سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جهانگیری۹۸: شاید مجبور شویم برخی کالاها را کوپنی کنیم

جهانگیری۹۸: شاید مجبور شویم برخی کالاها را کوپنی کنیم

جهانگیری راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور در دولت دهم را در برکناری مسئولین دولت می‌بیند، اما در دولتی که مورد حمایت جریان متبوعش است و معاون اولی آن را هم بر عهده دارد، ترجیح می‌دهد بجای استعفا و از مسئولیت، کالاهای اساسی مردم را کوپنی کند.

«شاید مجبور شویم در برخی کالا‌ها به سمت سهمیه بندی و کوپنی شدن پیش برویم.» این را جهانگیری در بازدید اخیرش از نمایشگاه کتاب گفته است. به گفته جهانگیری، این نظری است که در دولت طرفدار دارد.

این سخنان جهانگیری مبنی بر کوپنی کردن کالاهای اساسی مردم آنهم به خاطر شرایط بد اقتصادی در حالی است که وی در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم که بعنوان کاندیدای پوششی روحانی ایفای نقش کرد، قول داده بود که اگر حسن روحانی مجدداً توسط مردم انتخاب شود، با حل و فصل مشکلات اقتصادی، دیگر کسی دغدغه معیشتی نخواهد داشت.

جهانگیری در ایام انتخابات گفته بود: «اگر ما پیروز بشویم با اجرای موفق برنامه هامان، دیگر هیچ کسی در ایران سر گرسنه زمین نخواهد گذاشت، هیچ کارتن‌ خوابی دیگر نخواهد بود، هیچ کودک کاری نخواهیم داشت…»

دانلود فیلم 

معاون اول روحانی در بخشی از مناظرات ایام انتخابات نیز با بیان اینکه «مردم يادتان هست وضعيت اقتصاد چگونه بود، دارو پيدا نمی شد، كره، پنير و شير خشک پيدا نمی شد. سيلوهای گندم خالی بود؟ يادتان هست برخی شب ها در صف بانک ها می‌خوابيديد تا صبح چند سكه بخريد؟ اما شما مشكلات را می‌توانيد حل كنيد. شما هر وقت به صحنه آمديد تهديدات را برطرف كرديد»، به طور تلویحی بهبود اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی مردم را مشروط به پیروزی روحانی و در کل اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دانست.

دانلود فیلم 

جدای از اینها، اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری در همان زمان از حل گرانی و تورم خبر داده و گفته بود که «امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرفی نمی‌زند… چون کاری شد کارستان. رئیس‌جمهور خودش وقت گذاشت. هفته‌ای 2 جلسه اقتصادی. رونق شروع شده، رشد اقتصادی در سال جاری بالا رفته…»

جهانگیری درحالی از کوپنی کردن کالاهای زندگی مردم خبر می‌دهد و می‌گوید که این نظریه مورد قبول دولت است که در همان مناظرات انتخاباتی سینه سپر کرده و با افتخار می‌گفت: «مشکلات بزرگی را حل کردیم. ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداندیم. مگر یادتان رفته لحظه ای نرخ ارز عوض می شد. لحظه ای قیمت کالا ها عوض می شد…»

اکنون که دولت دوم روحانی به نیمه های راه خود رسیده است، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نه تنها نسبت به قبل بهبودی نیافته که اوضاع کنونی مردم به خاطر سوء مدیریت ها و وعده هایی عمل نشده که صرفاً جنبه شعاری داشته است، به مراتب بدتر هم شده است.

بنا به گفته خود اسحاق جهانگیری، روحانی و کابینه‌اش که در تحقق شعار های خود در ایام انتخابات نا کام مانده اند باید متوجه باشند که «وعده های تو خالی موجب ناامید شدن مردم می شود.» کمااینکه این نا امیدی مردم از دولت بی عمل همین امروز نیز قابل مشاهده است.

با مطرح شدن بحث کوپنی شدن کالاهای زندگی مردم، آنهم علیرغم همه شعار های روحانی و جهانگیری، توخالی بودن وعده ها و بی تدبیری دولت در حل مشکلات کشور بیش از پیش برای جامعه به اثبات رسید.

فارغ از اینها جالب است بدانید که اسحاق جهانگیری که اکنون برون رفت از مشکلات اقتصادی امروز را در کوپنی کردن کالاها می‌داند، در اردیبهشت 96 و در مستند انتخاباتی خود گفته بود «سال ۹۱ که قیمت دلار آسانسوری بالا میرفت، نامه به مقام معظم رهبری نوشتم، گفتم من که از بیرون دارم به کشور نگاه میکنم و هیچ مسوولیتی ندارم، الان وقت عوض شدن همه مسئولان اقتصادی دولت است.»

دانلود فیلم 

به عبارتی دیگر جهانگیری راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور در دولت دهم را در برکناری مسئولین دولت می‌بیند، اما در دولتی که مورد حمایت جریان متبوعش است و معاون اولی آن را هم بر عهده دارد، ترجیح می‌دهد بجای استعفا و از مسئولیت، کالاهای اساسی مردم را کوپنی کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تحریم کالاهای اسرائیلی توسط پسرک دهه نودی‌

دستمریزاد به این تربیت.

ناجوانمردی جهانگیری در حق نظام و مردم +جزئیات

حقیقتا اگر نام آقای جهانگیری را از ابتدای پاسخ سؤال خبرنگار شرق حذف کنیم؛ چه بسا مخاطب فکر کند که یکی از سران اپوزسیون خارجی و یا یک دشمن نظام چنین سخنانی را بر زبان رانده است!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.