سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بازگشت پول نفت ۳ برابر سال ۱۴۰۰

بازگشت پول نفت ۳ برابر سال ۱۴۰۰

آمارهای منتشر شده از عملکرد بودجه نشان می‌دهد که در چهار ماهه نخست امسال میزان بازگشت پول سه برابر مدت مشابه آخرین سال دولت روحانی است.

 براساس آمارهای منتشر شده از عملکرد بودجه، در چهار ماهه نخست امسال میزان درآمد نفتی محقق شده ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۵۹ درصدی و نسبت به چهار ماهه نخست ۱۴۰۰ حدود شش برابر شده است.

البته به دلیل تغییرات نرخ تسعیر ارز، شاید این مقایسه چندان منطقی نباشد بر همین اساس شاخص دیگر که می‌تواند وضعیت تحقق نفت در بودجه را بهتر نشان دهد، میزان تحقق از کل بودجه نفتی سالانه است.

در این شاخص نیز آمارهای سازمان برنامه نشان می‌دهد وضعیت بازگشت پول نفت بسیار بهتر از سال ۱۴۰۰ است. درحالی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ فقط پنج و نیم درصد از درآمد نفتی سالانه محقق شده بود که این میزان در سال ۱۴۰۲ به حدود 18 درصد رسیده است. به عبارتی، نسبت بازگشت پول در سال جاری سه برابر مدت مشابه آخرین سال دولت روحانی است.

قابل ذکر است طبق توضیحات رئیس‌سازمان برنامه، فروش روزانه نفت ایران امسال به یک میلیون و 400 هزار بشکه رسیده اما دلیل اینکه فقط حدود 18 درصد از آن طی چهار ماهه محقق شده این است که در اختیار قرار گرفتن درآمدهای نفتی توسط سازمان برنامه به‌دلیل شرایط تحریم، زمان‌بر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی ایران در دولت رئیسی ۲.۵ برابر شد

رشد اقتصادی ایران در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته

۱۵ میلیارد دلار درآمد سالانه  با افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت

افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت، ۱۵ میلیارد دلار به درآمد سالانه کشور اضافه خواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.