سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سیا مشغول سرقت نفت سوریه با سوءاستفاده از شرایط کرونایی

سیا مشغول سرقت نفت سوریه با سوءاستفاده از شرایط کرونایی

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» اعلام کرد، در حالی که دولت سوریه توان خود را روی مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور متمرکز کرده، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) با کمک مزدوران محلی خود، در حال سرقت نفت سوریه در شرق این کشور است.

سیستم بهداشتی سوریه که به دلیل تحریم غرب و جنگ داخلی به شدت آسیب دیده‌، اکنون و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی‌، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دیگر تجهیزات مواجه است.

«عبدالباری عطوان» روزنامه نگار برجسته و سردبیر رای الیوم، خبر داد که سازمان‌ سیا از وضعیت جاری در سوریه، سوءاستفاده و سیطره خود را بر میادین نفتی سوریه در شرق، تقویت کرده است. به نوشته عطوان، سازمان سیا هم اکنون سرگرم سرقت منابع طبیعی و نفت سوریه است. این روزنامه نگار عرب افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده از حسکه سوریه، سازمان سیا عملیات آموزش شبه نظامیان کُرد سوریه را آغاز کرده و هدف آمریکا از این اقدام، حفاظت از میادین نفتی سوریه وعملیات قاچاق نفت در منطقه است.

عطوان در این گزارش، به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا،‌اشاره کرد که گفته بود، نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند تا اجازه ندهند چاه‌های نفت این کشور در دستان داعش یا دولت سوریه (که مالک اصلی این منابع طبیعی است،) بیفتد.

تاسیس پایگاه بزرگ توسط ترکیه

ترکیه در چارچوب سیاست‌های تجاوزکارانه خود در مناطق شمال سوریه، مرحله نخست تاسیس یک پایگاه نظامی بزرگ را به پایان رساند. تروریست‌های تحت حمایت ترکیه هم آنکارا را در ساخت این پایگاه کمک کرده‌اند. این پایگاه نظامی در حد فاصل جاده رقه- تل ابیض و در شمال استان رقه قرار دارد. بر اساس گزارش «العربی الجدید»، دو روز قبل نظامیان ترکیه بخش‌هایی از دیوار مرزی با سوریه در نزدیکی شهر تل ابیض را برداشته بودند و علاو بر انتقال حجم زیادی از تجهیزات نظامی به این منطقه، صدها نفر از تروریست‌های موسوم به « ارتش ملی سوریه « را هم به این منطقه آورده‌اند. نیروهای ارتش ترکیه هم اکنون در استان‌های «حلب»، «رقه» و «حسکه» ده‌ها پایگاه دارند. ماموریت اصلی این نیروها، حمایت از تروریست‌ها در برابر حملات ارتش سوریه است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رکورد ۶ ساله فروش نفت شکسته شد

درآمد ایران به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است

به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپادها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند

رد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ساقط کردن ۹۹ درصد از پهپادها و موشک‌های سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.