی‌شان است

وی افزود حزب‌ الله خسارات سنگینی را چه از لحاظ اقتصادی، زیرساختی، نظامی و انسانی به رژیم صهیونیستی وارد کرده ولی آنها سانسور می‌کنند. دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به تلفات دشمن صهیونیستی در جنگ غزه گفت آمار تلفات رژیم صهیونیستی ۲ یا ۳ برابر بیشتر از آمار اعلامی آنها است. وی با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی خسته و کلافه است، افزود پس از ۵ ماه، ارتش صهیونیستی کمبود نیرو دارد و می‌خواهد ۱۴ هزار و ۵۰۰ سرباز و حتی جوانان حریدی را جذب کند. سید حسن نصرالله تاکید کرد هرکس که می‌خواهد ارزیابی کند که مقاومت در جبهه لبنان چه می‌کند باید ببیند که مقاومت چگونه دشمن را از جنگ با لبنان باز داشته است.

پیروزی از آن مقاومت

سید حسن نصرالله تاکید کرد هرکس که می‌خواهد ارزیابی کند که مقاومت در جبهه لبنان چه می‌کند باید ببیند که مقاومت چگونه دشمن را از جنگ با لبنان باز داشته است. وی با بیان اینکه جامعه دشمن صهیونیستی، اقتصاد و حتی ارتش آن تحلیل رفته است، از جبهه‌های مقاومت خواست همچنان صبور و شکیبا باشند چرا که پیروزی از آن کسی است که مقاومت کند. سید حسن نصرالله استقامت و ایستادگی را مسئولیت و وظیفه همه دانست و خاطر نشان کرد محور مقاومت در موضع قدرت و دشمن در موضع ضعف است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان سخنرانی خود از تظاهرکنندگان در آمریکا قدردانی کرده و گفت ادامه این موضع می‌تواند دریچه‌ای را به روی امید باز کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دیوید کامرون خبیث،با سوالی درباره ایران آچمز شد

انگلیسی خبیث و شرور

آیا موشک‌های ایرانی حجم تخریب پایینی داشته‌اند؟

صهیونیست‌ها برای حفظ روحیه شهرک‌نشینان خود به دروغ و تناقض روی آوردند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.