سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است

تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است

وزیر امور خارجه گفت: تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در چهارمین همایش بررسی راهکارهای دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی در محل سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه چیز دنیا غرب نیست. امروز دنیا غرب محور نیست. وارد جهان پساغربی شده‌ایم.

ظریف ادامه داد: امروز علم، فناوری، تکنولوژی، استقلال، باور و اعتماد عمومی پایه قدرت هستند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته عربستان ۶۷ میلیارد دلار و امارات ۲۲ میلیارد دلار سلاح خریداری کردند. نفوذ از جای دیگری نشات می‌گیرد. تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما موضوع دعوا نیستیم ما خودمان بازیگر و کنشگر هستیم.

ظریف عنوان کرد: وجه ممیزه جمهوری اسلامی، استقلال است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خود را تولید می‌کنیم، مصرف نمی‌کنیم. ۱۰۰ میلیارد دلار به منطقه ما سلاح فروختند. کل هزینه نظامی ما به شمول پول حقوق پرسنل، کل بازنشستگی نیروهای مسلح روی هم ۱۶ میلیارد دلار است. کل بودجه نظامی ایران ۱۶ میلیارد دلار زیر چهار هزار تومانی است. چرا این‌قدر از ایران نگران هستند چون ما امنیت و پیشرفت خود را از درون می‌گیریم. ناملایمات، مشکلات و فساد متاسفانه هست.ما امیدمان به مردممان وخودمان است، خودباوریم و باور کردیم می‌توانیم و چون باور کردیم خیالمان از آینده راحت است.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه با بیان اینکه دنیا دیگر غرب محور نیست، اظهار داشت؛ دنیا عوض شده و مردم ما برای کشور استقلال آفریدند این استقلال با قدرت علمی شما بارور شده و بارورتر هم خواهد شد.

آقای ظریف تاکید کرده است که تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است و دنیا دیگر غرب محور نیست. این اظهارنظر در حالی است که متاسفانه دولت همچنان دلخوش به برجام اروپایی و گرفتن بهانه از آمریکاست!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ سرخ مثل قیصر

مؤمن به ولیّ، به غیر او کافر باش

کاریکاتور/کامرون با سوالی دربارۀ ایران آچمز شد

دیوید کامرون خبیث انگلیسی

2 دیدگاه

  1. صادقانه شما بگویید
    سخنان دیروز این حضرات را قبول کنیم که می گفتند:
    آمریکا کدخدای جهان است و بر دنیا نظم نوین حاکم شده و اگر کسی چنین نیندیشد، مرتجع است!…
    حتی زمانیکه آمدند فقط با آمریکایی ها جلسه گذاشتند و عملا اروپا را حذف کردند! با افتخار می گفتند:
    در نظم نوین جهانی که فقط یک رهبر دارد، اروپا کاره ای نیست، ما قدرتمندی هستیم که تنهایی با ابرقدرت جهان مستقیم صحبت می کنیم و نمی ترسیم و با هم دوست هستیم و رابطه گرگ و میش بین مانیست لذا صبحانه و نها و شام کاری باهم می خوریم … حسودها بروند به جهنم!
    حتی بخود ژنرال لقب می دادندو می گفتند:
    دولتمردان قبل از خودشان نظام بین الملل را نمی شناختند و بی سواد بودند و …
    یا این سخنان امروز این حضرات را باید باور کنیم؟ و به هرچه باز آمریکا و متحدانش یعنی اسراییل و عربستان می گویند سر خم کنیم! و پیمان های ظالمانه را قبول کنیم که بر این پیمانها اسراییل و عربستان ضد بشر قانوناً ناظر هستند…
    چرا ملت ما را بی شعور و فراموشکار می دانند؟
    و خود را قهرمان دروغگویی و فریب می پندارند!

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    برای ظریف و هم پاله هایش باید قرآن بخوانید:
    سوره آل عمران:
    قُلْ يا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلي کَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَکُمْ أَلاّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَيْئًا وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضًا أَرْبابًا مِنْ دُونِ اللّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنّا مُسْلِمُونَ (64آل عمران)
    بگو: «اي اهل کتاب! بياييد به سوي سخني که ميان ما و شما يکسان است؛ که جز خداوند يگانه را نپرستيم و چيزي را همتاي او قرار ندهيم؛ و بعضي از ما، بعضي ديگر را -غير از خداي يگانه- به خدايي نپذيرد.» هرگاه (از اين دعوت،) سرباز زنند، بگوييد: «گواه باشيد که ما مسلمانيم!»
    يا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تُحَاجُّونَ في إِبْراهيمَ وَ ما أُنْزِلَتِ التَّوْراةُ وَ اْلإِنْجيلُ إِلاّ مِنْ بَعْدِهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ (65)
    اي اهل کتاب! چرا درباره ابراهيم، گفتگو و نزاع مي‏کنيد (و هر کدام، او را پيرو آيين خودتان معرفي مي‏نماييد)؟! در حالي که تورات و انجيل، بعد از او نازل شده است! آيا انديشه نمي‏کنيد؟!
    ها أَنْتُمْ هؤُلاءِ حاجَجْتُمْ فيما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَاجُّونَ فيما لَيْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ اللّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (66)
    شما کساني هستيد که درباره آنچه نسبت به آن آگاه بوديد، گفتگو و ستيز کرديد؛ چرا درباره آنچه آگاه نيستيد، گفتگو مي‏کنيد؟! و خدا مي‏داند، و شما نمي‏دانيد.
    ما کانَ إِبْراهيمُ يَهُودِيًّا وَ لا نَصْرانِيًّا وَ لکِنْ کانَ حَنيفًا مُسْلِمًا وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکينَ (67)
    ابراهيم نه يهودي بود و نه نصراني؛ بلکه موحّدي خالص و مسلمان بود؛ و هرگز از مشرکان نبود.
    إِنَّ أَوْلَي النّاسِ بِإِبْراهيمَ لَلَّذينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ اللّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنينَ (68آل عمران)
    سزاوارترين مردم به ابراهيم، آنها هستند که از او پيروي کردند، و (در زمان و عصر او، به مکتب او وفادار بودند؛ همچنين) اين پيامبر و کساني که (به او) ايمان آورده‏اند (از همه سزاوارترند)؛ و خداوند، ولي و سرپرست مؤمنان است.
    صدق الله العلی العظیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.