سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مشکل امروز کشور گفت‌وگوی ملی است یا فراموشی دولت‌مردان؟

مشکل امروز کشور گفت‌وگوی ملی است یا فراموشی دولت‌مردان؟

باید از جهانگیری پرسید که مردم به چه چیزی اعتراض دارند؟ جز این است که عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی روحانی و عدم عمل به آن شعار های ایام انتخابات که اکنون بیش از پیش ثابت شده است که تاریخ مصرفشان محدود به همان ایام بوده، موجب نارضایتی مردم شده است؟
«والله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور راه‌حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم.» این جملات را حسن روحانی پس از ثبت نام در انتخابات، در حضور رسانه ها و در برابر چشمان ملت گفت و قسم جلاله خورد که مشکلات کشور قابل حل است.

فیلم صحبت‌های روحانی در سال 92| دانلود فیلم 

به گزارش رجانیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی، صبح سه شنبه‌ای که گذشت، در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی (ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی) به سخنرانی پرداخت. جهانگیری در بخشی از صحبتهایش با اشاره به وظایف ارکان نظام گفت: «دولت، مجلس، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام هر کدام به سهم خود در حیطه اختیارات و وظایف شان در برابر تصمیماتی که در مورد سرنوشت یک ملت و کشور می گیرند باید پاسخگو باشند.»

جهانگیری درحالی از وظایف قوا برای حل مشکلات کشور و مردم می‌گوید که وعده ها و شعار های انتخاباتی او و روحانی، هنوز از اذهان جامعه پاک نشده است. وعده هایی که جهانگیری تحقق آنها را منوط به پیروزی تفکر متبوعش در انتخابات می‌دانست. او هیچ شرطی جز پیروزی خودشان در انتخابات برای تحقق وعده‌ها قائل نبود. آن روز نه خبری از لزوم پاسخگویی ارکان دیگر کشور بود و نه بحثی از لزوم گفتگوی ملی!

اسحاق جهانگیری که اکنون قوای سه گانه را ملزم به انجام وظایف برای حل مشکلات می‌داند، در ایام انتخابات ریاست جمهوری طی مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر ما پیروز بشویم با اجرای موفق برنامه هامان، دیگر هیچ کسی در ایران سر گرسنه زمین نخواهد گذاشت، هیچ کارتن‌ خوابی دیگر نخواهد بود، هیچ کودک کاری نخواهیم داشت.»

صحبتهای جهانگیری | دانلود فیلم 

جهانگیری در بخشی دیگر از سخنرانی خود در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی، از مسئولیت نهاد های حاکمیتی که در راس آنها قوه مجریه قرار دارد گفته و عنوان کرده بود: «امروز نهادهای حاکمیتی مسئولیت تاریخی و مهمی برعهده دارند و پیش نیاز هر اقدام این است که همه نهادها در چارچوب وظایفی که قانون اساسی تعیین کرده عمل کنند.»

بر حسب این گفته‌ها امروز جهانگیری باید پاسخ دهد که آیا دولت به وعده های خود که اجرایی کردن آن وظیفه‌اش می‌باشد، عمل کرده است یا خیر؟ او باید پاسخ دهد که آیا در سال 96، 950 هزار شغل مطمئنی که وعده‌اش را داده بود، عملی شده است یا خیر؟

وعده ایجاد 950 هزار شغل | دانلود فیلم 

البته انتظاری از آقای روحانی نمی‌رود که به وعده هایش جامه عمل بپوشاند. چرا که به گفته خودش «خیلی وعده ها را به ما داده بودند. همه اولش از این وعده ها می‌دهند. اما بعد چه؟»

علاوه بر اینها، جهانگیری در قسمتی دیگر از سخنرانی خود به اعتراضات مردم به وضع موجود نیاز اشاره کرده و گفت: «امروز در مقطعی قرار داریم که بشدت نیازمند گفت و گو میان نخبگان و حکومت و نیز گفت و گو میان مردم و حکومت هستیم و حتی اگر مردم اعتراضی نسبت به شرایط دارند،باید اعتراض آنها شنیده شود زیرا تنها در صورتی که مردم در صحنه حضور داشته باشند قادر خواهیم بود از مشکلات و تنگناها عبور کنیم.»

معاون اول رئیس جمهور تلویحاً و با شعار نخ نما شده «گفتگوی ملی» که به رفع حصر سران فتنه اشاره دارد، راه حل مشکلات اقتصادی کشور را در رفع حصر می‌دانند!

باید از جهانگیری پرسید که مردم به چه چیزی اعتراض دارند؟ جز این است که عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی روحانی و عدم عمل به آن شعار های ایام انتخابات که اکنون بیش از پیش ثابت شده است که تاریخ مصرفشان محدود به همان ایام بوده، موجب نارضایتی مردم شده است؟

آیا رفع حصر کمکی به بهبود شرایط اقتصادی کشور می‌کند؟ درحالی که دولت نه برنامه‌ای برای حل مشکلات دارد و نه عزمی در دولتی ها مشاهده می‌شود.

اسحاق جهانگیری به گونه‌ای از توجه به مطالبات مردم و وظایف قوا صحبت می‌کند که گویی اکنون نه روحانی رییس جمهور است و نه او معاون اول ریاست جمهوری که به نوعی مهم ترین مقام پس از ریاست جمهوری می‌باشد. به نظر می‌رسد اکنون بیش از آن که جامعه نیاز به گفتاردرمانی و حاشیه‌سازی روزانه داشته باشد، نیازمند آن است که دولت‌مردان شعارها و وعده‌های انتخاباتی خود را فراموش نکنند و در فرصت محدودی که از دولت دوازدهم باقی مانده، ولو درصدی کوچک از وعده‌هایشان را عملی کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ سرخ مثل قیصر

مؤمن به ولیّ، به غیر او کافر باش

کاریکاتور/کامرون با سوالی دربارۀ ایران آچمز شد

دیوید کامرون خبیث انگلیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.