سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / توتال خسارت زد و رفت قرارگاه خاتم ساخت و تحویل داد

توتال خسارت زد و رفت قرارگاه خاتم ساخت و تحویل داد

از غرورآفرینی جوانان متخصص وطن تا انعکاس وارونه روزنامه های زنجیره ای مدعی اصلاحات !!

در شرایطی که توتال فرانسه بدون هیچ پیشرفتی در توسعه فاز 11 پارس جنوبی باز هم وزارت نفت را سر کار گذاشت، جوانان توانمند قرارگاه خاتم سپاه فاز دوم پالایشگاه خلیج‌فارس را تحویل دولت دادند.

روز پنجشنبه هفته گذشته فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان که با همت متخصصان ایرانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه به بهره‌برداری رسیده بود، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نفت افتتاح شد.
همزمان با بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و افزایش ظرفیت تولید بنزین، برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت، سازندگان ایرانی به دانش فنی طراحی و ساخت کاتالیست‌های تولید بنزین یورو 4 و 5 هم دست یافتند.
سانسور غرور ملی
اما این خبر غرورآفرین با اقدام هماهنگ رسانه‌های دولتی و زنجیره‌ای به گونه‌ای وارونه منعکس گردید.
روزنامه ایران، ارگان رسانه‌ای دولت در صفحه اول خود با سانسور عکس فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان مجری این طرح، تصویری از روحانی و وزیر ضعیف نفت منتشر کرد و تیتر خود را هم به یک موضوع حاشیه‌ای اختصاص داد.
روزنامه اطلاعات هم که این روزها به علت اقدام مشکوک اختصاص ستونی به مهاجرانی، وزیر فراری دولت اصلاحات تحت فشار افکار عمومی است، تصویر سردار عبداللهی را از صفحه یک خود حذف و تلاش کرد این موفقیت را به اسم روحانی سند بزند.
روزنامه‌های شرق، اعتماد، ابتکار، قانون، دنیای اقتصاد، آفتاب یزد و… هم موفقیت جوانان ایرانی را تاب نیاوردند و این خبر را از صفحه نخست خود سانسور کردند.
این اقدام هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای از آن جهت قابل تأمل است که اگر آنها خبر توانمندی جوانان ایرانی در حوزه انرژی را منعکس می‌کردند، ناچار می‌شدند در برابر تضعیف توان داخلی در سال‌های گذشته و امید بستن بی‌نتیجه به شرکتهای غربی همچون توتال پاسخگو باشند و همین تناقض باعث شد بر این موفقیت سرپوش بگذارند.
علاوه‌بر این برخی رسانه‌های وابسته که تحمل انتشار خبر موفقیت کارشناسان ایرانی قرارگاه خاتم‌الانبیاء را نداشتند، همزمان با افتتاح فاز دوم پالایشگاه، در اقدامی هدفمند تلاش کردند با انتشار در فضای مجازی و انتساب آن به خانواده سردار عبداللهی، موفقیت فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در هدایت این پروژه را با دروغ و تهمت آلوده کنند که وقتی بی‌ربط بودن این عکس با عبداللهی آشکار شد، این حربه نیز بی‌اثر گردید.👈

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ سرخ مثل قیصر

مؤمن به ولیّ، به غیر او کافر باش

کاریکاتور/کامرون با سوالی دربارۀ ایران آچمز شد

دیوید کامرون خبیث انگلیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.