سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وقتی عامل بتن‌ریزی در صنعت هسته‌ای طلبکار عزت ملت ایران می‌شود

وقتی عامل بتن‌ریزی در صنعت هسته‌ای طلبکار عزت ملت ایران می‌شود

اید گفت اکبر صالحی یک سیاست‌مدار فراموش‌کار است. سیاستمدار حزب بادی که قبل از برجام و برای تصویب برجام قسم دروغ می‌خورد و بعد از شکست خوردن آن مقاومت را رمز پیروزی عنوان می‌کند! از تلخ کامی ملت در بازی‌های سیاسی سخن می‌گوید درحالی که سراسر این سال‌ها جز سیاسی‌کاری و قسم دروغ از او دیده نشده است.

علی اکبر صالحی که برای اقناع مجلسی‌ها در مورد برجام قسم جلاله خورده بود که شهادت می‌دهم والله در مسائل هسته‌ای با کندی و توقف مواجه نخواهیم بود در جدیدترین اظهاراتش مدعی شده که مردم شهد عزت را نچشیده‌اند.

به گزارش رجانیوز صالحی از آن دست انسان‌هایی است که در جهت باد حرکت می‌کند. چه آن زمان که در دولت احمدی‌نژاد وزیر امور خارجه بود و چه در دوران روحانی که رییس سازمان انرژی اتمی شد و یک‌تنه صنعت هسته‌ای کشور را به باد نیستی داد. او را می‌توان در کنار دوستانش ابن‌الزمان‌های حزب باد دانست.

صالحی اما روز یک‌شنبه 30 دی‌ماه در نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» جمله‌ای قابل تامل بیان کرده، او گفته است:

«ما به خاطر اختلافات سیاسی که در داخل کشور داریم نگذاشتیم شهد عزتمندی را ملت به‌خو‌بی بچشند.»

این در صورتی است که باید پرسید جز شخص آقای صالحی و دوستانشان در دولت تدبیر و امید! چه کسانی شهد عزت را در کام مردم تلخ کرده‌اند؟ در این سال‌ها هرچه عزت نسیب مردم شده است دولت در آن دخیل نبوده و هرچه تلخ‌کامی بوده است از طرف دولت آقای روحانی بوده است. داستان تعرض‌های زنجیره‌ای در فرودگاه‌ها به نوجوانان و زنان ایرانی، زانو زدن وزیر امورخارجه کشور دربرابر امیر کویت، ایجاد تورم افسارگسیخته و بالارفتن نرخ ارز و بی‌ارزش شدن پول رایج کشور و … تنها نمونه‌هایی از تحمیل تلخ کامی به ملت بوده است. 

عزت برجامی!

لازم به ذکر است آقای صالحی که از تلخ کامی ملت سخن می‌گوید و اختلافات سیاسی را منشا آن می‌داند در تلاش‌هایی که برای تصویب برجام در مجلس انجام می‌داد قسم جلاله خورد که صنعت هسته‌ای با کندی رو به رو نخواهد شد. آن روزها آقای صالحی این سخنان را به خاطر خوش‌آیند قبیله سیاسی‌اش می‌گفت. سخنان و قسم جلاله‌ای که دروغ بودنش همان زمان هم اظهر من الشمس بود. چرا که بر اساس عقل سلیم کاهش تعداد سانتریفیوژها از 19 هزار به 5 هزار، کاهش کیفیت سانتریفیوژها از سانتریفیوژهای نسل هشتم به سانتریفیوژهای نسل اول که موجب کاهش و کندی سرعت غنی‌سازی می‌شود، کاهش ذخایر اورانیوم از 8 هزارکیلوگرم به 300 کیلوگرم و کاهش سطح غنی‌سازی از 20 به 5/3 درصد، به صورت واضح بازگشت ایران به شش سال قبل از اجرای برجام است.

 البته دروغ‌گویی‌ها و ایجاد تلخ کامی‌ها برای پیشبرد اهداف سیاسی جناب صالحی تنها به این نمونه خلاصه نمی‌شود. او در تاریخ 19 مهرماه سال 94 در مجلس مدعی شد که می‌خواهند او را بکشند و به خاطر دفاع از برجام تهدید به قتل شده است. او گفته بود: 

«یکی از آقایان درهمین جلسه با قسم جلاله می‌گوید سیمان روی تو می‌ریزیم و می‌کُشیمت و در قلب راکتور اراک دفنت می‌کنیم، آیا این بیان در نظام جمهوری اسلامی و نحوه گفتار درست است؟»

آن زمان صالحی با ایجاد فضای تشنج از آب گل‌آلود ماهی سیاسی می‌گرفت و به تلخ‌کامی حاصل از سیاسی‌بازی دامن می‌زد.

از طرفی برجامی که صالحی به آن افتخار می‌کرد نیز در راستای نفی عزت ملی بود. سیمان ریختن در قلب راکتور هسته‌ای اراک و بستن قرارداد آنهم بدون هیچ‌گونه اهرم فشار، حاصل برجام بود و این آشی بود که صالحی و دوستانش برای کشور پخته بودند. 

بازرسی از دانشگاه‌ها طبیعی است!

یکی دیگر از مسائلی که به واسطه برجام ایجاد شده و مایه بی‌عزتی ایران شده بود مسئله‌ی حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دانشگاه‌ها بود. صالحی درباره همین مسئله در گفتگویی مدعی شد که این امر طبیعی است. او گفته بود: 

« بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها طبق پروتکل الحاقی انجام می‌شود. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از چندین دانشگاه کشور ازجمله دانشگاه‌های صنعتی‌شریف، علم‌ و صنعت، صنعتی امیرکبیر و کاشان بازرسی کرده‌اند و این بازرسی‌ها طبیعی است.» 

لازم به ذکر است که در چندین دانشگاه دانشجویان دربرابر این مسئله واکنش جدی نشان داده و با ایجاد سپر انسانی به صورت نمادین از این اقدام اعلام برائت کرده بودند. اقدامی که از نظر آقای صالحی طبیعی است چرا که آنها در پروتکل الحاقی آن را پذیرفته بودند.

2300 دلار از حقوق آقای صالحی کم شده است!

از سویی دیگر زمانی که دشمن در اوج وقاحت بعد از عبور از برجام و ازبین بردن توان هسته‌ای با القای حس ناامیدی، ایران را کشوری قحطی‌زده و گرسنه معرفی می‌کند تا با فشار روانی مردم را ناامید کند، آقای صالحی نیز بدون در نظر گرفتن عزت ملی به جرگه مسئولان غربی می‌پیوندد. 

نمونه‌های زیادی از زیر سوال بردن عزت ملی ایرانیان توسط مسئولان امریکایی وجود دارد. برای مثال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: 

«بعد از خروج ما از برجام، مشکلات در ایران بالا گرفته است، مردم نمی‌توانند نان بخرند، آنها مجبورند با ما مذاکره کنند»!

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته بود: 

«تهران زیر فشار سنگینی قرار دارد. ما آنقدر فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم تا صدای خرد شدن استخوان‌هایشان شنیده شود»

جان بولتون در اظهاراتی دیگر درهمین موضوع مدعی شده بود: 

«مردم ایران باید رنج و سختی تحریم‌ها را احساس کنند و ما به‌زودی شاهد آن خواهیم بود»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از هم تیمی‌های خود جا نماند و گفته بود: 

« اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند. اکنون ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد مردمش غذا بخورند، یا نه»

صالحی نیز بدون در نظر گرفتن عزت ملی که این روزها ادعا می‌کند مردم به خوبی نچشیده‌اند در مصاحبه با یورونیوز می‌گوید:

« فشارهای اقتصادی غوغا می‌کند. مثلا حقوق من تا یکسال پیش به عنوان یک استاد دانشگاه، حدود ۳۰۰۰ دلار در ماه بود، الان به ۷۰۰ دلار رسیده است. این واقعا فشار اقتصادی است. ببینید اقشار دیگر چقدر تحت فشار هستند»

صالحی هم راستا با غربی‌ها سعی در القای حس منفی در جامعه دارد. آنهم با ادعاهایی که بیش از همه به دولت مطبوعش بر می‌گردد. باید گفت اکبر صالحی یک سیاست‌مدار فراموش‌کار است. سیاستمدار حزب بادی که قبل از برجام و برای تصویب برجام قسم دروغ می‌خورد و بعد از شکست خوردن آن مقاومت را رمز پیروزی عنوان می‌کند! از تلخ کامی ملت در بازی‌های سیاسی سخن می‌گوید درحالی که سراسر این سال‌ها جز سیاسی‌کاری و قسم دروغ از او دیده نشده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ سرخ مثل قیصر

مؤمن به ولیّ، به غیر او کافر باش

کاریکاتور/کامرون با سوالی دربارۀ ایران آچمز شد

دیوید کامرون خبیث انگلیسی

یک دیدگاه

  1. مگر از معاون جناب آقای محمد خاتمی، رییس جمهور سابق بیشتر از این توقع دارید؟
    فتنه گران با لباسهای گوناگون به صحنه می آیند! ملت رشید و همیشه پیروز ما باید در خلال صحنه ها
    دوست را از دشمن بشناسد
    وقتی نشناخت به کسانی رآی می دهد که در شورای شهر باشند تا کار نکرده پول فروان به جیب بزنند و رانت ایجا کنند
    نمایندگانی به مجلس شورا بیایند که در مجلس کار نکنند و شعار بدهند… شعار درمانی
    رییس جمهوری انتخاب می شود که خون به دل مردم می کند و…
    به اینها چه کسانی رای دادند؟
    خارجی ها که رای ندادند! ما مردم نباید دیگر اشتباه کنیم تا باز از یک سوراخ بارها گزیده شویم…
    به کسانی رای دهیم که صادقانه جانشان را فدای ما می کنند مانند رزمندگان مدافع حریمِ حرم…
    یا علی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.