سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بازگشت شرکت آدم‌کش «بلک واتر» به عراق!

بازگشت شرکت آدم‌کش «بلک واتر» به عراق!

شرکت جنایتکار و بد نام «بلک ‌واتر»، که برای وزارت دفاع آمریکا کار می‌کند، یک شرکت تابعه در شهر «بصره» عراق تشکیل داد.

پایگاه خبری «بازفید» طی گزارشی مستند اعلام کرد، شرکت موسوم به «مشاوره لجستیک مرزی دی‌ام‌سی‌سی» که ازشعبه‌های شرکت بلک واتر است و « اریک پرینس» ریاست آن را به عهده ‌دارد، به عنوان شرکتی خارجی، در وزارت تجارت عراق به ثبت رسیده و مقر آن، شهر بصره است.

به گزارش ایسنا، بصره یک منطقه غنی از نفت در جنوب عراق بوده و در نزدیکی مرزهای ایران و کویت قرار دارد. بی‌دلیل نبود که اریک پرینس فروردین گذشته طی مصاحبه‌‌ای با الجزیره، گفته بود که شرکتش حامی تعاملات ‌ نفتی میان عراق و پاکستان است.

آمریکا برای فرار از پیامد‌های حقوقی ارتکاب جنایت در کشورهای مختلف، از شرکت‌های پیمانکار برای اینگونه اهداف خود، استفاده می‌کند.

سابقه بلک واتر

مزدوران شرکت امنیتی- آمریکایی بلک ‌واتر جنایات زیادی را در عراق و افغانستان مرتکب شده‌اند. از جمله این جنایت‌ها که به دست عناصر بلک واتر رقم خورده، در سپتامبر ۲۰۰۷ (شهریور 1385) رخ داده است. به دنبال این جنایت، فعالیت بلک واتر در عراق ممنوع شد.

در ارتباط با این اتفاق، یک دادستان آمریکایی اعلام کرده بود: کشتار غیرنظامیان عراقی توسط نیروهای شرکت بلک واتر، اقدامی جنایتکارانه بوده و افراد کشته شده، به هیچ وجه تهدید به حساب نمی‌آمده‌اند.

ماجرا از این قرار بوده که چهار نفر از مزدوران شرکت بلک واتر در تاریخ 16 سپتامبر سال 2007 (25 شهریور 1385) که در حال حافظت از یک مقر دیپلماتیک آمریکایی بوده‌اند، ناگهان به سمت افراد غیرمسلح، از جمله کودکان و زنان، شلیک کرده‌اند. این تیراندازی مرگ 14 نفر و جراحت 18 تن دیگر را به دنبال داشته است. وقوع این حادثه باعث شد که انزجار و نفرت مردم عراق نسبت به آمریکایی‌ها افزایش یابد.

شرکت آمریکایی بلک واتر که در سال 2011 نام خود را به «آکادمی» تغییر داده، حدود 195 عملیات تروریستی در عراق انجام داده و بیش از صدها نفر غیرنظامیان عراقی را به خاک و خون کشیده است. در افغانستان نیز پرونده بلک واتر به شدت سیاه است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

علت خلقت نوری حضرت زهرا (سلام الله علیها) قبل از خلقت عالم و آدم

خلقت نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از خلقت آدم علیه السلام و قبل از خلقت آسمان ها و زمین است. حال باید محققانه به این پرسش پاسخ داد که علت بیان این معارف از سوی اهل بیت وحی چیست؟

بازگشت پول نفت ۳ برابر سال ۱۴۰۰

آمارهای منتشر شده از عملکرد بودجه نشان می‌دهد که در چهار ماهه نخست امسال میزان بازگشت پول سه برابر مدت مشابه آخرین سال دولت روحانی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.