سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پروفسور نیجریه‌ای: کشتار شیعیان نیجریه با دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت

پروفسور نیجریه‌ای: کشتار شیعیان نیجریه با دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت

پروفسور برجسته آفریقایی و از نزدیکان شیخ «ابراهیم زکزاکی» اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده، آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل اصلی کشتار شیعیان نیجریه و بعد از آن، حبس ظالمانه شیخ، به بهانه‌های واهی و در نهایت هم طولانی‌شدن این حبس هستند.

پروفسور «عبدالله دانلادی» معاون دانشکده علوم فیزیک و استاد دانشگاه ABU در نیجریه از برجسته‌ترین اساتید متخصص کامپوزیت پلیمر در قاره آفریقاست. او از علاقه‌مندان به شیخ زکراکی، رهبر معنوی شیعیان نیجریه، و همچنین راننده شیخ بوده است. دانلادی فارغ از جایگاه علمی بالای خود، تمام تلاش خود را معطوف به حمایت از زکزاکی کرده است.

این پروفسور برجسته اظهار داشت: «محمد بن‌ سلمان، ولیعهد آل‌سعود، در دیدارش با برخی از خبرنگاران تصریح کرده که این خودشان بودند که به بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه، دستور دادند که جنبش اسلامی را از بین ببرد و همچنین، برای تغییر در ایران و از بین بردن مذهب اهل‌بیت علیهم‌السلام دست‌به‌کار شوند. بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده، آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل اصلی در پس این فتنه، یعنی کشتار شیعیان نیجریه و بعد از آن، حبس ظالمانه شیخ به بهانه‌های واهی و در نهایت، طولانی‌شدن حبس او هستند.»

دانلادی افزود: دستگیری آیت‌الله شیخ «ابراهیم یعقوب زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه و نیز کشتاری که دولت این کشور به بهانه‌های مختلف علیه مردم آزادی‌خواه این کشور به راه‌انداخته و همچنین، محاکمه‌های صوری که تنها با هدف باقی نگه‌داشتن شیخ زکزاکی و همسرش در حبس برگزار شده است، همه و همه، با این هدف صورت گرفته است که بتوانند نه‌ تنها شیخ زکزاکی، بلکه‌اندیشه و تفکر این عالم برجسته شیعی را که در میان اهل تسنن و حتی مسیحیان نیجریه هم از جایگاهی عالی برخوردار است، از بین ببرند.

تظاهرات در نیجریه

این سخنان در حالی بیان شد که هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز دوشنبه در بخش‌هایی از این کشور، با برپایی تجمعاتی مسالمت‌آمیز، خواستار آزادی سریع شیخ زکزاکی و همسرش از زندان شدند. هواداران شیخ زکزاکی در «ابوجا» پایتخت نیجریه، با در دست داشتن دست نوشته‌ها و تصاویری از شیخ زکزاکی و شهدای جنبش اسلامی نیجریه، خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط وی و همسرش از زندان شدند. به گزارش شفقنا، از نکات حائز اهمیت دیگر در این تجمع مردمی، حضور بانوان محجبه در حمایت از شیخ زکزاکی و همسر وی بود.

گفتنی است، آذر ماه سال ۱۳۹۴ خودرو‌های نظامی ارتش نیجریه حسینیه شهر «زاریا» نیجریه را محاصره کردند و با یورش به این حسینیه، بیش از 1000 تن از نمازگزاران را به شهادت رسانده‌اند. به گفته شاهدان، ارتش نیجریه در این حمله، از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده کرده است. وقتی گلوله‌ها به مردم اصابت می‌کرد، به صورت ترکش در بدن آنها پخش می‌شد. بسیاری از مجروحان بعد از گذشت پنج سال و عمل‌های جراحی متعدد، هنوز با این ترکش‌ها زندگی می‌کنند. این حمله به منظور متوقف‌کردن مطالبه‌گری‌های مردم نیجریه و جلوگیری از گسترش محبوبیت رهبر شیعیان این کشور یعنی شیخ ا‌براهیم زکزاکی صورت گرفته است. در جریان این حمله، سه فرزند شیخ به شهادت رسیده‌اند و خود او نیز به شدت مجروح شده است. بعد از این حمله، ارتش نیجریه با یورش به خانه شیخ زکزاکی، او و سپس همسرش بانو «زینت‌الدین ابراهیم» را دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل کرده است. حسینیه زاریا نیز پس از این حمله، با بولدوزر‌های ارتش به صورت کامل ویران شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.