سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / حج در تمام ادیان الهی وجود داشته

حج در تمام ادیان الهی وجود داشته

دانلود

بسم الله الرحمن الرحیم

[البقرة127 ]  – وَ إِذْ يَرْفَعُ إِبْراهيمُ الْقَواعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَ إِسْماعيلُ رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنّا إِنَّکَ أَنْتَ السَّميعُ الْعَليمُ
و هنگامي که ابراهيم و اسماعيل پايه ‏هاي خانه [کعبه‏] را بالا مي‏ بردند، [مي ‏گفتند:] «اي پروردگار ما، از ما بپذير که در حقيقت‏، تو شنواي دانايي‏.

[الحج26 ]  – وَ إِذْ بَوَّأْنا ِلإِبْراهيمَ مَکانَ الْبَيْتِ أَنْ لا تُشْرِکْ بي شَيْئًا وَ طَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطّائِفينَ وَ الْقائِمينَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ
و چون براي ابراهيم جاي خانه را معين کرديم [بدو گفتيم‏:] «چيزي را با من شريک مگردان و خانه ‏ام رامطهر کن براي طواف‏ کنندگان و قيام‏ کنندگان و رکوع ‏کنندگان [و] سجده‏ کنندگان ».

ابراهیم ع امام بر همه ناس«همه ادیان»

[البقرة124 ]  – وَ إِذِ ابْتَلي إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنّي جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِمامًا قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظّالِمينَ
و چون ابراهيم را پروردگارش با کلماتي بيازمود، و وي آن همه را به انجام رسانيد، [خدا به او] فرمود: «من تو را پيشواي مردم قرار دادم‏.» [ابراهيم‏] پرسيد: «از دودمانم [چطور]؟» فرمود: «پيمان من به بيدادگران نمي‏رسد».

[إبراهيم40 ] – رَبِّ اجْعَلْني مُقيمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ
پروردگارا، مرا برپادارنده نماز قرار ده‏، و از فرزندان من نيز. پروردگارا، و دعاي مرا بپذير.

[آل عمران67 ] – ما کانَ إِبْراهيمُ يَهُودِيًّا وَ لا نَصْرانِيًّا وَ لکِنْ کانَ حَنيفًا مُسْلِمًا وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکينَ
ابراهيم نه يهودي بود و نه نصراني‏، بلکه حق گرايي فرمانبردار بود، و از مشرکان نبود.

[المائدة97 ]- جَعَلَ اللّهُ الْکَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرامَ قِيامًا لِلنّاسِ وَ الشَّهْرَ الْحَرامَ وَ الْهَدْيَ وَ الْقَلائِدَ ذلِکَ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي اْلأَرْضِ وَ أَنَّ اللّهَ بِکُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ
خداوند [زيارت‏] کعبه بيت الحرام را وسيله به پا داشتن [مصالح‏] مردم قرار داده‏، و ماه حرام و قرباني هاي بي‏نشان و قرباني هاي نشاندار را [نيز به همين منظور مقرّر فرموده است‏]، اين [جمله‏] براي آن است تا بدانيد که خدا آنچه را در آسمانها و آنچه را در زمين است مي‏داند، و خداست که بر هر چيزي داناست‏.

[الأنعام91 ] – وَ ما قَدَرُوا اللّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قالُوا ما أَنْزَلَ اللّهُ عَلي بَشَرٍ مِنْ شَيْ‏ءٍ قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْکِتابَ الَّذي جاءَ بِهِ مُوسي نُورًا وَ هُدًي لِلنّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَراطيسَ تُبْدُونَها وَ تُخْفُونَ کَثيرًا وَ عُلِّمْتُمْ ما لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَ لا آباؤُکُمْ قُلِ اللّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ في خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ
و آنگاه که [يهوديان‏] گفتند: «خدا چيزي بر بشري نازل نکرده‏»، بزرگي خدا را چنانکه بايد نشناختند. بگو: «چه کسي آن کتابي را که موسي آورده است نازل کرده‏؟ [همان کتابي که‏] براي مردم روشنايي و رهنمود است‏، [و یهود] تورات را بخش بخش در آوردند. و[یهودی هاآنچه را] از آن [مي‏ خواهید] آشکار و بسياري را مخفی مي‏ کنيد، در صورتي که چيزي که نه شما مي ‏دانستيد و نه پدرانتان‏، [به وسيله آن‏] به شما آموخته شد.» بگو: «خدا [همه را فرستاده‏]»؛ آنگاه بگذار تا در ژرفاي [باطل‏] خود به بازي [سرگرم‏] شوند.

[الحج33 ] – لَکُمْ فيها مَنافِعُ إِلي أَجَلٍ مُسَمًّي ثُمَّ مَحِلُّها إِلَي الْبَيْتِ الْعَتيقِ
براي شما در آن [دامها] تا مدتي معين سودهايي است‏، سپس جايگاه [قرباني‏ کردن آنها و ساير فرايض‏] در بیت عتیق [=کعبه‏] است‏.

[الحج34 ]  – وَ لِکُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنا مَنْسَکًا لِيَذْکُرُوا اسْمَ اللّهِ عَلي ما رَزَقَهُمْ مِنْ بَهيمَةِ اْلأَنْعامِ فَإِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَ بَشِّرِ الْمُخْبِتينَ
و براي هر امتي مناسکي قرار داديم‏، تا نام خدا را بر دام هاي حلال گوشت که روزي آنها گردانيده ياد کنند. پس [بدانيد که‏] خداي شما خدايي يگانه است‏، پس به [فرمان‏] او گردن نهيد. و فروتنان را بشارت ده‏.

[الأنفال35 ]  – وَ ما کانَ صَلاتُهُمْ عِنْدَ الْبَيْتِ إِلاّ مُکاءً وَ تَصْدِيَةً فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ

و نمازشان در خانه [خدا] جز سوت کشيدن و کف زدن نبود. پس به سزاي آنکه کفر مي‏ورزيديد، اين عذاب را بچشيد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه

ويدئو/ شیعه در آخرالزمان

شعر/ غمزۀ دوست‏

جز سر کوی تو ای دوست ندارم جائی‏

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.