سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تازه‌ترین آمار تلفات و جنایات آل سعود در یمن منتشر شد

تازه‌ترین آمار تلفات و جنایات آل سعود در یمن منتشر شد

طبق جدیدترین آمار رسمی منتشر شده از تبعات تجاوز شش ساله ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن،43 هزار نفر از مردم این کشور کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین در این مدت ۱۳۹۳ مسجد، 500 هزار خانه و ۳۸۹ بیمارستان و درمانگاه تخریب شده است. برخی گزارش‌ها میزان خسارات و تلفات را بسیار بیشتر اعلام می‌کنند.

تجاوز شش ساله ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن باعث خلق یک تراژدی بزرگ شده و آمارهای تکان دهنده متعددی هم از جنایت‌های این ائتلاف در یمن منتشر شده به گونه‌ای که برخی مراکز تعداد کشته‌های این تجاوزگری را بیش از 100 هزار نفر اعلام کرده‌اند. اما مراکزی که آمارهای مستند از این جنایت منتشر کرده‌اند شمار تلفات این تجاوز را کمتر اعلام کرده‌اند. به بهانه دو هزارو صدمین روز تجاوز به یمن آمار تازه‌ای از جنایت‌های این ائتلاف منتشر شده که با وجود اینکه کمتر از آمارهای رسمی است اما باز هم «تکان دهنده» است. مرکز حقوق بشری «عین» که به بررسی و مستند‌سازی آخرین آمار از تلفات انسانی تجاوز به یمن می‌پردازد، در گزارشی از ۴۳ هزار و ۳۹۷ کشته و زخمی در طول ۲۱۰۰ روز گذشته خبر داده است.

به نوشته «سبأنت» و طبق این گزارش، 17 هزار و 42 یمنی تاکنون جان خود را از دست داده‌اند که ۲۳۸۹ نفر از آنها زن و ۳۸۰۴ تن دیگر کودک هستند. همچنین 26 هزار و 355 نفر نیز زخمی شده‌اند که از این میان ۲۸۰۱ نفر زن و ۴۱۲۸ تن دیگر کودک هستند. همچنین در پی حملات ائتلاف سعودی آمریکایی، چیزی بالغ بر ۵۶۹ هزار و 283 خانه، ۱۷۷ مؤسسه دانشگاهی و آموزش عالی، ۱۳۹۳ مسجد، ۳۹۹ مرکز گردشگری و ۳۸۹ بیمارستان و درمانگاه و ۱۰۹۹ مدرسه و آموزشگاه نیز تخریب شده‌است. بنابراین گزارش، ۱۳۳ مرکز ورزشی و ۷۵۰۰ مزرعه کشاورزی و ۲۵۴ اثر باستانی و ۴۷ مرکز رسانه‌ای نیز هدف قرار گرفته‌اند.

مرکز حقوق بشری «عین» در گزارش خود این را هم اعلام کرده که ائتلاف سعودی-آمریکایی به طور عامدانه، تأسیسات اقتصادی را هدف قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که ۱۱هزار و 365 مرکز تجاری، ۳۹۳ کارگاه، ۲۸۹ ایستگاه سوخت، ۴۱۱ مزرعه پرورش مرغ و ۴۶۳ قایق ماهیگیری، ۷۲۲۹ وسیه نقلیه، ۸۹۹ انبار غذا، ۳۹۲ مخزن سوخت، ۶۷۸ بازار تجاری را بمباران کرده است. همچنین در ۲۱۰۰ روز گذشته، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۵ ایستگاه برق، ۵۴۵ شبکه و ایستگاه ارتباط و ۲۱۸۱ مخزن آب ۲۹۷۴ ساختمان دولتی و ۴۴۹۰ جاده و پل بمباران شده‌اند.

سوء تغذیه کودکان

همچنین دکتر «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در سخنانی در کنفرانس سالانه پزشکی در صنعا درخصوص بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه در طب و جراحی کودکان سخن گفت. به نوشته المسیره، او گفت که بیش از نیمی از کودکان یمنی (بیش از ۴۰۰ هزار کودک) از سوءتغذیه در پی محاصره و جنگ رنج می‌برند و ائتلاف سعودی تا کنون بیش از ۳۸۰۰ کودک یمنی را به کام مرگ کشانده است و همزمان مراکز درمانی که از کودکان نگهداری می‌کنند را نیز هدف قرار می‌دهد. المتوکل همچنین گفت که هدف قرار‌دادن اتوبوس حامل دانش‌آموزان منطقه «ضحیان» (در سال ۲۰۱۸) که ۴۱ کودک کشته و ۵۷ کودک دیگر زخمی شدند، مثال زنده‌ای درخصوص حجم جنایات ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی است. او در ادامه از افزایش نارسایی‌های ژنتیکی در میان کودکان یمنی به علت سلاح‌هایی خبر داد که ائتلاف سعودی در جنگ استفاده می‌کند.

به گفته وی سازمان یونیسف برای ۷۰ بیمارستان فقط دو دستگاه تنفس مخصوص کودکان اهدا کرده است و دولت صنعا در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی سعی دارد تا آنها را به کمک‌های جدی‌تر وادار کند یا اینکه از آنها بخواهد تا اموال خود را به اسم یمن و برای هزینه سفرها و خودروها و هزینه‌های جاری خودشان هدر ندهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.