سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هشدارهای مکرر این روزهای رهبر انقلاب درباره آفت ارتجاع

هشدارهای مکرر این روزهای رهبر انقلاب درباره آفت ارتجاع

طی دو ماه گذشته، رهبر انقلاب، چهار مرتبه درباره‌ی خطر و آفت اشرافی‌گری در جامعه، و مخصوصا در بین مسئولین کشور هشدار دادند.
1- اولین بار رهبر انقلاب در بهمن‌ماه سال گذشته، با برشمردن خطر ارتجاع چنین فرمودند: «من وظیفه دارم خطر را به مردم عزیزمان بگویم. ما اگر به سمت اشرافی‌گری حرکت کردیم، این رفتن به سمت ارتجاع است.»
2- حدود یک ماه بعد، رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، بار دیگر بر این مسئله تأکید کردند: «یک کار دیگر که آن هم از لحاظ اهمّیت از این تبلیغ اگر مهم‌تر نباشد – که به گمان ما مهم‌تر هم هست – کمتر نیست، عملِ خود ما است؛ نه عملی که حتماً جلوی چشم مردم باشد؛ نه، عملِ درست ما تأثیرش را می‌بخشد؛ ترک گناه، ترک دنیاپرستی، ترک اشرافی‌گری…»
3- یک هفته بعد، رهبر انقلاب، در اولین بیانات خود در سال ۹۷ مجددا به آسیب اشرافی‌گری در جامعه اشاره کرده و فرمودند: «ما در سبک زندگی مشکلاتی داریم: یکی از مشکلات ما اشرافی‌گری است.»
4- نهایتا اینکه چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته نیز این موضوع را مطرح کرده و سیره‌ی امام خمینی را، پرهیز از اشرافی‌گری و حفظ روحیه‌ی ساده‌زیستی عنوان کردند: «فساد در بسیاری از موارد ناشی از روحیه‌ی زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی است. اینکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زی‌طلبگی و داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.»

🔹روحیه‌ی اشرافی‌گری از نظر امام خمینی(ره) نیز آنقدر آفت بزرگی بود که در صورت مبتلا شدن مسئولان به آن، باید فاتحه‌ی کشور را خواند.
🔹روزى که مسئولان ما «آن خوى کوخ‌نشینى بیرون برود و به کاخ‌نشینى توجه بکند، آن روز است که انحطاط براى خود و براى کسانى که با او تماس دارند پیدا مى‌شود. آن روزى که… خوى ارزنده‌ی کوخ‌نشینى بیرون برود، آن روز است که ما براى این کشور باید فاتحه بخوانیم.»
🔹باری، اشرافی‌گری آفت انقلاب است و مسئولان همواره در خطر مبتلا شدن به این ارتجاع قرار دارند. راه‌حل فائق آمدن بر آن هم یک چیز است: بازگشت به روحیه‌ی مسئولان دهه‌ی شصت.
🔹برای همین هم بود، که رهبر انقلاب در دیدار نوروزی با برخی از مسئولان کشوری، به این نکته اشاره کرده و فرمودند: «خیلی از شماها از اوایل انقلاب در میدان فعالیت‌های انقلابی بوده‌اید، یعنی دهه‌ی ۶۰ را به خوبی درک کرده‌اید. [آیا] یادتان هست احساسات خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست رفتار خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست بی‌اعتنایی به مال را که در آن دهه داشتید؟ اهتمام به خدمت را که در آن دهه داشتید؟ یادمان می‌رود؛ این اشکال کار است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ سرخ مثل قیصر

مؤمن به ولیّ، به غیر او کافر باش

کاریکاتور/کامرون با سوالی دربارۀ ایران آچمز شد

دیوید کامرون خبیث انگلیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.