سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هفته گذشته 430 نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی جان خود را از دست دادند

هفته گذشته 430 نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی جان خود را از دست دادند

آمارهای جدید نشان می‌دهد فقط در یک هفته گذشته ۹۱۵ مورد تیراندازی در آمریکا رخ داده که باعث مرگ ۴۳۰ نفر شده است.
یکی از اساسی‌ترین چالش‌های داخلی دولت «بایدن» چگونگی مواجهه با خشونت‌های مسلحانه و مسئله آزادی خرید و فروش سلاح در آمریکاست. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی اخیراً در جشن‌های استقلال آمریکا یعنی تنها در عرض سه روز در بیش از ۴۰۰ تیراندازی که در سراسر این کشور اتفاق افتاد دست‌کم ۱۵۰ نفر جانشان را از دست دادند. آمارهای جمع‌آوری‌شده از سوی مرکز «بایگانی خشونت‌های مسلحانه آمریکا» نیز حاکی از افزایش نرخ خشونت مسلحانه در شهرهای مهم آمریکاست. آمارهای«ان‌بی‌سی نیوز» و آرشیو «خشونت با اسلحه آمریکا» نیز حاکی است بیش از 430 نفر در 915 مورد تیراندازی طی هفته گذشته در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس این گزارش، در این تیراندازی‌ها که طی روزهای 17 تا 23 جولای (26 تیر تا 1 مرداد )رخ داده، بیش از 1007 نفر نیز زخمی شده‌اند. آمارهای جدید نشانگر روند صعودی خشونت با اسلحه در سراسر آمریکاست. در سال 2020 میلادی بیش از 43 هزار نفر قربانی خشونت با اسلحه شده‌اند که این بالاترین آمارها در دو دهه اخیر به شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2021 میلادی رکورد جدیدی را ثبت کند زیرا تلفات خشونت با اسلحه در آمریکا از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 24 هزار نفر رسیده است. از 24 هزار نفری که از ابتدای امسال تاکنون قربانی خشونت با سلاح شده‌اند، بیش از 800 نفر زیر 18 سال سن داشته‌اند و 174 نفر آنها نیز کمتر از 12 سال بوده‌اند.
به گزارش تسنیم برخی از این حوادث، تیراندازی‌های گسترده و
دسته جمعی بوده است. بر اساس تعریف مطرح شده، تیراندازی دسته جمعی
و گسترده به حوادثی گفته می‌شود که در آن حداقل 4 نفر کشته یا زخمی ‌شوند. بر اساس آمارهای آرشیو خشونت با اسلحه طی هفته گذشته به تنهایی 18 مورد تیراندازی دسته جمعی و گسترده در 12 شهر آمریکا به وقوع پیوسته و 19 نفر کشته و 74 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
افزایش خشونت علیه مسلمانان
خبر دیگر از آمریکا اینکه بر اساس گزارشی که در شورای روابط آمریکایی-اسلامی منتشر شده، موارد تبعیض و آزار علیه مسلمانان آمریکایی در دو ماه گذشته افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، این شورا که بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حمایتی مسلمانان آمریکاست، معمولاً یک گزارش سالانه برای مستند کردن موارد جانبداری ضد مسلمانان منتشر می‌کند اما این بار به دلیل افزایش موارد تصمیم گرفت تا در میانه سال گزارشی داشته باشد.
در این گزارش که چهارشنبه منتشر شد، چکیده‌ای از ۳۸ مورد از صدها موردی که این شورا ثبت کرده، آمده است. به گفته این گروه، هدف از این گزارش «نگاهی به زندگی روزمره مسلمانان در آمریکاست که همچنان با تهدید مرگبار اسلام هراسی مواجه میشوند». در گزارش مذکور، افزایش جرایم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان در پی درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین در ماه می(اردیبهشت) به ثبت رسیده است. این گروه همچنین به افزایش حوادث علیه مساجد شامل تخریب و حمله فیزیکی اشاره کرده است. براساس این گزارش، خشونت علیه دانش‌آموزان مسلمان همچنان رو به افزایش است و برای نمونه به حادثه‌ای اشاره شده که در آن یک کودک مسلمان از طرف آموزگارش، «تروریست» خطاب شده و…

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مجموعه کاریکاتور/ مجسمه آزادی

آزادی بیان آمریکایی

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

زمزمه‌ها درباره «قریب‌الوقوع» بودن حمله به رفح- پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین نقطه جهان- که 60درصد جمعیت کل غزه در آن پناه گرفته‌اند، بالا گرفته است. به نظر می‌رسد آمریکا چراغ سبز حمله به این شهرِ یک‌میلیون و 400هزار نفری را به صهیونیست‌های وحشی داده است. کل غزه 2میلیون و400هزار نفر جمعیت دارد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.