سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جهانگیری: می‌خواهیم دامن نظام را از فساد پاک کنیم

جهانگیری: می‌خواهیم دامن نظام را از فساد پاک کنیم

باید از جناب جهانگیری سوال کرد که آیا واقعا با دستمال کثیف می‌شود فساد را ازبین برد؟! یا اصلا به واقع جناب جهانگیری به دنبال «پاک کردن فساد از نظام اسلامی» بوده‌اند؟ اگر واقعا این‌گونه است پس چرا پرونده محکومیت شخص اسحاق جهانگیری لاپوشانی می‌شود؟! و یا به چه دلیل ایشان فساد برادر خود را نادیده گرفته و به قوه قضائیه انگ سیاسی‌کاری می‌زند؟
از قدیم الایام معروف بوده که اگر آب سربالا برود قورباغه ابوعطا می‌خواند. معنی آن هم مشخص است. آب سربالا نمی‌رود! یعنی نمی‌تواند برود، اگر رفت آن موقع توقع ابوعطا خواندن از قورباغه‌ها هم دور از ذهن نیست. حالا این شده مَثَل این روزهای سیاست. کسانی که هنوز پرونده تخلف‌ خودشان و خانواده‌شان باز است از مبارزه با فساد دَم می‌زنند. مثالش هم همین آقای جهانگیری خودمان. مبارزه با فساد با دستمال کثیف نمی‌شود، اگر شد آن موقع قورباغه‌ها هم ابوعطا می‌خوانند.

 

به گزارش رجانیوز اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی در جدیدترین اظهارات خود دوباره مدعی مبارزه با فساد شده است. او سه شنبه دوم بهمن در در آئین افتتاح کارخانه فولادسازی بردسیر گفته است:

« عده‌ای رانتخوار ممکن است خودشان را قاطی مدیران دولتی کرده و از موقعیت خود سوءاستفاده کنند اما این افراد با قاطعیت حذف خواهند شد.باید نظام اسلامی را از فساد پاک کرد و این کار را انجام می‌دهیم.» 

 

جناب جهانگیری به چند علت دارد با مردم مزاح می‌کند. که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. 

 

 

تخلفات میلیاردی جناب معاون اول!

 

سال 94 بود که یک خبر مهم از اسحاق جهانگیری به سرتیتر خبرها تبدیل شد.ماجرا از این قرار بود که روزنامه 9دی و رجانیوز به انتشار اسنادی پرداخته بودند که ثابت می‌کرد آقای جهانگیری به جهت اقدامات و تخلفات میلیاردی خود در دوران تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت محکوم به بازگشت وجه و انفصال از خدمات دولتی شده است. 

 

اصل این ماجرا هم باز می‌گشت به گزارشی که سال 93 روزنامه رسالت از فساد میلیاردی آقای معاون اول رو کرده بود. این روزنامه در یادداشتی با اشاره به ادعاهای مکرر اسحاق جهانگیری درباره تخلفات و مفاسد دولت قبل، اشاره‌ای به پرونده تخلف وی کرده بود.

 

در مطلب روزنامه رسالت به طور گذرا آمده بود:

 «آقاي رحماني فضلي در زمان تصدي خود در ديوان محاسبات كه تخلف آقاي جهانگيري هنگام تصدي وزارت صنايع در سنوات 81 تا 84 را در پرونده 841/418/2ط/ي به تاريخ 20/10/89 در رصد داشته و دريافت و پرداخت‌هاي خلاف قانون منتهي به تضييع حقوق دولت را به مبلغ 60.825.378.000 رصد کرده است.»

 

بعد از شکل گیری جو رسانه‌ای محمدباقر نوبخت که آن زمان سخنگوی دولت محسوب می‌شد، در رسانه‌ها حاضر شد و به صورت جدی این مسئله را تکذیب کرد. بعد از تکذیب دولت دفتر معاون اول رییس جمهور نیز این مسئله را تکذیب کرد. 

 

این تکذیبیه ها در صورتی اعلام شده بود که سند و حکم اسحاق جهانگیری درباب تخلف میلیاردی او منتشر شده بود. آنطور که در متن حکمی (که دفتر جهانگیری تلاش کرده اصل آن را انکار کند) آمده اسحاق جهانگیری به عنوان متهم ردیف اول، در جریان رسیدگی به پرونده تخلف میلیاردی مربوط به وزارتش در دولت اصلاحات با وجود دعوت هیئت مستشاری دیوان محاسبات، از حضور در جلسات هیئت برای توضیح درباره تخلف خویش خودداری کرده است. بنابراین دیوان محاسبات با توجه به استنکاف جهانگیری، اقدام به صدور رای محکومیت وی کرده است. 

 

 

 

 

 

 

 

البته آقای جهانگیری در مقابل پرسش‌ رسانه‌ها درباره‌ی حکم خود سکوت نکرده و در جواب از روزنامه 9دی و سایت رجانیوز شکایت رسمی کرد. این تنها اقدام جهانگیری در برابر حکمی بود که سندش را رسانه‌ها منتشر کرده بودند.

 

 

تخلفات خانوادگی!

 

البته تخلف‌های خانواده جهانگیری تنها به اسحاق ختم نمی‌شود. برادر کوچکتر او مهدی جهانگیری نیز سال گذشته به اتهام فساد مالی دستگیر شده بود. چندی بعد رسانه‌ها خبر دادند که مهدی جهانگیری به واسطه لابی سنگین اطرافیانش وثیقه خود را از 6هزار میلیارد تومان به هزارمیلیارد تومان کاهش داده است.

 

 

 

 

یکی از سوالات مهمی که درباره مهدی جهانگیری مطرح بود این بود که چگونه کسی می‌تواند از جایگاه یک معاون مستعفی در سازمان میراث فرهنگی، در عرض چند ماه به چنان ثروتی برسد که بزرگ‌ترین هلدینگ فعال در عرصه گردشگری (با حوزه فعالیت متنوع در بانکداری، امور مالی، نفت و پتروشیمی و …) را راه‌اندازی کند؟ آیا جز فساد و رانت چیز دیگری می‌توان برای آن متصور بود؟

 

 

 

 

البته فسادهای خانوادگی تنها به جهانگیری ختم نمی‌شود. در آمدن سروصدای فسادهای کلان در وزارت نفت و پارتی‌بازی‌های وزیر کشور نیز از همین دست مفاسدی است که دامن دولت را گرفته است. البته گل سر سبد رانت و ویژه‌خواری دولت روحانی، حسین فریدون برادر حسن روحانی است. او نیز بعد از به قدرت رسیدن روحانی به ثروتی کلان رسید و در بزرگترین اتفاقات سیاسی کشور مانند مذاکرات هسته‌ای حضور ویژه داشت.

 

 

 

 

بنابراین سخنان آقای جهانگیری درباب مبارزه با فساد تا امروز تنها در حد سخنرانی مانده و تلاشی هم برای تحقق آن صورت نگرفته است.

 

لازم به ذکر است که در سال 93 همایشی برگزار شد به نام «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد». در جریان شکل‌گیری آن همایش آقای جهانگیری از رهبر معظم انقلاب خواسته بود که پیامی برای آن همایش بنویسند.

 

رهبری نیز در پاسخ به نامه جهانگیری مرقومه‌ای صادر کردند. ایشان خطاب به آقای جهانگیری و مسئولان نوشته بودند:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم. نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

 

همانگونه که می‌شد حدس زد، هیچ اقدام عملی درباب مبارزه با فساد از طرفی آقای جهانگیری انجام نشد و مقابله با فساد تنها در برگزاری سمینارها خلاصه شد. البته گفته شد که آقای جهانگیری خود و برادرش مشمول فساد اداری می‌شوند. بنابراین باید از جناب جهانگیری سوال کرد که آیا واقعا با دستمال کثیف می‌شود فساد را ازبین برد؟! یا اصلا به واقع جناب جهانگیری به دنبال «پاک کردن فساد از نظام اسلامی» بوده‌اند؟ اگر واقعا این‌گونه است پس چرا پرونده محکومیت شخص اسحاق جهانگیری لاپوشانی می‌شود؟! و یا به چه دلیل ایشان فساد برادر خود را نادیده گرفته و به قوه قضائیه انگ سیاسی‌کاری می‌زند؟ اگر آقای جهانگیری به دنبال مبارزه با فساد است به او توصیه می‌کنیم ابتدا از خانواده جهانگیری و روحانی فساد زدایی شده تا دامن نظام اسلامی خیلی سریع‌تر از فساد مسئولان پاک شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ سرخ مثل قیصر

مؤمن به ولیّ، به غیر او کافر باش

کاریکاتور/کامرون با سوالی دربارۀ ایران آچمز شد

دیوید کامرون خبیث انگلیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.